Pc doet heel raar

• Onderwerp starter Onderwerp starter umut
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

umut

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Hey,
Mijn pc is kapot, ik leg het wel ff in stappen uit.

Omdat ik erg weinig ruimte op me pc had was die langzaam enzo dus ik besloot ram geheugen en een dvd brander te halen.
Alles was goed aangesloten en toen probeerden wij hem te starten. De pc zelf start wel en dan valt die vervolgens uit en start die weer opnieuw op, maar de beeldscherm gaat niet aan.
Omdat die dus niet aan wilde hebben we dus al die oude spullen erin gedaan, maar hij gaat dus weer niet aan.

Ben naar een computerzaak geweest en die zei dus dat die te weinig stroom kreeg (250watt of volt) dus ik haalde 350 watt of volt. Sloot alles thuis keurig aan en hij deed het dus nog steeds niet.

Ben verder langs 2 andere computerzaken geweest, de een zegt dat het waarschijnlijk aan me harde schijf ligt en de ander zegt dat het waarschijnlijk aan me moederbord ligt.
Nou vragen die peeps dus 60 euro per uur en ze zeggen dat het ongeveer 4 uur duurt..dus rond de 300 euro alleen al aan arbeidskosten.

Zou iemand misschien nog weten waar het anders aan zou kunnen liggen? Beide zaken keken in dat ding en zeiden dat alles goed was aangesloten. En we hadden alleen de ram geheugen en de dvd rom verwisselt, dus hoe kan dit kapot zijn gegaan dan:S

Ik hoor nog wel van jullie!
(er staan nog wel belangrijke dingen op me schijf, die ik moet hebben)

bvd

Geeft de Pc nog wel een "Piep" tijdens opstarten,of misschien meerdere Piepjes?

Hij start normaal op, na 5 sec valt die uit en start die weer opnieuw op. Maar het lijkt alsof die vast blijft hangen tijdens het opstarten zeg maar

Kijk in je BIOS of de DVD-Rom wordt herkend en op Enabled staat. Zet anders de Default Settings of Optimal Default Settings terug.

Hoe heb je de RAM uitgebreid? Soms is het nodig om in slot 1 en 3 reepjes van dezelfde omvang te zetten ( en dan dus ook in 2 en 4).

Is de DVD-Rom als Master ingesteld? Staan de jumpers goed?

Kun je ook niet meer in de Veilige modus komen? Anders kun je daar kiezen voor "Automatisch opnieuw starten na een crash uitschakelen".
Je krijgt dan een blauw scherm in plaats van een herstart. Wat staat er voor melding met toelichting op dat blauwe scherm?

Laatst bewerkt:
Kijk in je BIOS of de DVD-Rom wordt herkend en op Enabled staat. Zet anders de Default Settings of Optimal Default Settings terug.
Hij doet ook niets met de standaard cdrom erin, dus ik denk niet dat het daar aan ligt

Hoe heb je de RAM uitgebreid? Soms is het nodig om in slot 1 en 3 reepjes van dezelfde omvang te zetten ( en dan dus ook in 2 en 4).
Ik heb het met 1 gig uitgebreid, eerst zat er 2x 128 mb erin. Maar als ik deze 2 er weer in stop, dan start die alsnog niet op

Is de DVD-Rom als Master ingesteld? Staan de jumpers goed?
We hebben de dvd rom op slave gezet, maar nog steeds geen normale reactie

Kun je ook niet meer in de Veilige modus komen? Anders kun je daar kiezen voor "Automatisch opnieuw starten na een crash uitschakelen".
Je krijgt dan een blauw scherm in plaats van een herstart. Wat staat er voor melding met toelichting op dat blauwe scherm?
De computer start -> valt dan uit -> start dan weer op, maar ik heb helemaal geen beeld. Hij maakt geen contact met de monitor en het lijkt alsof de pc vastloopt tijdens het opstarten

zoek het anders eens in je videokaart, haal hem eruit en plaats hem daarna weer terug( heb je misschien een andere kaart?)

haal anders eens alles eruit en plaats alles 1voor1 weer terug

Ben zelf niet zo handig met al die computerzaken, maar als me moederbord kapot is (waarschijnlijk), dan zal die het gewoon niet doen toch?

Zelf snap ik ook niet hoe ik er achter kan komen wat echt kapot is

bijgeplaatst ram geheugen en dvd brander demonteren.

kijk dan nog eens.

Hij doet ook niets met de standaard cdrom erin, dus ik denk niet dat het daar aan ligt
Ik heb het met 1 gig uitgebreid, eerst zat er 2x 128 mb erin. Maar als ik deze 2 er weer in stop, dan start die alsnog niet op
Je kunt toch wel in de BIOS komen? Meteen na de start op F2, of F1, of Del drukken. Kijk of de CD-Rom-drive herkend wordt in de BIOS.

Met 1 Gb uitgebreid, maar hoe? Je hebt kennelijk twee geheugenslots, zit er nu in elk een reepje van 512 Mb?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan