pc doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.
windows maar opnieuw installeren?

Heb je al geprobeerd om met systeemherstel terug te gaan naar een tijd terug (voordat je deze problemen kreeg dus)

toen ik net een dvd zat te kijken liep de pc weer vast en daardoor. moest ik resetten, toen booten hij en gaf hij een error aan. CMOS checksum error - defaults loaded. en toen kon je op f1 drukken om door te gaan. toen ik dat deed viel de pc op standby en reageerde niet meer. en kreeg ook geen blauwe scherm of zo iets.

en nou geeft hij aan dat het maandag 31 december 2001 is en alle proggies hebben zo een oranje kleur van net geinstalleerd

als ik de tijd weer goed wil zetten geeft hij aan dat ere een fout is bij het opvragen van de vorrige synchonisatie. de rpc server is niet beschikbaar

Dat jumpertje dient om de bios te resetten.
Waar dat jumpertje zit staat in t boekje van t moederbord.

Je kan ook je batterijtje er een paar minuten uithalen, dat moet de bios ook resetten.

Ik kan me niet voorstellen dat dit gaat helpen (maar proberen kan geen kwaad), ik kan me eerder voorstellen dat t batterijtje t niet meer goed doet.

heb ff geprobeerd nou kijken of het helpt. heb net al 2 keer gereboot maar geen error gekregen. als het weer gebeurt en een nieuwe knoopcel koop, lost het ook al mijn problemen op

het lijkt opgelost te zijn is nog steeds niet vast gelopen, maar ik wacht nog ff af,

Heb je wel al eens systeem herstel gedan vanaf dat de computer nog goed was.

Geplaatst door marsmannetje
je kan je pc ook in de vriezer zetten.

Eigenlijk raar dat niemand dat ooit geprobeerd heeft,
er zijn al vries systemen voor PC's.:)
Vapochill is zo'n systeem.
Coolingcyclezip.jpg

Bron:
http://www.hothardware.com/viewarticle.cfm?articleid=284&catid=9

Als je de melding krijgt 'cmos checksum error' en je datum valt terug, dan is hoogstwaarschijnlijk je biosbatterijtje leeg.

ik heb net geprobeerd systeemherstel. maar toen hij weer opstarte. gaf hij aan dat hij niet hersteld kon worden. en die melding van ccmos cheuksum error, heb ik niet meer gekregen sinds die vorige keer, maar hij liep al weer vast

nou heb ik gisteren een lanparty gehad en mij pc liep maar 1 keer vast, we deden op die lanpary verschillende zware spellen zoals bijv. farcry doom3 america's army. nou denk ik dat hij vastliep door een koude start, bestaat er zoiets bij pc's net zoals bij auto's. en kan het daaraan liggen. ik kan me herrineren dat er een topic hierover liep alleen heb die topic nog niet gevonden met de zoekknop

hier is die topic

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=182769&highlight=koude+start+bios

Laatst bewerkt:
en ook in die topic hebben ze het over het biosbatterijtje, kan het daaraan liggen heb de batterij nog niet vervangen

heb een blauwe scherm gekregen met foutcode gekregen
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

stop : 0x00000050 ( 0x97e90c5d) 0x00000001, 0x804ec904, 0x00000000

ga nou een memtest doen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan