Pc doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snotterkop

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2008
Ik ben sinds kort bezig met het overklokken van mijn pc. Nu draaide alles net nog soepel, mijn gpu(8800gts 640mb) staat op ongeveer 25% hogere Mhz (zowel mijn geheugen als de core) en mijn cpu (E6400) staat op 2.3 Ghz. Nu dacht ik dat ik wel met wat grotere sprongetjes kon beginnen met mn cpu dus ik verhoogde em net naar 2,4Ghz in mn BIOS, ff opnieuw opgestart en toen "pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep", Pc start niet meer op -.- Deze piep begint ongeveer 2 seconden nadat ik me pc aanzet en houd niet meer op, ik kan mn pc ook niet uitzette, enkel resetten (of de stekker eruit halen, wat ik ook heb gedaan). Nu heb ik ergens gelezen dat als je de batterij ofzo van je moederbord haalt, even wacht, en em er dan weer opzet, dat de pc zichzelf reset als het ware. Klopt dit? En zo ja waar vind ik die batterij? Weet iemand een andere oplossing voor dit probleem? Alvast bedankt

EDIT: oja, ik controleerde de temperaturen door ongeveer 2 uur achter elkaar zwaar (denk aan: Crysis, Stalker) te gamen, maar alles was prima in orde (gpu op 65 graden, cpu op 55 en 49 graden)

Laatst bewerkt:
Ik zie inderdaad een knoopcel zitten (er staat ook op: KTS lithium battery) maar deze zit half onder mijn gpu gemonteerd. Ik heb nog nooit een onderdeel verwijdert/geinstaleerd op mijn moederbord dus het ontbreekt mij nu nog aan zelfvertrouwen haha. Kan ik deze er gewoon "aftrekken" of moet ik dit met een mesje proberen?

Edit: ik krijg em niet los, hij zit vast met een soort clipjes. Mijn gpu zit ook in de weg en die wil ik eigenlijk niet verwijderen (ik heb hier echt geen verstand van). Plus ik ben bang dat ik wat kapot maakt, want die clipjes zijn wel stevig. Suggesties?

Laatst bewerkt:
Nou ik heb toch de moed bijeen geschraapt om mijn gpu te verwijderen. Dus ik de schroefjes losgemaakt, maar dan zit ie nog steeds vast op me mobo. Kan ik em gewoon uit me mobo trekken? beschadig ik dan niks? Want ik probeerde het al, maar dat ding zit toch best wel vast, en het voelt niet goed

EDIT: GELUKT! dat clipje moest echt hard (ECHT HARD) ingedrukt worden om het batterijtje eruit te laten springen, maar ff eruit gelaten en er toen weer ingestopt (met veel ge****) en nu doet ie het weer. Voortaan met stapjes van 10Mhz per keer werken ;) Thanks for je reply Bertus

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan