PC doet niets!

• Onderwerp starter Onderwerp starter nerd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nerd

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2002
Hallo,
Ik heb een probleem...
Vanaf vorige week begon mijn pc raar te doen, hij ging spontaan uit het niets opnieuw opstarten of uitvallen.
Dit stoorde mij niet want daarna deed de pc het gewoon weer, maar op een morgen deed hij het niet meer, het opstarten ging oneindig door en als hij iets verder kwam dan de reguliere opstartprocedures (bios ofzoiets) dan kreeg ik een blauw scherm. Na nader onderzoek bleek dat de harde schijf (c:) stuk was, nu zit er een nieuwe in maar mn pc doet nu het volgende...

Hij start wederom oneindig op, de ene keer na 10sec de andere keer na 5 min. ik heb het volgende geprobeerd om het op te lossen:
1. koelers stofvrij gemaakt
2. de pc opstarten met toetsenbord,muis, cdroms etc. losgekoppeld
3. de kast open gehad (misschien was het te heet)
4. andere voedingstekker

Ik ben ten einde raad vooral nu mijn computer niet eens meer aan wil!

Wie kan mij helpen?

(excuses voor het lange bericht)

is windows wel geherinstaleert op deze scijf of is het backup spul ?
herinstaleren doet wonderen soms ;)

nee, deze schijf is nieuw en dus helemaal leeg. Ik krijg ook niet eens de kans om windows te installeren want dan is het apparaat al weer opnieuw aan het opstarten....

komt tie wel door de normaale post heen ? (het zwarte bios scherm)
of begin die dan ook gelijk te flipen.
krijg je peipjes te horen ? zo ja welke (voorbeeld 1x lang 3x kort)

dat verschilt per keer (meestel komt hij niet aan de piepjes toe), als ik geluk heb komt hij zover dat hij gaat opstarten vanaf de xp- cdrom.
Maar vroeg of laat gaat hij toch opnieuw opstarten

Haal alles een van het moederbord af, geheugen en de kaarten(video/geluid enz). Doe het geheugen weer terug en alleen de videkaart. Start daarmee eens op.

1 voeding probleem
2 geheugen probleem (wat ik eerder denk)
4 fout/defect moederbord.

wat heb je nog meer gedaan
1 bios flash ?
2 ander geheugen geprobeerd?
3 andere voeding geprobeerd ?

doe de tip van crash eens.
als dat dan nog zo is is het een van door mij genoemde oorzaaken

Laatst bewerkt:
Ik heb nu alles van het moederbord gehaald behalve geheugen en video kaart. Toen ik de computer weer startte ging hij goed t/m boot failure (logisch), ook na een paar keer resetten ging het hetzelfde. Daarna heb ik de pc uit/aan gedaan en toen kreeg ik geen beeld, piepjes of boot failure!?

Voeding probleem? Ik denk van niet, wanneer het mij lukt om in de bios te komen draait het systeem gewoon stabiel
Geheugen probleem? weet ik niet, bij opstarten zegt hij wel dat de 512mb ok is
bios flash? wat is dat?

Ik heb dus ook geen andere voeding of een ander geheugen geprobeerd.

om dat de bios zeg dat het geheugen ok is hoeft dat dus echt niet het geval te zijn.
meerdere topics gevonden over dat onderwerp.
anders de zaak gewoon ff terug brengen.

en als je de computer aanzet en dan meteen het bios ingaat en de temperatuur bekijkt en daar blijft kijken?

kan het niet zijn dat je complete computer te warm is geworden en je processor of je geheugen iets is aangebakken en daardoor gevoeliger is geworden voor warmte.

Misschien kun je ruiken of er iets op je moederbord aangebrand ruikt?

ook kun je proberen of de ventilator van de voeding uberhaupt nog draait. dat probleem had ik een tijdje geleden ook. dan starte de computer gewoon goed en opeens viel hij uit doordat de voeding zelf oververhit raakte en zichzelf uitschakelde.

mvg

db

de koelers draaien gewoon, er komt geen aparte geur van de pc af en de temperatuur wordt niet hoger dan 40 graden...

Zou het geheugen maar eens even testen, en als dit goed is dan de voeding even uitwisselen.

Ik heb het geheugen getest, ik had een ander geheugen in een anders slot geplaatst, maar het probleem blijft het zelfde...

Als ik het goed heb kan het dus de volgende oorzaken hebben:
1. voeding
2. moederbord
3. processor

Hoe kan ik de oorzaak van mijn probleem vinden?
Kan de videokaart er ook nog iets mee te maken hebben?

euh nee...ik heb een goedwerkend geheugen in mn pc gedaan, en toen was het probleem nog hetzelfde

Zou ze toch maar even testen voor de zekerheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan