PC doet raar na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

liinaliina

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
13
Hallo mensen,

Ik heb een probleem... ik kan het zelf niet oplossen dus ik wil graag help van jullie ^^...

Sinds vanochtend doet mijn PC heel erg raar, ik druk op aan/uit knop van PC, het gaat aan, dan komt er een "windows XP scherm" en zit dan te laden. maar dan wordt het beeldscherm zwart en gaat weer opnieuw aan. Het gaat maar door, en ik heb al 10 x geprobeerd de stekker eruit te halen en al van alles geprobeerd...

dus, kunnen jullie mij helpen?

Lina xx
 
Welkom op Helpmij!:thumb:

Lukt opstarten in veilige modus (direct bij het opstarten F8 een paar keer drukken) nog wel?
 
bedankt voor de links, ik ga ze zo snel mogelijk proberen...

maar ik weet niets van computers af, wat is een bootcd?
 
even geen zin om uit te leggen niet zo veel tijd maar als je even googled kan je het zo vinden
oke wel in het engels maar toch ;)

A bootable cd allows your computer to boot from the cd.

For example:

You have windows XP on your harddrive...if you go into your bios and change the boot sequence to cd-rom before your harddrive it will try to boot from your cd-rom if there is a disc in the drive.

If you put a OS boot disc in the cd-rom and changed the sequence in your BIOS the computer would try to boot from the cd-rom first.

Usually people do this if they wish to re-install / re-format their hard drive and load a new or the same operating system. Once you boot from the disc in your cd-rom drive you can follow the instructions on loading a new OS or repairing the one you have.

I recomed looking to online guides of how to reformat your hard drive with whatever operating system you are trying to load.


dus start je je computer eigelijk van die cd af
 
heb je je computer die vorige keer normaal afgesloten of heb je hem gewoon simpelweg met de knop uitgedaan of iets in die richting(dus niet op de normale manier ; start -> afsluiten)?

maakt hij korte en lange bliepjes als je hem opstart zo ja,
hoeveel lang en hoeveel kort in welke volgorde

Dit kan je dan vervolgens op internet opzoeken bv.
computer 2 long 2 short, hier krijg je dan genoeg hits voor op google.

heb je je computer onverwachts afgesloten tijdens de installatie van updates??
zo ja dan ben je de pineut.!!! hier weet ik 1 oplossing voor en dat is reinstallatie
maar dat moet je ngo maar even nakijken als dit het geval is!!!
 
Ik heb de computer niet zelf afgesloten...
ik was bezig met mijn huiswerk en was niet actief op de pc, en het is vaker voorgekomen dat er een venster komt met "automatische updates" en beveelt mijn pc binnen 15 minuten opnieuw te starten, omdat ik zo bezig met mijn huiswerk was, was ik vergeten weg te klikken en is dus uitgegaan.

dus volgende ochtend doe ik de pc aan, en komt er eerst een lange piep dan een korte piep en komt er een scherm van "pc is niet goed afgesloten hoe wilt u het opstarten?"
-veilige modus
-veilige modus met netwerkopties ofzo
-veilige modus met opdrachtenprompt ofzo
-windows opstarten

ik heb elke optie geprobeerd en alsnog gaat pc weer opnieuw starten, en ja ik denk dat het bezig was met automatiche updates ... denk je dat het te maken heeft met virussen? want ik weet wel dat ik een virus heb. En ik wil een manier vinden om de pc te starten zonder opnieuw te installeren T___T, want ik ben bang dat al mijn bestanden/foto's/video's weggaan ..

wat nuuuu? >_<
 
Ik heb de computer niet zelf afgesloten...
ik was bezig met mijn huiswerk en was niet actief op de pc, en het is vaker voorgekomen dat er een venster komt met "automatische updates" en beveelt mijn pc binnen 15 minuten opnieuw te starten, omdat ik zo bezig met mijn huiswerk was, was ik vergeten weg te klikken en is dus uitgegaan.

dus volgende ochtend doe ik de pc aan, en komt er eerst een lange piep dan een korte piep en komt er een scherm van "pc is niet goed afgesloten hoe wilt u het opstarten?"
-veilige modus
-veilige modus met netwerkopties ofzo
-veilige modus met opdrachtenprompt ofzo
-windows opstarten

ik heb elke optie geprobeerd en alsnog gaat pc weer opnieuw starten, en ja ik denk dat het bezig was met automatiche updates ... denk je dat het te maken heeft met virussen? want ik weet wel dat ik een virus heb. En ik wil een manier vinden om de pc te starten zonder opnieuw te installeren T___T, want ik ben bang dat al mijn bestanden/foto's/video's weggaan ..

wat nuuuu? >_<

komt er eerst een lange piep dan een korte piep hier zit je antwoord in ;)
 
nee, ik heb alles geprobeerd wat ik kon van de link... maar de pc start nog steeds niet normaaal ... denk je dat het te maken heeft met een virus ofzo?:(:(:(
 
nee, ik heb alles geprobeerd wat ik kon van de link... maar de pc start nog steeds niet normaaal ... denk je dat het te maken heeft met een virus ofzo?:(:(:(

Dit kan voorkomen ja,

maar weet je toevallig welk virus dit zou zijn?
dan kan je opzoeken wat het viruse doet. er zijn namelijk verschillende soorten virussen.

wanneer het virus de MBR verkloot zit je inderdaad met een niet opstartende PC.
enige mogelijkheid die ik zou zeggen is toch een herinstal doen van het besturingssysteem.

(Tip: ik weet niet of je dit al had. maar zet je persoonlijke data altijd op een aparte partitie (bijvoorbeeld de D:), zodat je op de C schijf een herinstallatie kan uitvoeren zonder persoonlijke data te verliezen.)
 
keke, alles is in orde, mijn vriendin's vriend heeft xp opnieuw geinstaleerd en mijn pc doet het weer =D tyvm voor het helpen!!:):)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan