PC "deblokkeren"

Status
Niet open voor verdere reacties.

clubzot

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Ik heb een paar dagen geleden een laptop aangeschaft met cd -rom van vista erbij, nu, ik, een groter leek op pc-gebied bestaat niet.., dacht dat ik ook met die cd-rom op mn vaste pc kon vista erop zetten... Ik plaatste hem in mn pc en ie begon... Toen moest ik een account aanmaken, deed dat, wou inloggen maar ik werd geblokkeerd. Nu, ik vroeg wat rond enzo en ze zeiden dat ik Format c moest doen (wist niet wat het was). Nu, ik heb veel bestanden (reisfoto's) die ik niet kwijt wil. Ze zeiden me dat ik een icy box moest aanschaffen maar kan ik niets anders doen, zonder die bestanden kwijt te raken?

(Ik heb geen cd-rom meer van mijn XP.)

Alvast bedankt,
een kluns op dit vlak.

Je harddisk even in een andere pc hangen en de bestanden veilig stellen die je wilt houden.

Hoi !

Zelf niet verder meer mee kl....ien en PC naar een reparateur brengen !

Je hebt immers geen XP-CD, en Vista gaat absoluut niet lukken i.v.m. aktivatie.

Voor een vakman is het mogelijk XP opnieuw te installeren zonder dat je bestanden kwijt raakt.

Mits je over een geldige XP-key beschikt tenminste.....

Greetz,

Harry.

Je harddisk even in een andere pc hangen en de bestanden veilig stellen die je wilt houden.
Hoe moet ik dat doen met die icy box :o

Of gaat dat niet gaan erna (zoals Harry snor zegt)

Laatst bewerkt:
Hoi !

Broodje-aap verhaal. http://www.icybox.de/ is niets anders dan een externe opslag-mogelijkheid.

Je kunt beter de oplossing van @SJJ proberen, want je hebt immers geen XP-CD om de XP-installatie te repareren en je kunt 'm niet meet vanuit de PC benaderen.

Greetz,

Harry

Hoi !

Nogmaals: vraag hulp om het probleem op te lossen.

Of: leen/koop een WinXP-CD en probeer een repair-install (geen gegevens-verlies).
http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm

Of: hang je HDD als slave (jumpersettings !) in een andere goed-werkende PC en kopieer dan de bestanden die je wilt bewarenvan die schijf op een ander medium.

Daarna kun je de schijf terugzetten als master, een XP-CD lenen/kopen en een clean install doen met de key die op de sticker van je PC staat.

Ik zou echt opteren voor de eerste optie, maar de keus is aan jou.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan