PC doet behoorlijk raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een groot computerprobleem: de computer start niet meer op.
Ik heb een soortgelijk probleem eerder gehad. klik
Toen heb ik het op kunnen lossen met een undodisk van de BIOS maar nu is deze stuk.
Het precieze probleem is:

De pc sluit voortdurend uit zichzelf af, dan blijft hij 1 sec. uit en gaat spontaan weer aan, daarna gaat hij vanzelf in Stand-By en daarna ontwaakt hij weer, ook uit zichzelf.
Ik heb de harddisk geprobeerd te scannen met McAfee, maar ook toen viel deze uit.
Daarna heb ik de pc opgestart en hem laten controleren op fouten. Bij stap 5 bleef hij 3 min. hangen op 49% en viel toen ook uit.
Ik heb ook al gekeken of er niet iets raars was ingesteld bij Energie maar dat was ook niet zo.
Nu start de pc dus helemaal niet meer op (zie de fout die ik noemde in het andere topic waar ik ook dit probleem had.)

Weet iemand wat er met de pc aan de hand is?

PC specs.:
HP Compaq EVO D51S/P1
160 GB IDE Maxtor HDD
1024 mb DDR geheugen
Pentium IV 1800 MHZ.

Groeten,

Michaël

Probeer eens in de bios optimized settings te laden (F9) en dan opnieuw te starten...
Succes!

Dat lukt niet, er is geen F9 mogelijk in de BIOS en ik kan ook geen Optimized Settings vinden

@AndreazZz: nee, ik heb het geprobeerd maar dat lukt ook niet.
@technobram: nee, ook geen safe mode.

Ik heb inmiddels geprobeerd Windows opnieuw te installeren maar hij ziet geen HD.

Even aanvulling specs.: BIOS-versie 01.08

Hdd is overleden... Gecondoleerd, is tegenwoordig een dure grap.

Nog erger... hele pc is dood! Case-fan zat vol stof, koeler werkte niet dus de processor was helemaal stuk. Ook waren heel veel elco's ontploft!

aiaiai! Weet je zeker dat je processor kapot is?

Gesmolten misschien... de processor-koeler moest namelijk koeling van de behuizingkoeler ontvangen en die zat verstopt met stof!

Was er dan geen andere manier om frisse lucht binnen te halen? Anders heb je wel een rare kast...

Ja dat wel maar dat was waarschijnlijk niet genoeg. Het was een socket 478 processor.

Ik heb zelf nog wel een (of 2 geloof ik) pentium 4 liggen, maar das een beetje ver weg...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan