pc crasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

vladimir

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2005
Berichten
12
Ik heb sinds kort een oude netwerk pc in bezit. Pentium 3 128 MB en van IBM. Deze pc crasht regelmatig zonder waarschuwing, alles staat gewoon vast. Soms drie keer in een half uur en dan weer een uur of 6 niet. Ik moet hem dan gewoon opnieuw opstarten en dan geen probleem. Ook bij opstarten geen foutmelding. Ik draai windows 2000pro. Virusscan geeft niets aan. In logboek staat wel een DWMRCS bestand, volgens google een automatische dialer. Kan deze echter nergens terugvinden op de pc. Kan deze dialer het probleem zijn en zo ja hoe verwijder ik deze dan? Verdere suggesties ook welkom.
 
Als je dit
Service: DameWare Mini Remote Control
in google invoert en je klikt op het elfde zoekresultaat
dan krijg je bovenaan de pagina
"how to remove" te zien
Klik erop voor instrukties.

:cool:
 
Ok, jouw advies gevolgd. Via deze site kwam ik hier op uit. Bestan dwrcs.exe zit op mijn pc. Zit in map c:/winnt/system32 156kb en type is toepassing.
Is dit hem en kan ik deze verwijderen?
 
Staat DameWare Mini Remote Control niet gewoon in configuratiescherm > software ?
 
Probeer dit eens

Allereerst moet je weten wat het bevriezen van het scherm veroorzaakt en dat kan je vaak in de event viewer vinden.

Een oorzaak kan stof zijn!
Als je de kast openmaakt en je ziet in de omgeving van de processor met koeler en het geheugen een hoop stof, dan kan dat zeker een oorzaak zijn.
Het kan namelijk zo zijn dat je processor te heet wordt en dan een time-out geeft.
Je kan dat stof VOORZICHTIG weghalen door een met een zachte kwast het stof te verwijderen van het moederbord.
Hou beter een stofzuiger bij de hand!
Het stof moet ook uit het koelelement van de processor.
Haal het geheugen uit de machine en veeg het stof er dan af.
Stof veroorzaakt namelijk sluiting.
Het is je eigen risico, als je niet voorzichtig doet is het kapot en ben je verder van huis, let ook op statische electriciteit die je onderdelen kan beschadigen!
Maar voordat je dat gaat doen, altijd eerst alle stekkers uit het stopcontact van de pc en de monitor.
Anders is de kans groot dat je machine onbruikbaar wordt.
Als je scherm dan niet meer bevriest weet je dat stof je probleem was.

Een oorzaak kan ook een trojan zijn!
Het kan zo zijn dat iemand probeert toegang te krijgen tot je pc, dat kan op allerlei manieren.
Als je een antivirusscanner hebt die up to date is en ingeschakeld dan is de kans op een trojan en dergelijken klein.
Bij het bezoeken van sommige sites kan je wel eens zo'n lastige trojan meekrijgen die zich middels een script op je schijf nestelt.
Meestal kan je die vinden op verschillende plaatsen op je schijf zoals op c:\ en in program files.
Ze zijn vaker te herkennen aan een icoontje waar als tekst bijvoorbeeld alleen "~" staat of helemaal niets of onleesbare tekens.
Dat soort bestanden kan je dan sowieso verwijderen.
Als je het programma adaware installeert en configureert dan is het met dergelijke programma's snel gedaan.
Ik heb via eMule AdAware pro se geinstalleerd en het werkt perfect, maar je kan ook Spybot of SpySweeper gebruiken.

Het is in ieder geval het handigst om programma's die je niet gebruikt te verwijderen, dat doe je in het configuratiescherm en programma's toevoegen of verwijderen.
Er zijn dus meer mogelijke oorzaken aan te wijzen voor je probleem.
 
Laatst bewerkt:
mcp-mario zei:
Allereerst moet je weten wat het bevriezen van het scherm veroorzaakt en dat kan je vaak in de event viewer vinden.

Een oorzaak kan stof zijn!
Als je de kast openmaakt en je ziet in de omgeving van de processor met koeler en het geheugen een hoop stof, dan kan dat zeker een oorzaak zijn.
Het kan namelijk zo zijn dat je processor te heet wordt en dan een time-out geeft.
Je kan dat stof VOORZICHTIG weghalen door een met een zachte kwast het stof te verwijderen van het moederbord.
Hou beter een stofzuiger bij de hand!
Het stof moet ook uit het koelelement van de processor.
Haal het geheugen uit de machine en veeg het stof er dan af.
Stof veroorzaakt namelijk sluiting.
Het is je eigen risico, als je niet voorzichtig doet is het kapot en ben je verder van huis, let ook op statische electriciteit die je onderdelen kan beschadigen!
Maar voordat je dat gaat doen, altijd eerst alle stekkers uit het stopcontact van de pc en de monitor.
Anders is de kans groot dat je machine onbruikbaar wordt.
Als je scherm dan niet meer bevriest weet je dat stof je probleem was.

Een oorzaak kan ook een trojan zijn!
Het kan zo zijn dat iemand probeert toegang te krijgen tot je pc, dat kan op allerlei manieren.
Als je een antivirusscanner hebt die up to date is en ingeschakeld dan is de kans op een trojan en dergelijken klein.
Bij het bezoeken van sommige sites kan je wel eens zo'n lastige trojan meekrijgen die zich middels een script op je schijf nestelt.
Meestal kan je die vinden op verschillende plaatsen op je schijf zoals op c:\ en in program files.
Ze zijn vaker te herkennen aan een icoontje waar als tekst bijvoorbeeld alleen "~" staat of helemaal niets of onleesbare tekens.
Dat soort bestanden kan je dan sowieso verwijderen.
Als je het programma adaware installeert en configureert dan is het met dergelijke programma's snel gedaan.
Ik heb via eMule AdAware pro se geinstalleerd en het werkt perfect, maar je kan ook Spybot of SpySweeper gebruiken.

Het is in ieder geval het handigst om programma's die je niet gebruikt te verwijderen, dat doe je in het configuratiescherm en programma's toevoegen of verwijderen.
Er zijn dus meer mogelijke oorzaken aan te wijzen voor je probleem.

Dank voor je input. PC is schoon en stofvrij, geen virussen, ik heb nortan en hitmanpro.
Videokaart van s3graphics-savage4, laatste drivers binnengehaald maar probleem blijft bestaan.
Altijd dezelfde melding, s3sav4, ook Microsoft hulppagina geeft aan dat probleem ligt bij videokaart. Word er een beetje tureluurs van, dan 3x per uur vast dan hele dag niets.
 
probleem met video driver

vladimir zei:
Dank voor je input. PC is schoon en stofvrij, geen virussen, ik heb nortan en hitmanpro.
Videokaart van s3graphics-savage4, laatste drivers binnengehaald maar probleem blijft bestaan.
Altijd dezelfde melding, s3sav4, ook Microsoft hulppagina geeft aan dat probleem ligt bij videokaart. Word er een beetje tureluurs van, dan 3x per uur vast dan hele dag niets.

Het gaat hier dan inderdaad om een stuurprogramma dat Windows niet vinden kan en dus je VGA kaart niet kan installeren.
Wat je in dat geval kan doen is kijken op:
http://www.driverguide.com :thumb:
Hier maak je een account voor jezelf aan en zoekt dan de driver die ik heb zien staan.
Die ga je daar naar alle waarschijnlijkheid vinden.
Er is alleen een MAAR....
Het is mogelijk dat de drivers die beschikbaar zijn, alleen voor Win98 zijn.
Je kan het wellicht proberen.
Er is ook een site waar die Savage drivers staan, maar als je op Google kijkt kom je vast een link tegen waar je mee verder kunt.

Succes!
 
mcp-mario zei:
Het gaat hier dan inderdaad om een stuurprogramma dat Windows niet vinden kan en dus je VGA kaart niet kan installeren.
Wat je in dat geval kan doen is kijken op:
http://www.driverguide.com :thumb:
Hier maak je een account voor jezelf aan en zoekt dan de driver die ik heb zien staan.
Die ga je daar naar alle waarschijnlijkheid vinden.
Er is alleen een MAAR....
Het is mogelijk dat de drivers die beschikbaar zijn, alleen voor Win98 zijn.
Je kan het wellicht proberen.
Er is ook een site waar die Savage drivers staan, maar als je op Google kijkt kom je vast een link tegen waar je mee verder kunt.

Succes!
Via google de savage4 driver voor xp gevonden en gedownload, niet geholpen dus. Bij download.com aangemeld en drivers geprobeerd maar ook niets dus. Ik heb geen 2000 meer maar xp ondertussen. Probleem blijft bestaan, verschil is dat ik bij 2000 pc moest herstarten door de stekker eruit te trekken, bij xp kan dit gewoon door te herstarten van uit
programma. Zal nog even aangeven wat er gebeurt, beeldschermstuurprogramma loopt telkens vast waardoor alles uitvergroot op het scherm verschijnt.
 
alleen drivers voor 98?

vladimir zei:
Via google de savage4 driver voor xp gevonden en gedownload, niet geholpen dus. Bij download.com aangemeld en drivers geprobeerd maar ook niets dus. Ik heb geen 2000 meer maar xp ondertussen. Probleem blijft bestaan, verschil is dat ik bij 2000 pc moest herstarten door de stekker eruit te trekken, bij xp kan dit gewoon door te herstarten van uit
programma. Zal nog even aangeven wat er gebeurt, beeldschermstuurprogramma loopt telkens vast waardoor alles uitvergroot op het scherm verschijnt.

Is het niet zo dat er alleen drivers voor win98 zijn?
 
128mb Xp?

Is een beetje weinig geheugen voor xp, maar dit terzijde. Weet er niet zoveel van maar kan het zijn dat het een nieuwere beeldkaart is op een wat ouder moerderbord.
Dan zou het mischien kunnen zijn deze de beeldkaart niet zo goed ondersteund wordt .
Upgraden van een de bios is niet zonder gevaar, probeer in dit geval eens een ouder kaartje.
Kijk eens in de bios of de video controller op AGP of PCI ingesteld staat bij eerste initialisatie.
Mischien kun je hier weer wat verder mee (kan een schot voor de boeg zijn.....Of achter?)
 
Het bekende probleem met software aansturing voor hardware

vladimir zei:
Als dat zo zou zijn waarom staat er dan een driver voor xp op hun site?

Ben weer terug van even weggeweest.
In antwoord op je vraag het volgende:
Het is algemeen bekend van WinXP dat het besturingsysteem niet alle hardware ondersteunt, vooral bij de eerste releases van XP was dat zo.
Het is wel vaker zo dat drivers die onder Win98 onderdersteund worden, zo nu en dan ook ondersteund worden door WinXP.
Maar zoals wel vaker is ook dit een gok.
Overigens is het meestal zo dat de eigenaar van de website geen verantwoording neemt voor de software die er op de website geplaatst wordt.
Vaker komt het voor dat het software pakket door gebruikers op de website gezet wordt met een beschrijving die er niet of niet helemaal op van toepassing is.
Daarom is het altijd aan te bevelen dat je alleen drivers gebruikt aangeboden door in dit geval Microsoft.
Het zal overbodig zijn te melden dat je bij aanschaf van hardware vraagt of het ook compatible met een bepaald besturingsysteem is.
Meestal is dat heden ten dage wel zo, maar je kan het toch maar beter in je achterhoofd houden, je voorkomt er zo vaak een hoop ellende mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan