pc crasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yscheffer

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2010
Hallo iedereen,

sinds 3 dagen crasht mijn pc zo af en toe (als ik hem ''zware'' dingen laat doen zoals renderen) en als hij opstart draaien alle fans heel hard voor ongeveer 1 min en daarna gaan ze weer normaal.

Net speelde ik even Call of Duty4 (ongeveer 15 min) en mijn pc koelers begonnen weer heel hard te blazen.. ik sloot call of duty af en keek naar me temps:
naamloosdr.png
[/URL]

ik zou graag willen weten waarom mijn fans zo hard gaan terwijl mijn pc (volgens mij) gewoon redelijk koel is. (als ik hem opstart ook en dan is hij gewoon nog 'koud' dus)

mvg,
Ynze Scheffer

Hallo,

Als je wilt moet je eens tijdens het spelen je fan speed bekijken.
Dus als je speelt even Windows toets in drukken en CPUID opstarten en kijken hoeveel rpm de fans draaien.

Krijg je ook blauwe schermen als je pc crasht anders moet je even een bsod dump maken.

Doe het volgende eens.
1. Schakel het automatisch opnieuw opstarten bij een BSOD uit
2. Noteer de gegevens bij de rode pijlen als de BSOD verschijnt.
bsod_a.jpg

Om die crash met blauw scherm na te kijken, mag je het volgende doen.

Download Blue screen view.
Start het programma op.
Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en MInidumps(.dmp-bestand).
Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.
Je zal nu een overzicht krijgen.
Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:
- bug check string (bug check tekst)
- bug check code
- caused by driver (veroorzaakt door stuurprogramma)

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 10. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Hallo, dit is wat ik krijg na ongeveer 30 min gamen (cod1... zou hij volgens mij tog makkelijk aan moeten kunnen)

naamloosza.png

btw, de pc is nog geen 5 maanden oud.

Sorry, maar ik kan de edit button niet vinden :)

vanmiddag probeerde ik het progje maar hij vond niets. ongeveer 20 mins geleden crashte hij weer en toen heb ik deze info er voor je uitgehaald:

Bug Check String: IRQL_NOT_LESS_OR-EQUAL.
Bug Check Code: 0x0000000a
Caused by driver:NVLDDMKM.SYS

Dit Stop-foutbericht treedt meestal op tijdens de installatie als in de kernel-modus is geprobeerd op een te hoog proces-IRQL (internal request level) wisselbaar geheugen aan te spreken. Deze fout treedt over het algemeen op wanneer er een onjuist geheugenadres wordt gebruikt door een stuurprogramma. Andere mogelijke oorzaken van deze fout zijn een incompatibel stuurprogramma, een algemeen hardwareprobleem en incompatibele software.

kan dus verkeerde drivers zijn

Klinkt ingewikkeld :)

wat houd het in en weet je misschien hoe ik het zou kunnen oplossen? :D

NVLDDMKM.SYS is onderdeel van je Nvidia driver. herinstalleer die eens.

Vandaag crashte mijn pc weer (tijdens renderen met cinema4d, gewoon een kort filmpje 60 frames)

en toen kwam dit eruit:
bug check string:SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
Bug Check Code:0x00000003b
Caused by diver:win32k.sys

betekend dit misschien iets anders? en hoe reinstal ik drivers? :p

Hallo, vandaag is mijn pc weer gecrasht!
deze keer kwam dit eruit:

bug chec kstring: NTFS_FILE_SYSTEM
bug check code: 0x000000024
Casued by driver: ntfs.sys

zou iemand a.u.b. kunnen helpen, want het kan neit goed zijn dat je pc zo vaak crasht!

is er iemand die dit leest?

Ja hoor !
Ben je inmiddels met de gegevens - Bug Check Code en Caused by driver - zelf aan de slag gegaan ?

Laatst bewerkt:
Nee,

Het gebeurt met vlagen... laatste tijd bijna niet meer (alleen nog als ik render af en toe)

ondertussen wel windows opnieuw geinstalleert maar dat heeft dus niets geholpen :P

Ga er maar van uit, dat de Videokaart het - onder bepaalde omstandigheden - 'niet trekt'.

hmm, dat zou kunnen dan.

ik dacht dat ik toch nog wel een redelijke video kaart had...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan