pc doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kartfreaky

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Hallo,
vorig jaar heb ik een pc in elkaar gezet. ik zal even de componenten opnoemen

Intel C2D E6850
Asus P5K
2 GB DDRII-667 geheugen van buffalo
2x ATI HD2900PRO
Coolermaster iGreen PSU 500W
Seagate barracuda 7200RPM 400 Gb

Ik heb onlangs een nieuwe CPU koeler (Scythe Mugen) gekocht, en die gisteren geprobeerd erin te zetten. Na heel veel geploeter is dit gelukt (althans, hij zit vast).
nu heb ik alles weer netjes aangesloten, lleen is er een probleem: ik heb geen beeld. het scherm ontvangt geen signaal. Nu vraag ik me af: wat is het probleem? Want als ik de pc aanzet, draaien wel alle fans, dus casefans, cpu fan en ook de graka fan.
Komt dit omdat mijn cpu niet werkt? heb al veel geprobeerd: van alle kabels losmaken en opnieuw aansluiten tot de geheugenkaarten omdraaien (dus de kaart die in A1 zat naar B1, en de kaart die in B1 zat naar A1).
Zou dit aan mijn cpu liggen? is mijn mobo naar de filistijnen? de scythe werkt met pushhpins die lastig erin te drukken waren, en vrees nu dat ik misschien te veel kracht heb gezet. Zou het werken als ik de stock intel cooler er weer opzet?
hoop van harte dat ik geholpen kan worden.
met vriendelijke groet,
Youp

Laatst bewerkt:
Als je moederbord kapot zou zijn, werkt het met de stock-koeler ook niet meer, maar ik zou het proberen...

En je moet wel heeeel veel kracht gezet hebben om je mobo te slopen.

Wel oude koelpasta verwijderd en nieuwe erop gedaan?

Als je moederbord kapot zou zijn, werkt het met de stock-koeler ook niet meer, maar ik zou het proberen...

En je moet wel heeeel veel kracht gezet hebben om je mobo te slopen.

Wel oude koelpasta verwijderd en nieuwe erop gedaan?

tsja... zal het maar zo proberen. Tijdens het aandrukken hoorde ik niks, maar het moederbord boog wel want door. Heb wel nieuwe koelpasta erop gedaan. Had nog articlean liggen en artic silver 5.

was ik trouwens vergeten te zeggen: tijdens het weer in elkaar zetten van de pc (moest mijn mobo eruit halen om de koeler in te kunnen bouwen) merkte ik dat een paar van die schroefjes 'doordraaiden'. Ik vrees dat een paar (volgens mij zijn het er twee) busjes van mijn behuizing niet helemaal jofel meer zijn.

zal een update met het resultaat geven als de stock erop zit.

Check dan die busjes nog eens, is wel van cruciaal belang voor isolatie.

Grtz.

zal het nog eens doen. heb in de tussentijd mn processor en de stock intel cooler schoongemaakt en voorzien van nieuwe koelpasta. De cooler weer goed aangesloten maar ik heb nog steeds geen beeld. processorkoeler werkt wel, maar misschien ligt het aan de processor zelf?
wat betreft die busjes: moet ik dan nieuwe halen oid?
in ieder geval bedankt voor de tip.
groeten,
Youp

bouw de videokaart eens opnieuw in als dit een losse is, het kan zijjn dat die niet goed vastzit

hmmmm vreemd.
ik heb de videokaart eruit gehaald en opnieuw erin gezet, maar gaat de pc slechts 1 seconde aan en zet zichzelf daarna meteen weer uit. heb de videokaart in allebei de slots geprobeerd, en ook mijn andere videokaart geprobeerd in allebei de slots, maar elke keer hetzelfde: vrijwel meteen na het opstarten sluit hij zichzelf weer af... In dat korte moment beginnen de fans wel allemaal te draaien, maar dan valt ie weer uit.....
-edit-heb ook nog geprobeerd nog eens op te starten met maar een geheugenreepje, maar dat mocht ook al niet baten: hij weigert gewoon op te starten :-(.
groet,
Youp

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan