pc doet niets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
???
er is iets misgegaan met het plaatsen van bericht,
ik kreeg een time out
maar de vraag was als volgt.
ik heb hier een pc amd2000xp
en die doet helemaal niets meer, op mobo brand niets, het lampje van de muisoplader brand niet, en als ik het aan/uit knopje aan de achterzijde in en uit schakel, geeft hij aan no signal op de monitor.
is hier de voeding stuk???

zit de stroomkabel van je beeldscherm op je pc geplugd of los in het stopkontakt?... want al voeding kapot is kan hij denk ook het beeldscherm geen stroom leveren:eek:

MVG Nick:thumb:

Lijkt me de voeding, kun je als volgend controleren:

ff de voedingskabel van je moederbord loshalen, de groene en een zwarte draad doorverbinden. Stroom er weer op. Als de ventilator van je voeding begint te draaien doet de voeding het wel.
Dan zou het probleem ergens in je moederbord of je powerknop kunnen zitten

Geplaatst door RobW
fde groene en een zwarte draad doorverbinden.
Let op die draad is niet altijd groen.
Bij mij is ie grijs van kleur.
Je moet Pin 14 (PS_ON)hebben en een zwarte draad.
Zie hier de uitleg van Lekkere Kwal;
Geplaatst door Lekkere Kwal
atx.gif

Zie hier de atx-stekker. Op het moment dat je met de PS_ON (rood vierkant) aarde maakt, gaat de voeding aan. Het zou kunnen dat je vervolgens ook nog het PWR_OK (groen) signaal moet geven, probeer dat eerst met de 3,3 volt leiding (oranje draad), anders met de 5v (rood), of anders met de 12v (geel). Ik weet niet zeker of de voeding ook tegen 12v op PWR_OK kan, dus wees er zeker van dat hij het echt niet doet!
Bron;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=103293&highlight=atxstekker

Laatst bewerkt:
Hallo

Indien de voeding "in theorie" korrekt werkt , dan dienen normaliter.....

De ventilatoren te draaien , de c.d. r.o.m. lezers zich te initialiseren , en de hard drives op te starten ...

Het uiteindelijk opstarten v/d monitor heeft volgens "foutmelding" hier niets mee te maken , mits deze opstart , en vervolgens de "error" geen signaal vermeld...

Het uittesten van de p.supply , zal vermoedelijk wel een .....a.t.x. . exemplaar zijn , heb ik reeds in eerdere "postings" vermeld ..

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan