Pc doet niets meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter saab
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

saab

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2002
Beste mensen,
Mijn Pc is er totaal mee opgehouden!!! Als ik de aan/uitschakelaar indruk dan hoor ik heel even een bromgeluid (alsof er een vlieg klemzit) en verder gebeurt er niets.
Ik heb een ander voedingskastje geprobeerd maar ook daarmee werkt hij niet. Op het moederbord brand wel een piepklein lichtje, kennelijk wordt er wel stroom doorgegeven.
Wie weet raad?

Welke kleur heeft dat 'piepklein lichtje' en waar zit het precies?

dit lichtje zit bij de grote witte stekker op het mobo en deze stekker is afkomstig van de voedingskast.
Het lichtje is groen.

Heb je de PC zelf in elkaar gestoken? En sinds wanneer doet je PC het niet meer?

Ik heb de pc 2 jaar en sinds gister doet ie het niet meer. Ik heb em zo gekocht en er tot aan gisteren niets mee gerommeld.

Ik heb denk ik ongeveer het zelfde probleem gehad laatst.

Start je computer helemaal niet meer op, ook nie als je een half uurtje wacht?

Bij mij was dat een tijdje terug het geval en toen bleek de harde schijf niet in orde te zijn.

Vertoonde jou computer rare dingen de laatste tijd, misschien trage opstart en aflsuit?

niets van dat alles. hij heeft het volkomen normaal gedaan totaan gisteren.

Dan zou ik er gewoon even mee naar de winkel gaan; klinkt vreemd, maar dat bespaart je echt een hele hoop tijd. Nu hebben we een beetje het raden naar de oorzaak, er zijn namelijk zovéél potentiële oorzaken.

En als het goed heb je nog garantie op die PC, de winkel hoort 'm dus gratis te herstellen.

Ow, da's een andere zaak natuurlijk :D

Kan je de kast een beetje kantelen, op de linkerkant steunend? Ik heb het vermoeden dat je moederbord iets te strak vastgeschroefd is en zo contact maakt met de kast. Door hem te kantelen komt het moederbord wat minder strak vast te zitten. Probeer hem dus aan te zetten terwijl je hem gekanteld houdt.

Doet het niet. Ook niet gekanteld. Zou ook raar geweest zijn omdat ik nooit aan het mobo gezeten heb.

Hoe kan je dat brommend geluid dat je hoort precies omschrijven? Heb je de kast overigens al eens open gedaan? Niets vreemds opgemerkt daarbij?

het is een geluid alsof er een ******vlieg vastzit. Hij maakt dit geluid maar heel eventjes 1 seconde. Daarna niets meer.
Ik heb zelfs de voedingskast verwisseld, een maatje van me had nog een ander liggen. Moch niet baten. Ligt het misschien aan het mobo??

Pc Winkel failliet

Tja als de leverancier failliet is dan is Saab toch aangewezen op hulp zoals die bv. hier gegeven kan worden lijkt me. :(

Aangezien je voeding het niet is omdat je die al gewisseld hebt kun je nog een en ander proberen.

Check eerst of de fans nog draaien (van CPU en evt. die van het moederbord.)

Zoniet dan ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk bij de CPU of het moederbord.

Draaien ze wel trek alle pci kaarten uit je moederbord en probeer opnieuw op te starten is er dan nog geen leven in je systeem trek dan 1 voor 1 de IDE kabels van je moederbord en kijk of je in ieder geval beeld krijgt. (wel eerst de stroom van je pc afhalen natuurlijk)

Gebeurd er dan nog niets dan en er worden ook geen foutmeldingen in de vorm van piepjes gegeven dan denk ik dat je moederbord de geest heeft gegeven.

De processor kan ook kapot zijn maar dit lijkt op een kapot moederbord.

Als laatste wanhoopspoging zou je nog kunnen proberen om je Bios te resetten, maar ik denk dat je naar een nieuw moederbord moet uitkijken.

Een geheugenprobleem lijkt me uitgesloten omdat je dan een vocale foutmelding krijgt van het moederbord via de pc speaker.

Suc6

da fans draaien niet. Op dat geluidje na, gebeurt er helemaal niets.
Is een moederbord niet te repareren?

Meestal niet nee, een moederbord zit nogal moeilijk in elkaar.

Maar als de fans niet draaien, ook niet na de vervanging van het moederbord, is er inderdaad een grote kans dat je moederbord niet helemaal lekker meer is.

Ingave: speur eens alle condensators op je moederbord af, zit er geen lekkende tussen (of eentje die nogal bol staat)? Op deze foto staan er twee condensators, om je een idee te geven:

1052734328.jpg

Ik ben natuurlijk geen techneut, maar met mijn leken-ogen kan ik geen onraad bespeuren op het mobo

Ben je alle condensators afgegaan, en staat er geen enkele bol?

Ik weet niet hoe vertrouwd je bent met deze zaken, maar zou je het moederbord uit je kast kunnen halen denk je?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan