PC doet helemaal niets meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woodstock5

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2006
Na een verhuizing wilde ik mijn pc weer aansluiten en opstarten. Na alle kabels te hebben aangesloten zette ik hem aan, maar ik kreeg geen beeld. Het lampje van de monitor knipperde (standby). Ik heb hem uit gezet en alle kabels wat niet direct noodzakelijk was om de pc te starten eruit gehaald. Toen nogmaals aangezet en toen deed hij helemaal niets meer. Een paar keer geprobeerd, maar hij deed echt helemaal niets meer.

Daarna opengesloopt en eerst alle stof verwijderd. Nogmaals op de aan knop geduwd, maar wederom niets. Een andere voedingskabel hielp ook niet. Het ledje (binnen) van de voeding brandde wel en (heel raar) als de voedingskabel eruit getrokken werd begon de koeler ineens te draaien. Dat gebeurde alleen als ik tussendoor op de aan knop had gedrukt.

Mijn vriend heeft verder alle kabels gecontroleerd en hij zag er niets raars aan.

Wat kan het probleem zijn?

Groet,
Stefanie

Hoi,

Welke kabels heb je er dan uitgehaald die volgens jouw niet nodig zijn?

Hoelang heeft hij stil gestaan?

Modag

Boxen, speaker, webcam. Gedaan voor het kabel overzicht.

Ruim een maand heeft hij niet meer gedraaid.

Hoi,

Met het stoffen aan de binnenkant heb je daar de stekkertjes van de power switch en reset er niet per ongeluk van het moederbord afgehaald?.Je zou ook nog een bios reset kunnen proberen.
Gaat er echt helemaal niets draaien.piepen of branden behalve dan het moederbord led.
Voor de verhuizing nergens last van gehad want het kan zoveel zijn.

Modag

Voor de verhuizing had ik er wel last van dat hij af en toe bleef hangen en hij helemaal niets meer deed. Drukte ik op reset, dan starte hij wel normaal op. Soms echter ging hij dan tijdens het opstarten vanzelf weer uit.

Nu deed hij al niets meer voordat ik de pc open had en hem had schoongemaakt. De kast is zo gebouwd dat ik niet eens bij de aan-knop en de reset knop kom tenzij ik nog tig schroefjes los draai, dus daar kan ik niets hebben losgetrokken lijkt mij.
En om antwoord te geven op je vraag of echt helemaal niets gaat draaien, piepen of branden behalve het moederbord led: nee, helemaal niets.

Hallo

"Mijn p.c." is bitter weinig info hoor ....

Maar hierbij toch een poging...

Veel recente motherboards weigeren immers op te starten indien het b.i.o.s. batterijtje leeg is .

Meestal C.R. 2032 bij recente motherboards klemspanning +/- 3.6 V .

Heb je foutmeldingen v/d b.i.o.s. ?? "biepjes" , dit helpt meestal ook al een heel eind.

Zitten alle componenten nog goed vast , geheugen ,videokaart ,etc.... , mits betrokken systeem een "verhuis" heeft meegemaakt , en ... die mannen meestal niet echt zacht omgaan met de dozen die ze verplaatsen.

Gezien uw bijkomende info 16:32 , en ...
Mocht dit een syteem zijn , gabaseerd op een a..m.d. c.p.u. , dan zou ik persoonlijk eerst de p.supply controleren .

Peter

Laatst bewerkt:
Heb zelf mijn pc verhuisd en ben daar uitermate voorzichtig mee om gegaan. Echter, zit een ongelukje natuurlijk in een kleine hoek en ik kan me voorstellen dat daar iets los gedreund is. Hoewel mijn vriend die ook gecontroleerd heeft.
Verder heb ik geen foutmelding gehad van de bios. Niet voor de verhuizing en al helemaal niet na de verhuizing. :p Bios batterijtje kan ik nog wel controleren. Zal ik vanavond gelijk even doen. Thanks alvast voor die tip.

Stefanie,

Misschien zoek je verkeerd. Het lijkt er op alsof je pc t.m. de voeding spanning krijgt. Als je (vriend) van avontuur houdt: meet eens verder met een spanningszoeker of multimeter, bv de stekker van de cd rom of harde schijf. Maar denk aan de veiligheid: niet doen als je ook maar twijfelt.
Maar waarom zoek je het probleem niet bij de monitor? Heb je bij het verhuizen niet per abuis een draaiknop verdraaid??? Ik zou eens een andere monitor aan je pc koppelen, daarmee schakel je een mogelijke verdachte uit.

succes

Ook zonder monitor doet ie niets. Echt helemaal niets!
Even voor de duidelijkheid: het systeem in de kast begint niet te draaien. De allereerste keer wel (toen ik geen beeld kreeg), maar daarna niet meer. Alsof je op een lichtknopje drukt waar geen lamp op aangesloten is. Je hoort dan dus alleen het klikken van het knopje zelf.

Met een spanningszoeker wil ik ook nog wel eens proberen te zoeken. Thanks!

Laatst bewerkt:
Hallo

Over welk systeem spreken we hier ???

Nog steeds niet vermeld .

Dus hierbij alle mogelijkheden ...

Lijkt mij nog steeds de voeding , de ingebouwde zekering "in de p.supply" is waarschijnlijk gesneuveld .

Trillingen bij verhuis in auto ???

Dit komt soms voor bij iets oudere systemen , deze zekering is meestal gesoldeerd .

Alsnog :

Een "a.t." voeding kun je eenvoudig testen , mits je er maar iets aanhangt als belasting , anders weigeren deze soms op te starten ...

B.v.b. een "defekte" harddisk die wel nog draait , maar "bad" clusters bevat...

Bij een "a.t.x. voeding dien je echter enkele doorverbindingen te maken.

Ps-on (14) en ... pwr-ok (8), deze dien je met de massa Gnd te verbinden d.m.v. een stukje draad.

http://xtronics.com/reference/atx_pinout.htm

Een atx voeding mits recenter van constructie dien je meestal niet te belasten om deze op te kunnen starten.

Peter

Laatst bewerkt:
Als er niets gebeurd, dan is het zeker dat het het moederbord is of de voeding. Draaien er koelers, dan kan het zoveel meer zijn. Ik raad je aan om eens te testen met een andere voeding.

Aangezien die af en toe uitging en als je restarte ook weer uitging kan het ook een overhittings probleem zijn van de koeler,aangezien ik dit nou ook gehad heb met mijn dell xps,en een vorige computer,die heb ik inmiddels express laten overlijden na mate het koelblok er af te halen(400 mhz *** ding) en tja,fikt ie door na 5 minuten,start je op,niks,koelers doen het,soms ook niet,en voor de rest doet hij niks,dus mischien is je proccesor overleden...

Aangezien die af en toe uitging en als je restarte ook weer uitging kan het ook een overhittings probleem zijn van de koeler,aangezien ik dit nou ook gehad heb met mijn dell xps,en een vorige computer,die heb ik inmiddels express laten overlijden na mate het koelblok er af te halen(400 mhz *** ding) en tja,fikt ie door na 5 minuten,start je op,niks,koelers doen het,soms ook niet,en voor de rest doet hij niks,dus mischien is je proccesor overleden...

Hij wil niet eens opstarten zegt hij, je maakt me niet wijs dat de cpu al na 1 seconde boven de 100 graden is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan