pc doet helemaal niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lesley31

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2006
Berichten
1
Hoi

ik heb niet veel verstand van pc's. Maar nu doet mijn pc dus helemaal niks meer het is een dell dimension 8300 ik heb hem al open gemaakt maar zie niks bijzonders voor zover ik er verstand van heb. Wel brand er 1 groen lichtje in de pc als de stekker er in zit maar als ik het aan en uit knopje indruk doet hij helemaal niks. Wie kan dit domme blondje helpen please.

groetjes Lesley
 
Dit kan diverse oorzaken hebben.
De meest voorkomende zijn: de voeding, Moederbord of de aan/uit schakelaar.

Wanneer je enig verstand van zaken hebt, zou je de bedrading van de aan/uit schakelaar van het moederbord kunnen halen, en dan de twee pennetjes op het mobo ff doorverbinden.

Start hij dan op, is het dus de schakelaar.

Start hij niet op, moet je de voeding met een voltmeter ff doormeten, of een andere voeding proberen..

Heb je dan nog geen resultaat, zal je alle hardware moeten de-monteren, en kijken of je piepjes krijgt uit het BIOS.

Zoniet, moederbord defect.

Zo ja, ga je één voor één alle componenten terugplaatsen, totdat je bij het component bent wat er voor zorgt dat je pc niets meer doet.

Draait de ventilator van de processor?

PS: Heb je enige twijfel, of is het de eerste keer dat je gaat "sleutelen" aan een pc, begin er dan niet aan. Diagnose laten steelen bij een pc-boer is meestal niet duur. Of misschien een mede Helpmijer die in de buurt woont.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan