pc doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

fener33

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
beste mensen.

sinds een dag of 2 doet mijn pc raar, soms valt hij voor geen reden weg, met weg bedoel ik het scherm gaat uit (op standby) en de pc reageert nergens meer, soms start de pc vanzelf opnieuiwe op en soms bevriest ie voor geen redenen

heb op spyware gecheckt met ad-aware en spybot systeem gecleant met disk cleaner. maar denk zelf geen spyware maar misschien moet ik een hijak log plaatsen

Je hebt op Spyware gescand, maar heb je ook op virussen gescand, die kunnen dit soort symptomen veroorzaken.

Hijackthis log kun je in deze sectie kwijt:
klik --> Hijackthis Log's <--klik.

heb nou ook op virussen gescan hij heeft niks gevonden en met de log die is ook schoon

dus wat kan het verder zijn. heb geen hardware veranderingen gedaan. dus wat kan het zijn:confused:

hij virest vast po de raarste momenten, tijdens msn en/of internet gewoon tijdens de simpele dingen.

weet iemand een oplossing dit is egt vreslijk irritant:evil:

alvast bedankt:thumb:

ik zit ook nou ff te googlen

http://www.zdnet.nl/talkback.cfm?id=28345&eid=26156&tbid=11524&inc=subthread

en op deze site kom ik iets tegen met IRQ poorten, hij loopt vast op verschillende momenten als ik bijvoor beeld msn en internet, of als ik muziek luister en dan internet. of als ik gewoon een speeltje speel. ik zal ff doorgoogelen en kijken of ik de oplossing hier kan vinden

Laatst bewerkt:
ik las ook op het internet dat een amd athlon 2000 maar rond de 50 graden aankan. is dat so en kan het daar aanliggen. of ligt het aan mijn systeem. voor mijn systeem zie systeem knop

AMD kan wel tot 70ºC worden, maar dan wordt het risico groter.
Hoe warm is je processor en kast nu?
De kast een beetje stofvrij en de CPU fan en koelblok ook vrij van stof?

mijn pc is tussen de 20 en stressed 60 graden.
pc is stofvrij. hij is niet te warm toch

hij warm, maar niet te warm volgens mij.

Ga toch maar eens zoeken naar spyware.
Begin maar eens met adaware.
(al zijn ze op helpmij nog al dol op hijack this)
Als adaware haast niets kan vinden, dan zal t wel meevallen met de spyware.
Althans dit is mijn inschatting...

ik heb ook gescand met ad-aware en het enigste wat hij vindt was een paar track cookies verder niks. dus het kan geen spyware meer zijn

als ie maar weinig vind, dan zit je pc in elk geval niet helemaal vol met spyware... (adaware kan niet alles vinden)

Ik ben dan toch bang dat er iets kapot is qua hardware.
Om hier zeker van te zijn doe dan dit:
Ga naar configuratie scherm
Performance and maintenance (kweet niet hoe t in t nederlands ook al weer heet)
system
Klik daar op het tabblad "advanced"

Dan staat er ergens "startup en recovery"
Klik daar op "settings"

Haal hier t vinkje weg bij "automatically restart"

Nu zal de pc in elk geval niet meer opnieuw gaan opstarten, maar een "blauw scherm" geven, met foutmeldingscodes.

Geplaatst door marsmannetje
Ga naar configuratie scherm
Performance and maintenance (kweet niet hoe t in t nederlands ook al weer heet)
system
Klik daar op het tabblad "advanced"

Dan staat er ergens "startup en recovery"
Klik daar op "settings"

Haal hier t vinkje weg bij "automatically restart"

Nu zal de pc in elk geval niet meer opnieuw gaan opstarten, maar een "blauw scherm" geven, met foutmeldingscodes.
In het Nederlands:
Configuratiescherm>systeem>geavanceerd>opstart en herstelinstellingen>vinkje weghalen bij "De computer automatisch opnieuw opstarten".:)

Mocht je nu een blauwscherm met foutmelding krijgen.
Zet de exacte foutmelding hier neer.

PS ik vind het een heel groot verschil van je temperatuur.
(tussen 20ºC en 60ºC)
Een verschil van 40ºC:confused:, die van mij heeft een verschil van 15 á 18ºC tussen idle en stressed.
Oke ik heb dan wel geen AMD maar een Pentium, maar zo'n groot verschil hoort het volgens mij niet te zijn.

Laatst bewerkt:
ja ik vidn t eigenlijk ook wel een groot verschil.
20 vind ik trouwens erg weinig, bij mij is de kamertemperatuur al 20 graden of meer...

Geplaatst door marsmannetje
20 vind ik trouwens erg weinig, bij mij is de kamertemperatuur al 20 graden of meer...
20 en lager, lukte met m'n Pentium III nog wel, maar met m'n Pentium 4 is tot nu toe het laagste 28ºC geweest.(koeling draait op de langzaamste stand)
Ik heb hem nog niet in de winter kunnen testen, dan is het hier bij de grond kouder in de woonkamer.:)
De temperatuur zou dan weer wat omlaag kunnen gaan.

je kan je pc ook in de vriezer zetten.

Eigenlijk raar dat niemand dat ooit geprobeerd heeft, of komt dat omdat die mensen het niet overleeft hebben? :D

tijdens opstarten staat er bij de boot meestal tussen de 18 en 20 graden en na een tijdje wordt hij 40 en stressed 60 als k zware spellen speel. maar kan het ook aan de IRQ poorten liggen

maar bij het vastlopen van de pc, krijg ik geen blauwe scherm te zien. en hij liep net weer vast, en o ja hoe kan ik checken wat de pc allemaal opstart wat bijvoorbeeld CClaw.exe is hoe kan je dat checken

ja ik heb bovenstaande uitgevinkte zodat de pc niet reboot. maar ik lees op google.nl toen ik naar CClaw.exe LVcomS.exe. zpcht dat die proccesen niet thuis horen als je je pc opstart. maar wat ik bedoel is dat de pc bevroor en alleen weer normaal deed door te resseten. hij loopt zo te zien alleen vast als ik meerdere dingen doe zoals MSN en Internet en muziek.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan