Pc doet niets meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter saab
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb dat nog nooit gedaan maar ik denk wel dat ik em eruit kan krijgen.

Heb je anders geen vriend die er wat ervaring mee heeft? Want voor je het weet doe je wat verkeerd en is 't helemaal stuk :-)

Geplaatst door saab
Heb dat nog nooit gedaan maar ik denk wel dat ik em eruit kan krijgen.

Niet vergeten je kast of de verwarming ff vast te pakken. Een koperdraadje aan je horloge (credits naar een andere helpmijer waarvan ik de naam niet meer weer) naar de verwarming (moet contact makken met je huid) zou ook moeten helpen.

Heb regelmatig "gerotzooid"met mijn oude pc en die doet het nog steeds dus ik durf het wel aan.

Bedoeling is dat je je moederbord even op een kartonnen of een andere niet-geleidende ondergrond legt, videokaart erin, voeding en powerknop aansluiten en nog eens testen.

ga ik morgen ff uitproberen. Heb nu iets te veel wijn op........

Heh, ik toevallig ook. Een goede (en dure) St-Emilion '86 nog wel. Succes morgen.

Wijn

Een goede (en dure) St-Emilion '86 nog wel

FF oftopic,

Had je iets te vieren Steve of drink je dat altijd als je achter de computer zit? ;)

Grtz.

Het zou best wel eens een geheugen probleem kunnen
zijn. Niet alle moederborden geven een vocale foutmelding. Vooral niet als het een niet al te nieuwe computer is.
Als het geheugen niet goed zit dan gaat vaak de voeding en de cpu fan heel even draaien 1 seconde ofzo.
Kijk eens of het geheugen nog goed zit.

Tron; ben nogal een wijnliefhebber, had niet echt iets te vieren maar had 'm nog in de kelder staan.. En tja, waarom niet :-)

Een geheugenprobleem lijkt me niet echt het probleem. Als de voeding zichzelf al uitschakelt na een seconde zal dat waarschijnlijk niét aan het geheugen liggen. Overigens wordt er in bijna alle gevallen een piepjesmelding gegeven, tenzij het moederbord stuk is of de interne speaker niet aangesloten is.

Het probleem wat ik toen had was een geheugen probleem en de voeding stopte ook na 1 a 2 seconden.
Toen waren er ook geen piepjes te horen. Het moederbord waar het om ging was ecs k7s5a
Het moederbord werkt nu nog steeds.
Ik vond het toen wel vreemd omdat er ook geen piepjes te horen waren.

het geheugen heb ik aangedrukt. Ik heb op zo'n beetje alles gedrukt wat ik maar kon vinden. Probleem blijft hetzelfde: een geluidje van misschien een halve seconde, alsof er een vlieg klem zit.
Is er een manier om te testen of het de Cpu is? Kan me voorstellen dat als je zo een ding eruithaalt en met een batterij bepaalde pooltjes stroom geeft dat bijvoorbeeld de fan eventje gaat draaien? (stom idee??)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan