pc doet niets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

turbonl64

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2008
Hallo,

ik heb een raar probleem met mijn pc sinds vandaag: ik kan hem juist aandoen, maar het scherm komt niet uit standby. Ook maakt hij een geluid dat er normaal niet is.

de specificaties zijn ongeveer:

intel core duo 2,44 gig
3 GB RAM
nvidia videokaart 640 mb

Ik moet erbij zeggen dat het niet de eerste keer is; 2 maanden geleden heb ik de pc voor hetzelfde probleem moeten binnenbrengen; daar zeiden ze dat het aan de RAM lag. Verleden week weer hetzelfde probleem, maar toen ze 'm daar uittestten, ging hij weer (waarschijnlijk omdat hij niet echt goed in de auto lag en tegen de wand een beetje botste). Vandaag heb ik het dus weer. Ik betwijfel of het wel daadwerkelijk aan de RAM ligt, aangezien die allemaal gloednieuw zijn.

kan iemand mij helpen ? Ik heb geen zin om opnieuw in de file te gaan staan.

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Kan je dat geluid wat anders is ook beschrijven hoor je piepjes of zo?
Je zou de d pc even open kunnen maken en alles even goed aandrukken( wel de spanning er even afhalen)

Modag

WELKOM OP HELPMIJ

doet ie echt werkelijk niets meer???
al de aansluitingen eens nagelopen?
heb je hem zelf gebouwd?nog garantie?
zijn er afstandbusjes gebruikt tussen moederbord en kast?

hoe is met je voeding?al eens een andere geprobeerd??

zomaar ff wat mogelijkheden.

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Kan je dat geluid wat anders is ook beschrijven hoor je piepjes of zo?
Je zou de d pc even open kunnen maken en alles even goed aandrukken( wel de spanning er even afhalen)

Het zijn geen piepjes, meer een ventilator die in overdrive gaat. Ik had de pc opengemaakt en de onderdelen eruit gehaald en terug erin gestopt, hielp niet. Alles ziet er ook vrij normaal uit vanbinnen.

WELKOM OP HELPMIJ

doet ie echt werkelijk niets meer???
al de aansluitingen eens nagelopen?
heb je hem zelf gebouwd?nog garantie?
zijn er afstandbusjes gebruikt tussen moederbord en kast?

Als ik de de aa/uit knop indrukm hoor je de onderdelen aanspringen, maar het scherm blijft in standby {dat scherm werkt}.Soms moet ik de knop even inhouden voordat ie aanspringt, soms niet Ik heb de kabeltjes nagegaan en het lijkt op het eerste gezicht toch in orde. Hij is niet door mij gebouwd, ik heb 'm verleden jaar bij Paradigit besteld en ik heb nog 2 jaar garantie. Ik wil echter vermijden om nog een keer erna toe te gaan, vanwege er veel files zijn in de buurt van Maastricht. Wat zijn afstandbusjes ?

Hoi,
Als hij bij Paradigit gebouwd is zullen de afstand busjes er wel tussen zitten dit zijn de busjes die tussen je moederbord en de kast zitten.
Ik denk dat het toch misschien verstandiger is om even naar Paradigit terug te gaan.

Modag

Hoi,

ben je een beetje handig met hardware in en uit bouwen?

Modag

Wel, mijn vaardighheid op dat vlak is beperkt tot onderdelen uithalen en terug inzetten.

Hoi,

Jammer, dan denk ik dat mijn vorige optie het verstandigst is.

Modag

Hoi,

Jammer, dan denk ik dat mijn vorige optie het verstandigst is.

Modag

Ja, ik wist zowieso dat het een kleine kans was dat ik dit door hulp op afstand zelf kon oplossen. Jammer, ik kan enkel tijdens het weekend gaan.

Hoi,

Ik weet niet waar je woont in Limburg maar zelf woon ik er ook is misschien een optie.

Modag

Hoi,

Woon je op ongeveer 32 minuten volgens route planner van me af.

Modag

Dan is maastricht met file toch nog dichterbij. toch bedankt voor het aanbod :). Ik ben wel enigszins teleurgesteld in mijn pc; hij heeft 1500 euro gekost en is maar een jaar oud, en toch al zoveel mankementen eraan.

Ja, maar toen hij het niet meer deed [rond 18:00] was de winkel al dicht is op zondag s die niet open. Op zaterdag staat er normaal gezien trouwens altijd file, vanwege een stoplicht op de baan langs de baan bij de Maas.

Hoi,

Ik bedoel dat ik er wel even naar wil kijken hoor.

Modag

oh, sorry.

Nah, hoeft niet. Dit moet paradigit maar oplossen; het is ook niet echt dringend; ik heb een stevige laptop hier, dus het kan wachten. Toch bedankt :)

Hoi,

Succes, misschien lezen we nog weleens wat het probleem was of is.

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan