PC crashed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bathingape

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Hallo allemaal.

Ik heb een probleem met mijn pc, tijdens het gamen (WoW, RA3 etc) crashed mijn PC af en toe, sluit zich gewoon af als het een beetje grafisch intensief word zelfs met laagste settings. (raiding of vliegen tijdens WoW)

Specs:
Mainboard :NVIDIA NFORCE 680i SLI
Processor :Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2400 MHz
Physical Memory :4096 MB (4 x 1024 DDR2-SDRAM )
Video Card :NVIDIA GeForce 8800 Ultra
Operating System :Windows Vista (TM) Ultimate Service Pack 1
700 Watt Voeding

Ik heb deze PC bij Paradigit gekocht. ben ook meerdere malen terug geweest bij hun en zij konden de fout niet constateren. nu hebben ze verteld dat het misschien aan mijn huis stroom ligt, dat is ongeaard maar ik heb onlangs een geaarde kabel doorgetrokken naar mijn kamer. ik heb ook mijn pc uitgestoffed dus daar kan het ook niet aan liggen.

ik hoop snel van jullie te horen met suggesties/vragen, je kunt ook contact opnemen door te e-mailen: bondsoeng13@yahoo.com

Lees de temperaturen van het mobo, de processor(s) en de grafische kaart eens uit direct nadat je 'm na het eruit klappen weer hebt opogestart. Het klinkt ook een beetje als een warmteprobleem. Je hebt met een 8800GTX best wel een kacheltje aan boord.

Vergeten te vermelden, ik heb een paar maanden geleden heel erg last van dit probleem gehad en het komt nu terug, anyways ik had toen een nieuwe cooler op mijn mobo laten plaatsen, proccessors zijn koel genoeg(spiking between 35 to 43)

video kaart op het moment is 68 graden.

Aangezien je het even kwijt was na het plaatsen van een nieuwe koeling, zou ik het toch in de richting van een warmteprobleem (blijven) zoeken, al moet ik erkennen dat de temperaturen heel normaal zijn.
Enige temp die ik nog mis, is die van het chassis (mobo)?

not really sure,

uit pc wizard gekopieerd.
Processor Temperature : 38 °C
Mainboard Temperature : 9 °C
Power/Aux Temperature : 35 °C

9 graden? Dan is dát je probleem, het ding denkt dat íe op Antartica is............... en Freezes................ Dat moet een foute meting zijn. Plaats eens een elektrisch kacheltje om 'm op te warmen........................

ik heb helaas geen kacheltje, nog andere ideeen?

en waarom is het belangrijk dat de temp hoger is?

Niet, het is alleen een allemachtig onwaarschijnlijke waarde, zeker als de huiskamertemp iets is van 19 of 20 of zo.

ik weet niet of dit relevant is maar ik heb vandaag mijn pc opengemaakt om te kijken of ik eventuele fouten kon vinden. ik zag toen dat ik een soort schermpje op mijn mobo zat die de tempratuur aangeeft(misschien?) alleen stond daar FF

Nee, die FF is een code die sommige moederbords geven als de boot sequence is voltooid, is dus volkomen normaal. Hoe dat schermpje wel eens in de gaten, hierop kunnen soms errorcodes worden weergeven...

[EDIT] Jouw moederboard zou zo'n code volgens mij niet geven als de boot sequence is voltooid. Dit kan een vervelende code zijn, maar het precieze weet ik er niet van...[/EDIT]

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik hoop dat je de Engelse taal goed beheerst en er derhalve wat mee kunt.

Tony Neumann schrieb:
>
> Hi,
>
> what does the BIOS POST Code "FF" mean on Tyan Tiger K8W (S2875)
> mainboards?

If someone wants to know (since it is not documented in the manual),
this is what Tyan support told me:

"FF means that nothing is getting past the CPU's themselves during
the POST process."

So "FF" seems to indicate, that the mainboard probably might be
damaged if everything else installed seems to work fine.

Tony

Bron: http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-159271_12_0.html

anyways bedankt voor de tips Pasja, ik zal er naar kijken.

zijn er nog meer mensen met suggestie of eventuele oplossingen?

Wat ik nog mis: welk moederbord heb je precies?
Je hebt je chipset neergezet achter mainboard..

Misschien helpt het als je je bios drivers update, schijnt vaak te werken(google)...

Ik geloof dat dat je moederbord niet is.
Waarom?

1. Nvidia maakt volgens mij geen moederborden, alleen chipsets
2. Nvidia 680i is een nForce 600 serie, dat is een chipset: http://en.wikipedia.org/wiki/NForce_600
3. Ik heb zelf een Asus mobo met een Nvidia chipset...

Kijk even met PC Wizard of geef een linkje als je precies weet waar ie staat..

Laatst bewerkt:
Direct gekopieerd uit PC wizard

Mainboard : NVIDIA NFORCE 680i SLI
Chipset : nVidia nForce 680i SLI SPP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan