PC doet niets na installatie nieuwe onderdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lubnan

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2007
Hallo mensen,

Misschien kan iemand me helpen.
Ik heb een weekje geleden nieuwe hardware gekocht om de pc te upgraden.
Ik heb er een nieuw moederbord in gedaan, nieuw geheugen, nieuwe grafische kaart en een nieuwe processor.

Nieuwe Hardware:
Moederbord: Asus P5N-E SLI (socket 775)
Videokaart: Geforce 8800 GT 256MB
Processor: Pentium D 935 (3,2 Ghz)
Geheugen: Kingston DChannel 2GB Kit, 2x1GB DDR2 PC2-5300

Ik heb dit alles op de juiste wijze gemonteerd etc. en toen ik de pc wilde starten gebeurde er helemaal niets. Het lampje op het moederbord brande wel, maar dat is dan ook alles.

De voeding is een Nexus NX-9003 SFB (350 Watt)

Aangezien alles dus nieuw is lijkt het me sterk dat er nu al onderdelen kapot zijn of kapot zijn geleverd. Zou het probleem misschien bij de voeding kunnen liggen (niet genoeg vermogen)??

Alvast bedankt voor de hulp. :D

Nee, heb de kaart alleen in een pci-express slot gestoken, maar zou daardoor de pc niet kunnen opstarten?

nee, helemaal niks. Alleen een lampje op het moederbord brandt (ledje).
Ik heb zelfs de DVD-rom, dvd brander en cd brander ontkoppelt om te kijken of die het dan wel doet. Ik dacht namelijk dat de voeding dan meer vermogen zou geven als ik een paar apparaten ontkoppel. Maar dit hielp dus niks.

Laatst bewerkt:
ik weet wel zeker dat het aan je voeding ligt. aangezien een pentium d een echte stroomvreter is samen met je 8800gts. ik snap zowiezo niet waarom je een pentium d hebt gekozen voor je upgrade aangezien de core 2 duo sneller is en ook nog eens veel minder stroom nodig hebt. 65watt tegen 125watt van je pentium d. ga minimaal voor een 500watt voeding dan weet je zeker dat het wel naar behoren werkt:thumb:

ik weet wel zeker dat het aan je voeding ligt. aangezien een pentium d een echte stroomvreter is samen met je 8800gts. ik snap zowiezo niet waarom je een pentium d hebt gekozen voor je upgrade aangezien de core 2 duo sneller is en ook nog eens veel minder stroom nodig hebt. 65watt tegen 125watt van je pentium d. ga minimaal voor een 500watt voeding dan weet je zeker dat het wel naar behoren werkt:thumb:

Op 350 watt zal hij gewoon booten hoor.

Ik heb alle kabels aangesloten ja, de 24 pins connector en de 4 pins.

De reden waarom ik een pentium D genomen heb is omdat ik zelf nu een amd duron heb van 1,6 Ghz. Ik wilde dus een goedkope upgrade (heb 90 euro betaald). Maar sowieso ga ik van de zomer een andere processor kopen, dan heb ik een baantje en dus meer financiele mogelijkheden.

Moet er wel even bij vermelden dat ik er pas achtergekomen ben dat de 8800 GT 400Watt nodig heeft wat betreft de voeding. Stond namelijk op de site waar ik de kaart aangeschaft heb.

Laatst bewerkt:
Een zwaardere voeding zal zowieso noodzakelijk zijn. Dit is ook te lezen in de handleiding van je mobo.

Ja om eerlijk te zijn hoop ik dat dat het probleem is, beter dan dat er iets kapot is aan de nieuwe hardware. Omdat ik zelf ook al vermoedde dat de voeding het probleem was, zat ik ff te zoeken naar een andere. Ik zit er aan te denken deze aan te schaffen:

silentMaxx 580W IC-Tech

Code:
http://www.pcsilent.nl/nl/Voeding.4/silentMaxx.77/silentMaxx_580W_IC-Tech.450.html

Goede keus?

Heb je de afstandsbusjes voor het mobo op de juiste plaats gezet? Alle schroefjes erin?

Niet alle afstandbusjes heb ik gebruikt. twee zijn over.. die heb ik niet geplaatst. Het moederbord zat wel alsnog met 6 schroeven heel stevig vast, die allemaal op de juiste plek zaten. Ik heb dus alleen schroeven ingedraaid waar schroeven geplaatst konden worden.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Laat een en ander even nakijken door een vakman voordat je jezelf op meer kosten jaagt !

Natuurlijk is 350 W voeding aan de krappe kant, maar daarom moet de PC wel booten !

Als je denkt dat een nieuwe voeding je probleem oplost heb je het mis: er zit wat anders fundamenteel fout !

Anders had je zeker Bios-beeps gehoord.

Succes,

Harry.

Dat er iets fundamenteel fout zit geloof ik best, de vraag is wat dan? Waar zou ik volgens jou dan moeten zoeken? (voordat ik naar de vakman ga natuurlijk)

Hoi !

Het doorsnee antwoord:

Alles weer uitbouwen, MOBO op een houten ondergrong, niets aansluiten, alleen de voeding. processor en koeling.

Opstarten d.m.v. de twee pinnetjes waar normaal je opstartknop aan bevestigd is even kortsluiten ?

Hoor je Bios-beeps ?

Zo nee: Bijna zeket MOBO defect.

Zo ja: 1 geheugenstrip erin

Bios-beeps ?

Zo nee: geheugen defect

Zo ja: Graka aansluiten.

Bios-beeps ?

Zo nee: graka defect,

Zo ja: et. etc.

Zo vind je relatief snel de oorzaak zonder meetapparatuur !

Greetz,

Harry.

Hartstikke bedankt harry, dit ga ik morgenochtend even proberen, dan post ik mijn bevindingen wel even.

Nou ik heb gedaan wat je zei harry. Moederbord op een stuk karton gelegd, voeding aangesloten, cpu en koeling erop. Toen ik de powerpinnetjes kort ging sluiten gaat opeens de fan van de cpu wel aan. Helaas geen bios piep gehoord. Ik heb toen weer de geheugensticks erin gedaan en toen hoorde ik ook geen piep van de bios. Wel ging weer alleen de cpu fan draaien.

Conclusie: MOBO defect?? :(

Hallo !

Tja, aangenomen dat je de processor + koeler volgens de juiste richtlijnen hebt gemonteerd is dat de meest voor de hand liggende conclusie.

Onder garantie omruilen, lijkt me.

Greetz,

Harry.

Ja ik heb exact de handleiding van moederbord en van de cpu gevolgd voor de installatie. Ik zal morgen eens contact opnemen met informatique.nl, ik heb 3 jaar garantie op de hardware dus dat is wel weer mooi.

Bedankt in ieder geval voor alle reacties mensen! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan