Pc crasht met Ralink software

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrbombastic

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2003
Berichten
38
Ik heb een Medion MD8386. Relevante specs:

- Intel Pentium® 4 Processor 640 3.2 GHz, 2MB L2 Cache, 800 MHz FSB
- 1.024 MB RAM DDR 400 MHz
- Win XP Home
- Ralink RT2500 USB Wireless Lan Card

Eerst stond er voor de wireless lan card volgens mij een standaard windows driver geinstalleerd. Vervolgens heb ik een tijdje geleden de Ralink driver geinstalleerd. Toen begon mn pc echter vaak te crashen. Windbg gaf aan dat de wireless card hier de oorzaak van was. Terugzetten met systeemherstel werkte niet.

Nu gebruik ik de wireless card al even niet meer en mn pc crasht nu niet meer. Iemand een idee waarom de pc vastloopt met de Ralink software? En heeft iemand misschien de standaard Windows driver nog?
 
Medion maakt vaak gebruik van aangepaste/speciale edities van bepaalde hardware.
Het kan zijn dat dit het geval is bij je wireless kaart.


Wat je kunt proberen is op te starten in de veilige modus (F8 inhouden bij het opstarten en dan voor veilige modus kiezen).
Bij apparaatbeheer staan dan alle apparaten die ooit geinstalleerd zijn geweest, hier kun je dan de "vorige driver" herstellen, hiermee gebruik je weer de standaard windows driver.
Vervolgens opnieuw opstarten en je usb apparaatje weer inprikken, nu zou het weer moeten werken.
Overigens is het niet altijd verstandig om een nieuwe driver te installeren terwijl de hardware juist functioneerd.
Was er iets mis met je wireless kaartje dat je een nieuwere driver probeerde te installeren?
 
Laatst bewerkt:
Medion maakt vaak gebruik van aangepaste/speciale edities van bepaalde hardware.
Het kan zijn dat dit het geval is bij je wireless kaart.

Was er iets mis met je wireless kaartje dat je een nieuwere driver probeerde te installeren?

Bedankt! De kaart zit trouwens gewoon in de kast zelf.
De reden om een nieuwe driver te installeren was dat de pc geen verbinding met internet kon maken nadat deze in standby had gestaan. Hierdoor moest de pc iedere keer opnieuw opgestart worden omdat ik anders niet kon internetten. Ik had toen al gekeken naar de "power settings", of de wireless lan card niet werd uitgeschakeld op het moment dat de pc in standby gaat.

Wellicht dat dit probleem nu weer terugkeert. Heb je daar misschien ook nog een oplossing voor?
 
medion heeft altijd een e:/ partitie met recovery, drivers en een tools map erop, of geven er een aplicatie cd bij waar het op staat.
Heb je die drivers map dan wel cd niet meer dan??
Anders kun je het ook nog hier vragen als er hier geen andwoord komt.


.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan