Pc Crasht constant

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dj_Kuja

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2004
Berichten
17
Wanneer ik mijn harde schijf net heb geformatteerd gaat mijn pc weer voor enige tijd zonder problemen. Maar naarmate ik er meer mee werk blijft soms alles ineens stil staan. niets reageert meer en ik ben verplicht te resetten.
Ik zou niet weten vanwaar het probleem komt, misschien is het iets aan de harde schijf of de processor of kan het zijn dat windows er iets mee te maken heeft. ik heb windows xp pro, en op een andere pc werkt hij zonder problemen.
 
Misschien enkele tips:

Check je systeem op spyware en virussen.
Zorg voor de nieuwste drivers, vergeet niet chipset moederbord.
Windows update uitvoeren.
Nieuwste directX versie.
Defragmenteer de harde schijf regelmatig.
Zorg voor voldoende vrije ruimte op de HD.
Apparaatbeheer geen conflicten?
 
Geplaatst door Dj_Kuja
Wanneer ik mijn harde schijf net heb geformatteerd gaat mijn pc weer voor enige tijd zonder problemen. Maar naarmate ik er meer mee werk blijft soms alles ineens stil staan. niets reageert meer en ik ben verplicht te resetten.
Ik zou niet weten vanwaar het probleem komt, misschien is het iets aan de harde schijf of de processor of kan het zijn dat windows er iets mee te maken heeft. ik heb windows xp pro, en op een andere pc werkt hij zonder problemen.
klik-->start->configuratiescherm->prestatie en onderhoud->syteem,en haal in het geopende venster het tabblad->geavanceerd naar voren.
in het veld->opstart-en herinstellingen,klik je op->instellingen.
deactiveer met de muisklik de optie->de computer automatische opnieuw opstarten,in het veld systeemfouten en klik dan op->ok.
hopelijk lukt het hiermee:)
 
ik heb gecontroleerd op spyware en virussen, heb een update gedaan, heb "de computer automatisch opnieuw opstarten" gedeactiveerd, heb de nieuwste direct-x gedownload. verder zijn er geen conflicten in het apparaatbeheer.
ik weet niet of ik de nieuwste drivers heb voor mij chipset. waar kan ik die halen en hoe zie ik welke ik moet nemen? kan dit gevolgen hebben op het verdere gebruik van de pc wanneer je de verkeerde eruit kiest?
Ik zit nog steeds met het probleem :(
 
Je kunt de nieuwste chipsetdriver downloaden van de website van de moederbordfabrikant, kijk even wat voor type je hebt, kom je er niet uit post het merk en type dan maar even. En nog een paar vragen, onlangs nog nieuwe hardware geïnstalleerd? Krijg je nu ook blauwe schermen of bevriest Windoos nog steeds?
 
Hoe groot is je ram geheugen, en is deze nog wel in orde.

Als je bvb 2 reepjes hebt kan je ze een voor een uitproberen.

groetjes speetouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan