PC doet niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrick_9312

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2005
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn Desktop computer (Extra, aangesloten op tv).
Ik wou gisteren een harde schijf erop aansluiten, een extra dus, om data daarvanaf te halen. Nu weet ik daar nieth eel veel van maar ik dacht gewoon 2 connectoren verbinden en dat was het. Dus dat heb ik gedaan. Wil ik vervolgens de PC weer aanzetten. Gebeurd er niets.. knopje druk ik in maar er gebeurd niets, geen geluid ook, geen fans die gaan draaien o.i.d.. Nou goed, ik denk dat ligt vast aan die schijf... dus ik weer loskoppelen. Maar hij doet nu nog steeds niets.. Er zijn tig draden en onderdelen in zo'n desktop dus ik heb geen idee waar ik zoeken moet eigenlijk ? Power cable en Aanuitknopj achterop staan gwn aangesloten / aan

Hiervoor deed hij het gewoon prima.

Ligt het misschien aan de voeding ofzo? dat die te veel moest leveren ineens? Of iets anders?

Op t moederbord doet het groene LED lampje het in ieder geval nog wel. Bovenstaande rede is eigenlijke enige die ik kan verzinnen, of er moet iets los zitten ofzo? Maar ik ben alleen met die schijf bezig geweest.

Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:
Als ik zo zou moeten gokken is je moederbord overleden, mogelijk door statische elektriciteit.

Als je echt wil weten wat het is, zal je eerst moeten proberen zo kaal mogelijk op te starten (1 geheugen module, onboard video, rest allemaal los). Lukt dat? dan 1 voor 1 de rest weer aansluiten --> dan weet je wat de boosdoener is. Lukt dat niet: dan zal je onderdelen moeten vervangen/verwisselen om te testen.

Ok ik zal het gaan proberen met de minimalistische methode.

Maar moederbord, zou dan het groene ledlampje niet uit moeten zijn? Die doet het namelijk nog. Of zegt dat niets?

groene ledje op het moederbord laat vaak zien dat er stroom op het moederbord staat, deze moet dus branden.

Ok klopt. Als ik power eraf haal gaat die uit idd. en aan als t erop zit. Kortom, voeding kunnen we uitsluiten? Gezien die dus blijkbaar wel stroom aan het moederbord levert?

Ik heb nog wel een oud moederbord, uit andere computer. Die moet ik eens proberen aan te sluiten. Ik heb alleen geen idee hoe ik dat voor elkaar ga krijgen. Heb je ergens een goede guide? vooral hoe ik die grote dradenzooi uit de voeding precies moet aansluiten op het MB? (En de noodzakelijke verbindingen om 'm te laten starten, en dus te testen of het het MB is)..

Moet ik nog ergens op letten met installeren van MB verder? Zo'n polsbandje ofzo heb ik niet namelijk.

EDIT: Oh ik dacht een MB te hebben, maar dat is niet zo, wou m uit de oude computer halen , maar die was juist stuk omdat t MB kapot was.

Laatst bewerkt:
Nee, voeding kan je niet uitsluiten, dat doe je door de voeding te verwisselen of de voeding aan te sluiten op een andere computer.

Als ik jou was zou ik met je computer langs iemand gaan die verstand heeft van computers (vriend/familie/kennis)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan