pc doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

riri1601

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2002
Berichten
221
heb hier een computer met een k7som+ moederbord met amd processor van 1400+,196mb sdram geheugen en hd van 10gb.het probleem is nu dat ik die niet kan opstarten.bij opstarten van bootdiskette,met of zonder cd-rom ondersteuning,start hij wel op,maar stopt dan.bij opstarten van cd-rom krijg ik van alle foutmeldingen.(veel cijfers en letters!)
kan harde schijf niet formateren.een tijdje terug is die computer begonnen met uitvallen en nu start hij niet meer op.processor zit vast op het moederbord.is moederbord met alles onboard.weet er mischien iemand raad?alle hulp is welkom!!!!!!!!
 
Kan je even de juiste foutmelding geven (alle cijfers en letters), dan kan er iets meer uit de bus komen.

Nieuwe installatie? Welk OS ?
 
Laatst bewerkt:
Kan vanalles zijn, OS en foutcode zouden in dit geval idd welkom zijn. Waarschijnlijk is het een hardware storing, wat je zou kunnen proberen is al het geheugen, op 1 bankje na eruit te halen, het vervolgens opnieuw proberen, werkt het nog niet, haal dit bankje eruit en stop er 1 andere in, net zolang tot het of werkt of alle bankjes hebt geprobeerd.

Nu hebben we het geheugen uitgesloten als oorzaak.

Werkt het nog niet dan zou je kunnen proberen alle PCI kaarten (netwerk, modem ofzo) te verwijderen, videokaart mag blijven zitten (waarschijnlijk toch agp), vervolgens opnieuw proberen.

Werkt ook dit niet dan zou je kunnen proberen om je HD of je cd-rom drives los te koppelen, als ook dit het probleem niet oplost blijft alleen de CPU (Processor) of het mainboard nog over.
 
dit zijn de foutmeldingen die ik krijg:
trap00000006 exception
tr=0028 cr0=00000011 cr2=0000000 cr3=0000000
gdt limit=03ff base=00017000 idt limit=07ff base=00017400 cs:eip0008:00318aff cs:esp=0010:00061fec errcode=0000 flags=00010883 cx nozr intdis down trapdis eax=000011e4 ebx=00301329 ecx=00001618 edx=534d001e ds=0010 es=0010 edi=00371650 esi=00051dea ebp=c36834dc cro=00000011 fs=0030 gs=0000
heb het geheugen en de harde schijf al vervangen.resultaat=nihil.toestand blijft hetzelfde.mischien dat deze foutmeldingen u een ander idee geven.voor mij is dat chinees.(ben dan ook maar computerleek.)
 
Aan de hand van die foutcodes, vrees ik dat de chipset naar de hemel is. Kan natuurlijk ook de CPU zijn, maar daar twijfel ik aan.

Heb je een handleiding van het mobo, anders kan je eens proberen je bios te ressetten, maar of dit gaat helpen ????
 
Wat ik nog niet weet is of je al hebt geprobeerd alle pci kaarten uit de pc te halen, dit kan echt het probleem verhelpen.

Mocht dit niet werken, dan is een bios flash of een bios reset ook een optie. (Dit is echter eigenlijk iets voor een gevorderde, aangezien er mogelijk schade kan ontstaan aan het systeem)`
 
zitten geen pci kaarten in.alles zit onboard.heb l2 cache uitgeschakeld en dan start hij op,maar is wel heel traag.windows xp installeren van de cd rom gaat,maar stopt als hij nog 39 minuten moet gaan.als hij moet beginnen met het installeren van apparaten.wat kan er dan nog fout zijn?
 
Lijkt er toch op dat er hardwarematig iets niet goed zit, zou als je geen pci hebt en het is niet je geheugen bv de cpu of het mainboard kunnen zijn.

Het probleem is dat je dit niet makkelijk kan testen, de meeste mensen hebben er namelijk niet 1 in de kast liggen.

Wilde voorstellen om ff een keer langs te komen met een cpu en mainboard (heb er een paar in de kast liggen als testitems) maar zie dat je in mechelen woont, en dat is me nou net iets te ver, vanaf groningen :)

Ik ga nog even verder zoeken, als ik iets vind hoor je het zo snel mogelijk.
 
heb nu mijn harde schijf geformatteerd en de bios reset gedaan.computer start op als ik L2 cache uitschakel.computer doet dah alles,maar wel héél traag.als ik L2 cache terug inschakel,krijg ik de volgende foutmelding:
fatale uitzondering OD op 015F:000017EA
weet er iemand wat dat betekend en wat ik daar kan aan doen?heb w98se geinstalleerd.
begin zo stilletjes te denken dat het moederbord naar de vaantjes is en ik er een ander zal moeten kopen.
 
Ik denk dat je geheugen naar z'n grootje is. Je zou ander een hardwarecheck kunnen uitvoeren.

- sisoft sandra of BitPro zijn uitstekende programma's
 
Laatst bewerkt:
Geef je van deze pog's eventjes de site mee. Ken deze niet:eek:

Starten zij van en dos diskette? Anders kan riri1601 er niet veel mee aanvangen vrees ik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan