PC doet Films raar afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Symphony

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2011
Hallo,

Sinds ik mijn PC terug heb doet hij raar @Youtube,Films,AVI,MPEG enzovoort

Bijv. @Youtube als ik 480p pak, klein scherm (normaal) niks aan de hand.
Doe ik "Fullscreen" dan gaat het beeld als Foto's voorbij
Het zelfde bij Films, DVD's het is net of je dia voorstelling ziet
Soms heb ik ook dan hoor je iemand zeggen Hallo, hoe is het met jou
en 10sec laten zie je die mond bewegen :confused:

Bedankt,
Symphony

Dit zullen jullie wel nodig hebben:
Systemoverzicht ~
Moederbord : MSI MS-6712
Chipset : VIA KT400 (VT8377)
Processor : AMD Athlon XP @ 1800MHz
Fysiek Geheugen : 1792MBDDR-SDRAM
Videokaart : Standaard-VGA grafische adapter
Harde Schijf : Western Digital WD3200AAJB-00J3A0 ATA Device (320GB)
DVD-Rom Station : _NEC DVD_RW ND-4570A
Netwerkkaart : VIA Technologies VT6102 Rhine II Fast Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Windows 7 Enterprise N Professional Media Center 6.01.7600 (32-bit)
DirectX : Versie 11.00
Windows Performance Index : 1.0 AAN 7.9

En misschien de Proccesor?

Processor : AMD Athlon XP
Frequentie : 1800MHz - (huidig : 1350.05MHz)
Aantal Core : 1
Ondersteuning : Socket A (462)
Cache L1 : 128KB
Cache L2 : 256KB
FPU Coprocessor : Aanwezig
Processor activiteit : : 27%

Ik gok dat je pc het niet aan kan waardoor hij gaat happeren.
t is al een flink oud systeempje zo te zien...

Niet verrassend: Je apparaat is volstrekt onvoldoende om Windows 7 te draaien. De Windows performance index geeft het al aan: (Veel) te laag.
Dan lijkt tevens een driver te ontbreken voor je video ("Standaard VGA")

Beste dat in de buurt komt om je (video-)driver(s) te updaten is de Live Update utility die hier te downloaden is.

Blijft overeind dat het waarschijnlijk nooit fatsoenlijk gaat draaien.

Succes,

Tijs.

Dus in anderen woorden, de man die me PC heeft gemaakt is een oplichter?
En stop er goedkope prul in?

Ik kan niet beoordelen wat je afgesproken hebt met die man. Bovendien is niet duidelijk of je dezelfde (categorie) PC-hardware ter reparatie had aangeboden.
Blijft voor bij overeind staan dat jouw systeem Windows XP nog kan draaien en dat het wat mij betreft daarmee ophoudt. Windows 7 zou ik er nooit op geïnstalleerd hebben, en al zeker niet de Enterprise versie (wellicht zou de Starter versie nog kunnen).

Als ik je systeem zou moeten taxeren zou er niet meer uitkomen dan een eurotje of 35 (ik neem hier aan dat de W7 versie een illegale is, dus dat die € 0 opbrengt).

Tijs.

Nja, het maakt me ook niet uit
Wat moet ik doen zodat me Systeem wel W7 kan draaien?

En het is Legaal, ik heb het nagekeken toen ik hem terug kreeg

Wat je vlgs. mij moet doen om W7 te draaien? Alles vervangen.

Wil je toch verder met de huidige spullen, dan beginnen met de tip die ik je al gaf in mijn eerste posting.

Tijs.

Of je windows legaal is kunnen wij niet zien. Maar of jij hem legaal hebt is weer een ander verhaal. Als jij de sticker met de code hebt heb je hem legaal. Of de code moet op een factuur staan war je voor hebt betaald(gezien je versie zal dat in de buurt van 100 euro komen).

Zoals dnties al aan gaf is het systeem eigenlijk niets meer waard.
Maar zoals dnties ook al aan gaf even gaan kijken naar de driver voor je videokaart. Mogelijk is deze niet geinstalleerd.

Oke, dus als ik een Nieuw Moederboord koop, en weer alles erin zet (geluid kaart enzovoort) zou die het normaal doen?

Alleen een nieuw moederbord lost het probleem niet op. Nieuwe processor ook en nieuw geheugen. Wellicht kun je de systeemkast hergebruiken.
Waarschijnlijk zal ook een nieuwe voeding nodig zijn (ik ga ervan uit dat er nu een te laag wattage voeding in zit voor nieuwere hardware).

Maar als je verder tevreden bent met de huidige performance en je alleen bij die filmpjes in de problemen komt, dan kun je gewoon eens kijken wat die Live Update tool van MSI je oplevert (zie mijn eerste posting).

Tijs.

Hartelijk bedankt dnties, Ik zal kijken
Maar anders kan ik ook Films downloaden op mijn laptop kijken, en verwijderen na kijken (Is me Laptop voor school maar wel van mij)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan