Pc doet niks meer start niet op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rtdegraaf

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2005
Berichten
15
Hallo,

Ik zit met een probleem.
Ik heb een wat oudere pc staan met een v266B-A moederbord socket A.
Als ik hem aandruk doet hij totaal niks.
Ik heb alle kaarten eruit gehad dus ook het geheugen, normaal gesproken zou hij dan moeten gaan piepen.
Dus ik denk dat het moederbord of de processor kapot is.
Zelf denk ik dat het de processor is.
Hoe kan ik uitsluitten dat het echt de processor is en niet het moederbord?

Alvast bedankt!:)

rtdegraaf
 
Hoi,

Zou ook nog de voeding kunnen zijn, en om te weten of het moederbord of de processor defect is zou je het of met een andere processor en/of moederbord moeten proberen en natuurlijk een andere voeding.

Modag
 
Als er bij het aanzetten echt helemaal NIETS gebeurt zou ik proberen eerst de voeding door te (laten) meten of even een andere voeding te proberen
 
Hoi,

Zou ook nog de voeding kunnen zijn, en om te weten of het moederbord of de processor defect is zou je het of met een andere processor en/of moederbord moeten proberen en natuurlijk een andere voeding.

Modag


Ik wou ook inderdaad een ander onderdeel gaan proberen.
Maar het probleem is dat ik die niet zelf op voorraad heb ofzo :p
Kben nu zelf maar achter een 2e hands processor aan gegaan.
Nja hopen dat dat het dan is.
Ik denk niet dat het de voeding is, want de fans gaan wel draaien.
Maar verder doet ie dus niks hehe:D
 
Hoi,

Ja dat testen van je processor en moederbord zal moeilijk worden maar dat van de voeding is denk ik wat makkelijker, want dat sluit ik toch niet helemaal uit hoor.

Modag
 
Dat de fans gaan draaien zegt helemaal niets over de voeding. Een brakke voeding kan best nog wel een heel klein beetje stroom leveren, genoeg b.v. voor een fannetje en ledje, maar niet genoeg meer om het systeem op te starten...
 
Dat de fans gaan draaien zegt helemaal niets over de voeding. Een brakke voeding kan best nog wel een heel klein beetje stroom leveren, genoeg b.v. voor een fannetje en ledje, maar niet genoeg meer om het systeem op te starten...

Oke bedankt!:thumb:
Ik zal dit nog even gaan proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan