PC crasht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PoNg

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Berichten
37
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem waar ik maar niet uit kan komen en ik hoop dat jullie mij hier mee zou kunnen helpen.

Mijn pc restart of loopt soms vast, meestal komt het als ik een spel wil spelen dan crast ie naar de desktop of hij restart gewoon(maakt niet uit of het een nieuw spel of een oud spel is) en soms gebeurd het ook als ik gewoon niks met de pc doe. Ik heb van alles geprobeerd, nieuwe drivers, windows xp opnieuw geinstaleerd maar hij blijft crashen. Hebben jullie soms een idee?.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Amd athlon 2000+
512 ddr
Geforce TI 4200 128mb
5.1 audio kaart
 
mischien dat de temperatuur van je cpu te warm word.
met het programma speedfan of everest kun je de temp zien.
 
Laatst bewerkt:
Die heb ik geinstaleerd maar werkt volgens mij allemaal wel ok alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik het niet echt helemaal begrijp wat is nu een goeie temperatuur?.

dit staat er in het programma

Temp2 65c
Temp1 49c
Hdo 48c
Temp2 47c
hd1 41c
Temp1 37c

Klopt dit?.
 
ik heb hem van binnen eventjes goed schoon gemaakt en hij lijkt vreemd genoeg iets beter te lopen, maar hij crasht nog steeds en ik heb ook al een andere videokaart erin gezet om te testen maar hij blijft crashen bij vooral spelletjes. Ik heb ook al in de bios gekeken naar misschien de voeding maar hij blijft constant.

Heeft iemand anders misschien nog een idee?.
 
kijk eens bij help en ondersteuning>gebruik hulpprogrammaas>geavanceerde systeeminformatie>foutenlogboek weergeven en kijk wat voor een foutmelding je steeds krijgt als die erin staat (hopelijk).
 
Hoi,

hier komt de lijst van een paar dagen.

vrijdag 13 augustus 2004 Applicatio n Error Vastgelopen toepassing: wolfmp.exe, versie: 0.0.0.0, vastgelopen module: nvoglnt.dll, versie: 6.14.10.5216, vastgelopen op: 0x0000eac0.
vrijdag 13 augustus 2004 Applicatio n Error Vastgelopen toepassing: mplayerc.exe, versie: 6.4.8.2, vastgelopen module: kernel32.dll, versie: 5.1.2600.1106, vastgelopen op: 0x00013887.
zondag 15 augustus 2004 Applicatio n Error Vastgelopen toepassing: doom3.exe, versie: 1.0.0.1, vastgelopen module: doom3.exe, versie: 1.0.0.1, vastgelopen op: 0x000f515f.
zondag 15 augustus 2004 Applicatio n Error Vastgelopen toepassing: doom3.exe, versie: 1.0.0.1, vastgelopen module: doom3.exe, versie: 1.0.0.1, vastgelopen op: 0x000cd0d4.
maandag 16 augustus 2004 Applicatio n Error Vastgelopen toepassing: wmplayer.exe, versie: 9.0.0.2980, vastgelopen module: ac3filter.cpl, versie: 0.7.0.0, vastgelopen op: 0x00003fa5.
maandag 16 augustus 2004 Applicatio n Error Vastgelopen toepassing: abc.exe, versie: 0.0.0.0, vastgelopen module: unknown, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x013a2099.
dinsdag 17 augustus 2004 Applicatio n Error Vastgelopen toepassing: abc.exe, versie: 0.0.0.0, vastgelopen module: python23.dll, versie: 2.3.4150.1012, vastgelopen op: 0x000c1718.
dinsdag 17 augustus 2004 Applicatio n Error Vastgelopen toepassing: gamemodule.elb, versie: 0.0.0.0, vastgelopen module: gamemodule.elb, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00163a49.
dinsdag 17 augustus 2004 Applicatio n Error Vastgelopen toepassing: abc.exe, versie: 0.0.0.0, vastgelopen module: python23.dll, versie: 2.3.4150.1012, vastgelopen op: 0x0001362d.
dinsdag 17 augustus 2004 Applicatio n Hang Vastgelopen toepassing: iexplore.exe, versie: 6.0.2800.1106, vastgelopen module: hungapp, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00000000.
dinsdag 17 augustus 2004 Applicatio n Hang Vastgelopen toepassing: abc.exe, versie: 0.0.0.0, vastgelopen module: hungapp, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00000000.
woensdag 18 augustus 2004 Applicatio n Hang Vastgelopen toepassing: wmplayer.exe, versie: 9.0.0.2980, vastgelopen module: hungapp, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00000000.
vrijdag 20 augustus 2004 Applicatio n Error Vastgelopen toepassing: abc.exe, versie: 0.0.0.0, vastgelopen module: python23.dll, versie: 2.3.4150.1012, vastgelopen op: 0x000442a3.
zaterdag 21 augustus 2004 Applicatio n Error Vastgelopen toepassing: abc.exe, versie: 0.0.0.0, vastgelopen module: python23.dll, versie: 2.3.4150.1012, vastgelopen op: 0x00018fe0.
zondag 22 augustus 2004 Applicatio n Hang Vastgelopen toepassing: iexplore.exe, versie: 6.0.2800.1106, vastgelopen module: user32.dll, versie: 5.1.2600.1255, vastgelopen op: 0x000063eb.
woensdag 25 augustus 2004 Applicatio n Hang Vastgelopen toepassing: iexplore.exe, versie: 6.0.2800.1106, vastgelopen module: hungapp, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00000000.
donderdag 26 augustus 2004 MsiInstall er Product: Norton AntiVirus Corporate Edition -- Error 25012.Setup has detected that one or more Norton AntiVirus device drivers have been marked for deletion. You must re-start Windows NT before Norton AntiVirus can be re-installed.
vrijdag 27 augustus 2004 Applicatio n Error Vastgelopen toepassing: iexplore.exe, versie: 6.0.2800.1106, vastgelopen module: ntdll.dll, versie: 5.1.2600.1217, vastgelopen op: 0x0000b38e.
zaterdag 28 augustus 2004 Applicatio n Error Vastgelopen toepassing: doom3.exe, versie: 1.0.0.1, vastgelopen module: doom3.exe, versie: 1.0.0.1, vastgelopen op: 0x00098381.



Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
 
daar kom ik niet uit zomaar,kan ook nog niets vinden zo.
probeer eens of je dit kan doen om te proberen als die weer restart je een duidelijke foutmelding krijgt.
Deze computer-eigenschappen-Tabblad geavanceerd-Opstart en blalala klik daaro op "instellingen" en haal het vinkje bij opnieuw opstarten weg.

Als je dat gedaan hebt zou je ipv van een spontane reboot een blauw stopscherm moeten krijgen.

Als je die dan krijgt post de error dan hier eens.
 
ben ik weer:)

Ik heb gedaan wat je zei, maar het vreemde nu is dat ie de afgelopen 2 dagen nog niet is gereset, moet wel toegeven dat ik er niet heel erg lang achter de pc heb gezeten. Ik heb wel eventjes geprobeerd om wat spellen te spelen zodat ie misschien reset maar dat heef mijn pc tot nu toe niet gedaan, wel heeft ie ze er uit gegooid met een error. Ik heb een geheugen dimmetje geleend van een collega en ik ga vanavond eventjes kijken of dat het misschien is, zodra ik iets meer weet laat ik het je weten.
 
Ik heb mijn pc getest met een andere geheugen dimmetje, maar helaas blijft sommige programma's crashen. Ik heb een sterk vermoeden dat mijn geluids kaart niet in orde is. Ik heb de geluidskaart er nu uitgehaald en tot nu toe doet ie het wel goed.
Ik zit nu op mijn werk als ik vanavond wat meer heb getest laat ik het jullie weten.

Dan heb ik nog een vraag: Ik heb twee geluidskaarten in mijn pc zitten, 1 van de moederbord en een losse geluidskaart, de laatste wil ik gebruiken. Moet ik dan eerst die vaste geluidskaart op mijn moederbord verwijderen in hardware (misschien dat ie een conflict krijgt als ik dat niet doe)?.
 
:( Ik heb goed nieuws en slecht nieuws, het goeie nieuws is is dat mijn pc de afgelopen week zichzelf niet heeft gereset, het slechte nieuws is is dat programma's/spelletjes nog steeds crashen soms gelijk bij het opstarten en soms als ik al 5 min aan het spelen ben. Het rare is dat ie de ene keer een foutmelding geeft en de andere keer gewoon naar mijn desktop plopt???.

Ik begrijp er niks van, heeft iemand misschien nog een idee?:)
 
Hier zijn twee foutmeldingen die ik krijg misschien dat jullie er wijs uit kunnen worden.


crash%20wolf.bmp


doom3%20crash.bmp
 
misschien kan je voeding al de randapparatuur niet aan.. ik weet niet wat je allemaal aan je pc hebt hangen, maar probeer anders eens printers en scanners etc. eruit te halen.. kijken of dat helpt.. :)
 
Hoi rodin,

Ik denk helaas niet dat dat het is ik heb laatst namelijk een 350wat voeding gekocht en volgens mij zou dat genoeg moeten zijn:(
 
Geplaatst door PoNg
Hoi rodin,

Ik denk helaas niet dat dat het is ik heb laatst namelijk een 350wat voeding gekocht en volgens mij zou dat genoeg moeten zijn:(

Ja dat lijkt me ook wel.. :rolleyes: maar je kan het proberen.. ;) maar ik geef in dit geval deze oplossing idd weinig kans.. :(

Doe eens Start>> Uitvoeren: "dxdiag".. Wacht even tot hij klaar is met initialiseren, en druk dan op Directdraw testen en Direct3D testen op het tabblad Beeldscherm.. misschien worden we hier iets wijzer van.. :confused:
 
Ik ben momenteel op mijn werk zodra ik thuis kom vanavond ga ik het testen, en laat ik het je weten :)
 
Hoi,

Nou ik heb de moed een beetje opgegeven, ik heb mijn pc langs een speciaal zaak gebracht en ze gaan kijken wat er aan de hand is. Het kost me maar 25 euro en dan kijken ze alles na. Zodra ik wat meer weet laat ik het jullie weten.:)
 
kijk dan gelijk of je onboard geluidskaart nog aan staat in de bios. Zo ja, zet hem dan uit als je die andere gebruikt

(ziet ernaar uit dat ik net te laat ben met het plaatsen van mn bericht :p )
 
Nou ik ben er eindelijk achter, het bleek aan mijn moederbord te liggen terwijl die maar +- 1,5 jaar oud is.
Het is een jetway moederbord niet het beste van het beste maar je zou verwachten dat ie toch iets langer mee gaat. In iedergeval iedereen bedankt die mij heeft geprobeerd te helpen:thumb: .

En Trogdor is het niet zo dat als de pc een nieuwe geluidskaart vind, dat ie dan automatisch de ouwe geluidskaart uitzet?.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan