PC doet heel vreemd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bussi28

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2007
Hallo,

Mijn PC loopt de laatste tijd veel vast.. (werd steeds erger).. Ik heb vervolgens met meerdere programma's evt spyware of andere troep verwijderd!! Maar dit was blijkbaar niet de oorzaak!

Heb vervolgens een andere HD erin gezet en windows opniew geinstalleerd.. Nu kan hij dus niet eens de installatie afmaken en wordt steeds opnieuw opgestart!!

Weet iemand waar ik het probleem kan zoeken/ verhelpen??? Krijg verder geen foutmeldingen of iets dergelijks.. dat is het vreemde eraan!

Alvast super bedankt!

Mischien dat de fout in je cooler zit.
Het zou kunenn zijn dat die vol stof zit waardoor hij vastloopt.
Al dacht ik dat als hij te warm word hij automaisch restart.
Kan ook geen hardware error zijn(kapotte hardware) want dat zou hij aangeven al bij het opstarten.

denk niet dat het aan warmte ligt..

Als ik windows installeer blijft ie het doen namelijk.. als de pc vervolgens opnieuw opstart voor de laatste instelling van de installatie, dan wordt er steeds opnieuw opgestart.. weer zonder foutmeldingen..

Krijg trouwens wel heel af en toe (vaker niet dan wel) de melding overclocking failure..
Naar mijn weten is er nooit wat veranderd in de bios ofzo..

Dan maar ff kijken in je bios settings of er toch toevallig iets verandert is.
En anders kan je altijd proberen een linux live cd ergens vandaan te halen en kijken of die wel werkt :P?

Al lijkt het me dat er gewoon een setting is die niet klopt aan de hardware die je hebt in je bios.
Als eerste zou ik kijken bij de instellingen van de processor en dan vooral de snelheid.
Al ben ik niet echt thuis in het bios want gebruik hem maar 1/2 keer per jaar :(

Post eens de volledige specificaties van jouw PC

In ieder geval minimaal de merk/type van:
* moederbord
* processor
* geheugen
* videokaart
* voeding

Processor: Pentium Celeron 2,6 ghz
Moederbord: ?
Geheugen: 1024mb (2 x 512mb)
Graf. kaart: radeon 9600 of 9700, 512mb met koeler (doet het)
Voeding: 400w

Deze pc heeft tot nu toe (ongeveer 3 jaar) zonder problemen gelopen..
Grafische kaart is er als laatste bij gekomen (ook alweer 1,5 jaar geleden)!

als ik mij goed herinner heb ik een celeron 2,4ghz gekocht en in de bios staat nu 2,6

kan dit zo maar veranderd zijn of??

Laatst bewerkt door een moderator:
het type moederbord is wel van belang.

zet de bios op default en post het mobo type.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan