PC die uitvalt

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterInsane

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2003
PC valt uit bij het starten van counterstrike, dan moet ik de hele tijd wachten of valt ook uit als hij mijn pc moet scannen op virussen, dan moet ik stekker eruittrekken en 10sec wachtn tot het lichtje vanvoor uit is (anders kan ik hem niet terug aanleggen, weet niet hoe het komt) en dan weer stekker erin en weer proberen op te starten, heb het ook al gehad dat mijn pc uitviel tijdens opstarten...

heb naar het logboek gekeken en in mijn logboek van toepassingen heb ik vandaag al veel True vector engine fouten... en in het logboek van het systeem heb ik vandaag al Appilcation Popup fouten gehad en Service Control Manager fouten... weet niet of dit helpt...

als ik hier kijk dan vind ik verwijzingen naar zonealarm. Heb je die aan staan ? Zet 'm eens uit, probleem nog steeds aanwezig?

Daarnaast hoef je dus niet de stekker er steeds uit halen om het ding uit te zetten / opnieuw te starten. Houdt de aan- en uitknop een seconde of 6 ingedrukt en je machine gaat uit (power eraf).

Doet het euvel zich ook voor bij andere applicaties of alleen bij CS ( ;) )

What is a TRUE VECTOR ENGINE error? (07/31/03) faq0066.htm

These error messages usually follow a Dr. Watson notification after getting True Vector Engine (EVENT 1) Error Messages. There is a known issue with Zone Alarm and Win 2K SP1/2, and the fix for that is to adjust the Internet Security Settings to "Medium" vs. "High".

also

Disable 'reboot on stop error' in win2k or xp settings, under my computer properties, environment so you can see the blue screen, if any, for diagnosis of the problem.

True Vector is a service used by ZoneAlarm Pro. If you have that installed, uninstall it and see if that helps. Try this utility called StartUpCop to see exactly what programs are being loaded when you boot your computer. http://www.pcmag.com/article2/0,4149,2173,00.asp If you haven't installed ZoneAlarm Pro, then look for that True Vector service using StartUpCop and disable it or remove it completely.

An review from here http://www.epinions.com/content_70964186756 is an interesting read.
Personal Note:

I've used the free version of ZA for several years on seeral Windows OS's and it is quite painless. Also, NEXT takes no responsibility for the use of any information presented on this or any other support web page...use at your own risk.

Zone alarm

Heb zone alarm ervan gesmeten en pc herstart, wat ik wel raar vond normaal word steam (cs dus) opgestart met de pc en deze keer niet, toen heb ik steam opgestart en moest ik weer een hele tijd wachten (was bang dat hij ging uitvallen) MAAR hij viel niet uit :-D, weet niet of het probleem helemaal is opgelost want normaal moet ik niet zo lang wachten maar kom thx anyway

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan