pc doet vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Romiam39

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2004
Beste deskundigen,
Hier een vraagje; mijn zoontje's pc doet af en toe vreemd. Overigens heeft hij windows xp Home + SP2. (Update helemaal bij!!) Gebruik Avast antivirus + Adware. Als hij z'n pc aanzet en het bureaublad staat ervoor dan start hij vervolgens nog een keer helemaal op en soms doet ie dat wel 3x achter elkaar. Soms gaat het ook wel goed en dan gebeurt er niks. Vind het wel vreemd hoor. Wat zou het kunnen zijn?? Harddisk kapot??

Groetjes,

Romiam

Ga naar deze computer en klik daar rechts op en dan de eigenschappen-tablad geavanceerd en ergens onderin staat computer telkens opnieuw opstarten: vink dat eens uit.

succes

Stel dit eens in:

- Start
- Instellingen
- Configuratiescherm
- Systeem
- Tabblad "geavanceerd"
- Dan bij "opstart en herstartinstellingen" op de knop "instellingen" klikken
- Dan bij systeemfouten .. "computer opnieuw opstarten" het vinkje weghalen

En dan als je een Blauw scherm krijgt, dan de foutmelding die je krijgt opschrijven en hier posten. :)

De volgende foutmelding krij ik dus;

Er is een probleem gevonden, windows is afgesloten om schade te voorkomen. Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren. Controleer of alle hardware en software op de juiste wijze is geinstalleerd. Is dit een nieuwe installatie vraag de leverancier dan of er nieuwe windows updates zijn die u nodig hebt. Als de problemen zich blijven voortdoen dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel bios-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit. Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische info (mogelijk in het engels)
*** Stop: 0x000000D1 (0x0000026D, 0x00000002, 0x00000000, 0xF933F6BE)
***RT2500.sys - adress F933F6BE base at F9331000, Datestamp 40c832b4

Bezig met starten van de fysieke geheugendump. De fysieke geheugendump is voltooid.

Wat een verhaal, maar nu?? Wat betekent dit allemaal??

Groetjes,

Romiam

Heb je een Matrox RT500 kaart in je PC zitten?
Dan zou je eens kunnen proberen om de software/drivers daarvan te updaten.. want zo te zien ligt het daar aan.

Fotootje

killermenace zei:
Dan zou je eens kunnen proberen om de software/drivers daarvan te updaten.. want zo te zien ligt het daar aan.

Fotootje

Ik heb technisch niet zo veel verstand van hardware, maar waar dient die Matrox RT500 voor dan??? Ik heb geen nieuwe hardware geinstalleerd de laatste tijd. Enige probleem die ik heb gehad is dat ik de pc weer helemaal terug heb moeten zetten i.v.m. diverse problemen. Ik heb hiervoor de recovery cd's gebruikt die ik destijds heb gekregen van de pc-winkel. Verder heb ik alles wat er toen opstond ook weer erop gezet en geen nieuwe dingen. Dus ja zeg het maar.......

Ik ben er bijna zeker van. Dit is ook de uitleg van het zelfde probleem die anderen stuurden op andere forums.
In het nederlands heb ik dit niet gevonden.

killermenace zei:

Fotootje

Ik hoorde van een collega van het werk zojuist dat het probleem zou kunnen liggen aan de driver van de sitecom wireless pci card. Hij heeft mij geadviseerd om het stuurprogramma van de sitecom netwerkkaart bij te werken. Dus heb ik weer wat te doen van het weekend....

Romiam

Hallo,

Probleem is hoogstwaarschijnlijk opgelost. Idd het bijwerken van het stuurprogramma van mijn sitecom wireless PCIcard was noodzakelijk. Even afwachten, maar heb tot nu toe het probleem nog niet weer gehad.

Groeten,

Romiam

Beter dat probleem dan je geheugen.
Veel succes verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan