pc doet niets

Status
Niet open voor verdere reacties.

star3200

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Hey,

ik heb een vrij lastige vraag, ik heb een oude pc uit elkaar gehaald omdat ik er zelf een case voor ging maken, nu heb ik eerst alles terug aangesloten om te zien of alles terug werkt, nu doet hij niks meer, dus waarschijnlijk een draadje erges verkeerd gestoken of zo, maar ik weet niet welk moederbord het is....is er een manier om dit te vinden, zodat ik een handleiding kan zoeken??

Kan heel veel zijn :D
Zullen we het eerst zo proberen zonder dat je de handleiding gebruikt?

1. Bekijk of het mobo van stroom is voorzien. Check de stekker, voeding, en aansluiting van voeding op mobo.
2. Heb je de powerknop aangesloten op het mobo?
(Als je niet weet waar die zit stuur ik wel ff screenshot)

Als je alleen de voeding hebt aangesloten doet er niets, je zult eerst even de power knop aan moeten sluiten, of deze contacten even kort moeten doorverbinden met een schroevendraaier of zo.
Pas op dat je wel een isolerende mat onder je moederbord hebt anders zal die het nooit meer doen en pas op met statische electrisiteit.
Die hardboard plaat zou ik er maar even onderweg halen dat is al zeer gevaarlijk, leg eer een schuimmatje onder die bij nieuwe moederborden worden geleverd is een stuk veiliger.

Laatst bewerkt:
Bekijk nogmaals of je de powerknop hebt aangesloten op je mobo. Volgens mij zie ik de aansluiting ergens links slingeren :D

Dat is de power knop van de voeding.
Je moet je power knop van de kast aansluiten of even de aansluiting op je moederbord kort door verbinden, dan zal die moeten gaan draaien.

Die bedoel ik niet, de aansluiting van de powerknop op 't mobo zie ik volgens mij liggen links :)
Zou het trws niet kunnen dat je de powerknop van de voeding niet aan hebt staan?

mjah inderdaad, stom van me :p maar ik zie niet meteen welke draad er nog aangesloten moet worden van de voeding, ik dacht aan de draad die ik op de foto geel omcirkeld heb...?

Power knop van je voeding ligt er die is aangesloten aan de voeding dan ligt er nog één die is niet aangesloten die behoord op je moederbord aangesloten te zitten ander zal die het nooit doen.

Geplaatst door SJJ
Power knop van je voeding ligt er die is aangesloten aan de voeding dan ligt er nog één die is niet aangesloten die behoord op je moederbord aangesloten te zitten ander zal die het nooit doen.

Dat probeer ik heel de tijd duidelijk te maken :D

maar de powerknop van de voeding = die van de pc ..... het enige andere knopje dat ik heb is de reset-knop

Ja maar niet iederéén begrijpt alles in één keer.
:D :thumb: :)

Sluit de resetknop ook eens even aan en kijk wat die dan doet.

Is de voeding wel goed dit kun je testen door hem te demonteren van het moederbord en even de grijze en zwarte draar door te verbinden.
Wel de schakelaar van de voeding aan zetten.

Van de voedings connector die op je moederbord wordt aangesloten.
Kijk HIER eens staan leuke dingen die je met eeen voeding kunt doem en staan ook de verschillende aansluitingen, en hoe je kunt testen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan