PC doet vreemd na inzetten moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Na een bliksem inslag heb ik een nieuw moederbord gekocht.
De Asus P5QLD Pro sinds die tijd heb ik allen maar problemen met de PC.
Programma`s die voorheen vlekkeloos werkte laten de PC nu vastlopen.
Nadat het moederbord was geinstaleerd ben ik begonnen aan een schone instalatie.
Bij diverse drivers voor keybord en geluidskaart ging het mis de pc liep vast.
Ben opnieuw begonnen toen liep de instalatie van de drivers goed.
Maar toen ik het programma Raxco Perfect disk (orgineel) wilde instaleren liep de pc weer vast.
Weer opnieuw begonnen en alles werkte.
Heb een image gemaakt en probeerde Raxco weer te instaleren weer met het zelfde resultaat.
(Met het oude moederbord werkte dit programma perfect)
PC loopt vast.
Hier een opsomming wat er allemaal gebeurt aan fouten als ik Raxco instaleer
1 Krijg het bericht Verkenner werkt niet meer
2 krijg een blauw scherm
3 toetsenbord werkt niet meer en muiswijzer bevriest in het beeldscherm als hij weer werkt ga ik
Naar start en dan bevriest hij weer.
4 klik op start/opnieuw opstarten pc sluit alle lopende progs af maar start niet meer opnieuw op
Moet via knop op de kast uitschakelen
5 na enige malen drukken op CTRL/Alt/Delete gebeurd er niks maar na even wachten word het beeld zwart alleen de muiswijzer kan ik in het beeldscherm zien en bewegen.
Na enige tijd krijg ik het bericht
De opties voor beveiligen en aanmelden zijn niet weergegeven nadat op CTRL/Alt/Delete is gedrukt
Druk op ESC of start de computer op met behulp van de aan/uit knop als het besturings systeem niet reageerd (als ik een tijd wacht komt er weer beeld maar niks werkt)
Druk ik op de knop op de pc kast en start daarna opnieuw op werkt alles weer gewoon.
bovenstaande is niet in een dag gebeurd maar na een week uitproberen

Ik werk met Win7 Home Premium bij de instalatie heeft Win7 alle drivers ook voor het moederbord geinstaleerd (er zit een driver dvd bij is het mogenlijk dat ik deze moet gebruiken en niet Win7)

Misschien kan je inderdaad beter eens even de drivers van de dvd gebruiken. Het zou een simpele oplossing zijn voor je probleem ;)
Vermits ik zie dat je al met geluidsdrivers bent bezig geweest is hier geen verdere uitleg nodig ;)

Mvg Timothy

ja een bliksem inslag aleen een nieuw moederbord????:shocked:
was je voeding nog heel?

bliksem doet meer dan je ziet. alleen van de inductie kan er al meer stuk gaan dan je denkt.
het feit dat je met alleen een nieuw moederbord al problemen krijgt zegt genoeg.

ik denk zelf dat namelijk ook de processor wel eens stuk kan zijn of geheugen.

van alle pc's die ik binnen kreeg met bliksem inslag is er geen 1 geweest waarvan maar 1 onderdeel defect was.
meerdere male geprobeerd eerst onderdelen te vervangen, en dan dacht je dat ie goed liep was er na een week weer iets vaags.

pc's met bliksem inslag worden zelden gerepareerd. (bij ons dan he, puur omdat de kosten te hoog oplopen tegen een nieuwe pc)

ik zou toch eens kijken of je wat andere onderdelen kan vervangen.

Ben het met @nightrider eens,bij blikseminslag is 100% zeker je geheugen naar de mallemoer en om over de rest nog maar te zwijgen!Dat nieuwe moederbord is weggegooid geld geweest je had idd beter een nieuwe pc kunnen kopen.

Laatst bewerkt:
ooit gehoort van verzekeringen ;)

wel die van mij (inboedelverzekering) vergoede mijn moederbord en de router die ook stuk was

en verder werkt de pc goed behalve dan dat hij sommige programma`s niet wil instaleren of er op vastloopt

Laatst bewerkt door een moderator:
ALs je mobo kappot is gegaan door een bliksem inslag, dan zal je cpu waarschijnlijk ook een tik hebben gehad.
En zoals crash aangeeft ook je geheugen, voeding ect.

ALs je mobo kappot is gegaan door een bliksem inslag, dan zal je cpu waarschijnlijk ook een tik hebben gehad.
En zoals crash aangeeft ook je geheugen, voeding ect.

hoe kan ikzelf controleren of en wat er kapot is

Je moet of een floppy of een cd maken en daarmee je pc opstarten, de test start dan vanzelf.

een floppy drive heb ik niet

heb Nero Burning rom in de brander een DVD-RW (cd heb ik ook niet)
de rarfile uitgepakt en alle bestandjes naar het Nero venster overgezet en toen de dvd gebrand

daarna de dvd in de schrijver pc opnieuw gestart maar niks

Als het goed is krijg je een ISO en die moet je dus als image branden. Ook moet in het Bios je brander als eerste opstart staan.

ik heb wat doorgezocht en versie 4.10 gevonden die werkt bootable op een usb stick
de test loopt op dit moment.
krijg ik als deze klaar is een raport en waar kan ik dat vinden

ja een bliksem inslag aleen een nieuw moederbord????:shocked:
was je voeding nog heel?

bliksem doet meer dan je ziet. alleen van de inductie kan er al meer stuk gaan dan je denkt.
het feit dat je met alleen een nieuw moederbord al problemen krijgt zegt genoeg.

ik denk zelf dat namelijk ook de processor wel eens stuk kan zijn of geheugen.

van alle pc's die ik binnen kreeg met bliksem inslag is er geen 1 geweest waarvan maar 1 onderdeel defect was.
meerdere male geprobeerd eerst onderdelen te vervangen, en dan dacht je dat ie goed liep was er na een week weer iets vaags.

pc's met bliksem inslag worden zelden gerepareerd. (bij ons dan he, puur omdat de kosten te hoog oplopen tegen een nieuwe pc)

ik zou toch eens kijken of je wat andere onderdelen kan vervangen.

PC stond niet aan stekker zit in een kontaktdoos met daarop een aan/uitknop stond uitgeschakelt.
zodat alles van mijn PC uit is.
deze doos zit weer op een andere kontaktdoos ook uitschakelbaar deze is om de router uit te zetten zodat als mijn pc uitstaat
andere gezinsleden nog internet hebben ook deze was bij het onweer uitgeschakelt

Maar ik neem aan als de voeding kapot is door de bliksem je pc niet opstart verder ik doe online gamen en er is nu wat gamen betreft geen verschil met voorheen dus kan ik er van uitgaan dat de videokaart ook nog goed is verder zit er een geluidskaart in de creative soundblaster x-fi gamer ook daar van is het geluid zoals voorheen

Laatst bewerkt:
Prime95
Gebbruik ik altijd om te kijken of m'n overklok stabiel is.

Downloaden en dan Blend test kiezen (deze test "alles") en dan een paat uur laten draaien.
Blijft ie draaien dan is het goed.

Of SuperPI

Intelburn is ook zoiets, alleen die site ligt momenteel plat

Prime95
Gebbruik ik altijd om te kijken of m'n overklok stabiel is.

Downloaden en dan Blend test kiezen (deze test "alles") en dan een paat uur laten draaien.
Blijft ie draaien dan is het goed.

Of SuperPI

Intelburn is ook zoiets, alleen die site ligt momenteel plat

Intelburn Op Standaard test geeft ok aan

Prime95

[Fri Aug 13 12:21:11 2010]
Self-test 1024K passed!
Self-test 1024K passed!
[Fri Aug 13 12:37:19 2010]
Self-test 896K passed!
Self-test 896K passed!

SuperPI weet ik niet wat ik daar mee aan moet heb em laten lopen
en er staat wel een kladblokbestand

Dan lijkt je CPU ook in orde.

ik heb nu ook getest op Blend was dat bij de vorige vergeten aan te klikken

[Fri Aug 13 13:18:09 2010]
Self-test 1024K passed!
Self-test 1024K passed!
[Fri Aug 13 13:33:22 2010]
Self-test 8K passed!

ook mijn kennis heeft na het inbouwen van het moederbord ook een zware strestest gedaan (naam weet ik niet)
en daar was ook alles mee in orde ik geloof dat het een test was om het CPU te belasten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan