PC doet niets..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helsing

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2008
Hey
het gaat om mijn PC met net nieuw gekochte onderdelen

AMD phenom q9950 processor
abit S78HD moederboord
600w raptoxx voeding
#2 2048MB DDRII/1066 Kingston HYPER KIT

het probleem is nu dat als je alles aangesloten hebt en de stroom er goed op hebt, als ik dan de computerknop indruk gebeurt er niks.. heb al alle kabels nagechekt en alles.. en de lampjes binnenin doen het gewoon dus ik snap niet waarom de PC niet opstart.
:confused:
kan iemand helpen
alvast bedankt

Zit de powerswitch kabel wel goed aangesloten op het moederbord.?

blijkbaar wel anders zouden de lampjes toch niet aan gaan

Hoeveel stroomkabels heb je op je moederbord aangesloten??

Afstandsbusjes geplaatst??

Hoeveel stroomkabels heb je op je moederbord aangesloten??

Afstandsbusjes geplaatst??

ik heb 2 stroomkabels aangesloten op dit moment, een 24 pins en een 4 pins. waarvan ik niet zeker weet waar de 4 pins moet.. ( ik heb ook al eerder geprobeerd zonder de 4 pins maar dat gaf geen verschillend resultaat)

afstandsbusjes zijn ook geplaatst.

als het goed is zit bij het gekochte moederbord een handleiding waar de power knop op moet aangesloten zitten. zou eerst de handleiding is doorspitten.

Krijg je piepjes? en zo ja hoeveel?
De ledjes branden. Maar hoeveel en in welk patroon. En wat zegt de handleiding over dat patroon?

Haal het geheugen, videokaart en alle schijven en DVD stations er eens uit en start dan op: wat doet-ie dan? Gebruik niet de startknop maar overbrug de pennetjes op het moederbord.
Zet dan 1 reepje geheugen erbij: en dan?
2e reepje erbij: en dan
En zo steeds een onderdeel erbij.

Als het allemaal op deze manier werkt ga dan eens verder naar de startknop kijken

Ron

Krijg je piepjes? en zo ja hoeveel?
De ledjes branden. Maar hoeveel en in welk patroon. En wat zegt de handleiding over dat patroon?

Haal het geheugen, videokaart en alle schijven en DVD stations er eens uit en start dan op: wat doet-ie dan? Gebruik niet de startknop maar overbrug de pennetjes op het moederbord.
Zet dan 1 reepje geheugen erbij: en dan?
2e reepje erbij: en dan
En zo steeds een onderdeel erbij.

Als het allemaal op deze manier werkt ga dan eens verder naar de startknop kijken

Ron

heb het ong op deze manier gedaan, alles afhalen behalve moederbord en processor,, en hij deed het toen.. daarna onderdeel per onderdeel aangesloten, en bleek dat 1 van de kabeltjes kortsluiting of iets dergelijks veroorzaakte.

maar probleem is nu opgelost:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan