pc doet NIETS meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

borus1

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Simpel om uit te leggen, maar een gigantisch probleem...
Mijn pc doet niets meer; geen opstartscherm, geen bios, niets...
eergisteren nog gescand tegen malware en gisteren nog gescand met McAfee, dus vermoedelijk een probleem met de hardware. (het scherm zegt btw dat hij niet op staat; "power save mode")
weet iemand hoe ik hier iets aan kan doen?
Alvast bedankt.

Probeer het eens eerst met een andere voeding, doet hij het nog steeds niet, probeer dan onderstaande, om te achterhalen wat er loos is.

Bij kaduuk geheugen kun je dit krijgen, bij een kapot moederbord draaien meestal de fans nog, ze kunnen ook beide het loodje gelegd hebben.

Als je geen verstand van hebt, er iemand bijhalen die het wel heeft of wegbrengen naar de PC boer.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clrcmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

Kan het niets iets simpeler?
Kan hij zo stuk zijn van de ene op de andere moment?
Ik zette hem per ongeluk op slaapstand (wat ik altijd doe) ipv van in stand by, en een seconde later startte ik hem weer op en deed hij niets meer...

Simpeler? dit is het simpelste wat ik weet voor dit probleem, wat wil je dan?

Had je de pc al helemaal van de spanning gehad? en opnieuw geprobeerd?

Overigens kan alles stuk, en gaat alles stuk, als je het maar lang genoeg gebruikt.:cool:

Dat heb ik al geprobeerd ja
en overigens is hij helemaal niet zo oud (nog geen 8 maanden)

Je hebt sowieso een jaar garantie, kun je er mee terug gaan, toch?
Of is het zelfbouw?, dan zou het geen probleem mogen zijn.

er staat garantie op maar het is een Dell, en dan met hij helemaal terug naar Amerika...

Toen ik onlags belde zei men mij dat hij naar Amerika zou moeten. Maar het was dan ook een vreselijk slechte medewerker...

Het is opgelost. Ik heb iets geprobeerd wat een goede Dell-medewerker (na 2 slechte kreeg ik er 1 goeie) onlangs probeerde en dat toen geen nut had, maar nu duidelijk wel.
Gewoon even dat kleine batterijtje op het moederbord omkeren (en daarna, hoewel dat niet nodig leek te zijn heb ik het nog eens omgekeerd)... ongelofelijk dat zoiets het verschil kan maken, maar nu werkt hij wel weer...
Toch bedankt voor de moeite! :thumb:

Het is opgelost. Ik heb iets geprobeerd wat een goede Dell-medewerker (na 2 slechte kreeg ik er 1 goeie) onlangs probeerde en dat toen geen nut had, maar nu duidelijk wel.
Gewoon even dat kleine batterijtje op het moederbord omkeren (en daarna, hoewel dat niet nodig leek te zijn heb ik het nog eens omgekeerd)... ongelofelijk dat zoiets het verschil kan maken, maar nu werkt hij wel weer...
Toch bedankt voor de moeite! :thumb:
dus nu heb je dus zelf de kast open gemaakt .
zeg maar dag met je handje tegen de garantie .
dat had ik beslist niet gepikt .
Dell garandeert u, tenzij anders bepaald, dat Dell-branded Producten vrij van gebreken zijn gedurende 12 maanden na levering en reserve-onderdelen gedurende 90 dagen na de vroegste van installatie- of leverdatum. Indien een Product gebrekkig is gedurende deze termijn herstelt/vervangt Dell het Product binnen een redelijke termijn. Alle redelijke zorgvuldigheid en inspanningen worden aangewend om problemen binnen een voor de omstandigheden realistische termijn op te lossen. Dell fabriceert en repareert met behulp van nieuwe of gelijkwaardige onderdelen in overeenstemming met industriestandaarden en praktijk. Notebookbatterijen worden geleverd met een garantie van 1 jaar (geen upgrade mogelijk). De Dell garantie wordt verstrekt ipv alle impliciete garanties and dergelijke, impliciete garanties zijn in de grootst mogelijke mate uitgesloten. Dell mag haar garantie op elk moment herzien maar een herziening geldt niet voor door u voor de herzieningsdatum bestelde producten. Dell geeft geen garantie of garantiebescherming voor: (1) schade ingevolge onjuist(e) installatie, gebruik, wijzigingen of herstel door niet-erkende derde of door uzelf; (2) schade veroorzaakt door een partij (behalve Dell) of andere externe factor; (3) geschiktheid voor enig doeleinde; (4) Producten van Derden, Software en door u gespecificeerd IM. U ontvangt de garantie of licentie voor deze producten rechtstreeks van hun fabrikant of licentiegever; (5) door u gegeven en door Dell correct uitgevoerde instructies.

Hoe kunnen zij nu zien dat ik even een batterij er heb uitgehaald en daarna er terug in heb gestoken... Trouwens ik moest, zoals ik al zei, van een medewerker de PC een tijd geleden al openen...

trouwens, de dingen die hier in nederland komen van Dell komen niet uit amerika. Ze worden in ierland in elkaar geprutteld, en daar gaan ze ook naar terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan