PC Doet niets...

Status
Niet open voor verdere reacties.

T._de_vries

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
Hallow...,

Een vriend van me had een nieuwe kast gekocht (niet zomaar een kast, nee een pckast!), alles overgezet en alle stekkertjes zaten er goed in (ja, ik heb zelf nagekeken..) en als je dan op die power knop ding duwt gebeurt er echt helemaal niets. Fans gaan niet draaien, geen piepjes, voeding fan doet niets, enz..

Dus ik denk Power SW stekkertje zit niet echt lekker... Maar die zat er dus wel goed in alles zat gewoon goed aangesloten. Ook nog de Power SW van de ouder kast geprobeert.

Daarna heb ik zegmaar op die dikke voedingskabel die naar het moederbord gaat er voor gezorgt dat de voeding aangaat (klik) en die gaf toen ook wel gewoon stroom. Getest door er één fan op te zetten en die ging gewoon draaien. Voeding is dus nog goed...

Moederbord is een MSI voor een AMD Athlon XP.. Ik weet niet precies welk moederbord maar ik denk ook niet dat dat echt belangrijk is.. :rolleyes:

Naja.. Please Help-mij. :cool:

Bedankt alvast he!...

Weet je zeker dat je alles goed hebt aangesloten controleer alles nog eens goed, zolas de voedings stekker het kan zijn dat je de 4 polige conector misschien niet hebt aangesloten op het moederbord dan zal die namelijk niets doen.
Geef anders even het type moederbord door dat kan wel eens makkelijk zijn bij het zoeken naar het probleem.

Ehm.. Tja.. Moederbord weet ik niet precies. Ik weet alleen dat het Socket A is, van MSI en dr zit een XP2700+ op..

En alle kabeltjes zaten goed aangesloten, dat weet ik zeker.

Heb je de 4 polige connector ook aangesloten op het moederbord want dit wordt nog al eens vergeten en dan doet die helemaal niets.
Merk en type moederbord vemelden zou het probleem misschien wat makkelijker oplossen.

Bouw alles eens uit en leg het op een houten ondergrond met alleen de voeding, cpu, geheugen en videokaart erin, liefst een plank, dan blijft de videokaart tenminste zitten en probeer het zo eens.

Doet het bord het, dan maakte deze kontakt met de kast, ergens.

PS, de 4 polige stekker heb je niet nodig op een 462 socket A plank, wel bij een AMD64.

Laatst bewerkt:
Merk+type= MSI KM4M-V ??? (tis mijn computer namelijk waar het over gaat ;))

Ok, dat moeten we morgen dan maar even proberen... Voorderest nog suggesties?

T._de_vries zei:
Ok, dat moeten we morgen dan maar even proberen... Voorderest nog suggesties?
Haal alle stekkertjes enzo uit de pckast.. en zet het terug op de oude pckast.. als het dan niet werkt.. ligt het aan dat je iets verkeerd hebt gedaan, of een/paar stekkertjes zitten stof in enz, als die t wel doet, kijk dan even van binnen of alles correct zit(in de nieuwe pckast )

Lange Pier zei:
Bouw alles eens uit en leg het op een houten ondergrond met alleen de voeding, cpu, geheugen en videokaart erin, liefst een plank, dan blijft de videokaart tenminste zitten en probeer het zo eens.

Doet het bord het, dan maakte deze kontakt met de kast, ergens.

PS, de 4 polige stekker heb je niet nodig op een 462 socket A plank, wel bij een AMD64.

Ja je hebt de 4 polige niet nodig op een 462 socket A maar als je hem niet aansluit zal er niets werken bij een MSI bord.
Dus gewoon aansluiten die stekker en als die het niet doet zit het probleem in je moederbord als je alles goed hebt aangesloten.

probleem is opgelost, computer maakte inderdaad contact met de kast d.m.v. de schroevjes voor het bevestigen van het moederbord in de kast. ;)

maar nu een nieuw probleem:
De computer start dus gewoon op maar nog voordat je het scherm van Windows XP krijgt te zien dat die aan het laden is staat er:

Detecting IDE Drives ofzo, wat moet ik daar nou weer mee? (verder als dat gaat de computer dus niet)
Alles staat gewoon goed aangesloten, kan iemand mij helpen?

dvd drive of writer wel goed aangesloten?
drive als master en writer als slave.

ja, dat heb ik laatst nog aangepast, maar die grote platte brede stekkers, maakt dat nog uit naar welke die eerst gaat en welke daarna? want misschien is dat het probleem dan..

Je kunt ze even wisselen en kijken wat die dan doet, dat kan namelijk wel eens problemen geven als je ze verkeerd om hebt.
Meestal wordt de Master (eerste schijf) op de middelste connector aangesloten

ja dat was inderdaad het probleem ;). hij doet het weer goed, bedankt voor het helpen!!

SJJ zei:
Ja je hebt de 4 polige niet nodig op een 462 socket A maar als je hem niet aansluit zal er niets werken bij een MSI bord.
Dus gewoon aansluiten die stekker en als die het niet doet zit het probleem in je moederbord als je alles goed hebt aangesloten.

Als er inderdaad een connector op zit, en inderdaad heeft MSI de gewoonte om op veel van hun borden dit te plaatsen, maar de meeste oudere AMD7 borden hadden dit niet.

Jumast zei:
Merk+type= MSI KM4M-V ??? (tis mijn computer namelijk waar het over gaat ;))

Bovenstaande moederbord ziet die wel op en zal die aangesloten moeten worden, oudere borden zitten ze inderdaad niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan