PC dood en processor los

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrpz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vrpz

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2007
Hallo,

Ik heb een Medion PC (model PC MT5 / type MED MT 89). Hij start niet meer op. Nu heb ik van de oude voeding pin 13 en 14 doorverbonden, dan draait de ventilator 2 sec en dan stopt hij weer en ik meet ook geen spanning op de pluggen.

Nu heb ik een andere voeding geinstalleerd (vooraf getest door verbinden groen en zwart, ventilator start en ik meet 5 en 12 volt op de pluggen). Maar de PC blijft dood.

Wat ik heb gedaan, voordat ik op deze site kwam, is de processor + koelblok getrokken (stond op een site). Echter nu krijg ik de processor met koelblok eraan vast niet weer geinstalleerd. Dwz ik plaats de processor door hem bij het koelblok te pakken en verneem dat deze in de gaatjes valt maar volgens mij moet hij doorgedrukt worden. Ik heb zachtjes gedrukt maar dat helpt niet, ik kan hem zo weer eruit pakken.

Ik heb de aan-uit drukknop ook doorgemeten en deze maakt contact op de groene en zwarte draad als ik de knop indruk.

Vragen:

1) Hoe krijg ik de processor er weer in (de processor en koelblok zitten stevig verbonden want ik heb met een wasknijper geprobeerd of hij loskwam – ging niet)?

2) Wat kan ik verder doen als de processor er weer in zit?

Bedankt alvast!

Een Pentium 4 en boven op het koelblok zit een kleine fan. Is dat voldoende?

Dank voor het filmpje. Ik moet de processor dus losmaken van het koelblok en dan installeren. Er zit een soort zwarte pasta tussen de processor en het koelblok, en bovendien lijkt het of er lijm tussen de processor en het koelblok zit (zit erg vast).

Hoe kan ik de processor en het koelblok het beste scheiden?
Moet er een (koel) of contact pasta tussen als ik de koelblok weer bovenop de processor zet?

Tussen koelblok en processor zit, in dit geval uitgedroogde, koelpasta.

Je zult toch moeten proberen die twee te scheiden, heel voorzichtig een beetje wrikken/draaien of proberen met een beteje alcohol.

Wanneer de twee los zijn, alle oude resten van de koelpaste goed verwijderen, kan ook met alcohol.
Daarna de processor plaatsen, KLEIN beetje nieuwe koelpasta aanbrengen, druppel zo groot als een rijstkorrel, goed en voorzichtig verdelen en dan de koeler plaatsen.

Je kan ook proberen de processor los te krijgen van het koelblok door em te verwarmen met een haarfohn en dan een draaiende beweging maken tijdens het loshalen ..:thumb:

Nylon draadje wil ook wel, maar gewoon losdraaien werkt ook, pas alleen op voor de processorpinnen, die zijn nogal kwetsbaar.

je moet er wel opletten dat de koelpasta zwaar giftig is, dus handschoenen aan of handen heel goed wassen na gebruik en buiten bereik van kinderen houden.

je moet er wel opletten dat de koelpasta zwaar giftig is, dus handschoenen aan of handen heel goed wassen na gebruik en buiten bereik van kinderen houden.

Sorry hoor, is dit weer opnieuw een broodje aap?
Geef eens een site of een verslag waar dit staat?

Het is een siliconenpasta waar metaaloxides in zitten voor de warmtegeleiding, die moet je natuurlijk niet op je boterham smeren.:rolleyes:
En dat is bij een thermal pad niet anders, alleen de drager is anders.

Laatst bewerkt:
nou ik heb het op stage meegemaakt, dat een collega die er mee werkte na huisging omdat ie ziekwerd nadatie met koelpasta had gewerkt. maar ik dring niemand wat op. ik advieseer alleen een beetje en als dat niet eens gewaardeerd word jah dan hou ik er mee op.

Adviezen zijn prima, maar dan moeten ze wel kloppen, misschien had die collega gewoon iets verkeerds gegeten, of is er uit onderzoek gebleken dat die koelpasta de oorzaak was?

hij was bij de dokter geweest en vertelde hem dat die spul de oorzaak was, het was op een onbekende manier in zijn lichaam gekomen.

Chemicus ben ik niet, maar had ook al eens in een blad gelezen dat thermische pasta schadelijk voor de gezondheid kon zijn.
Of het nu iets van vroeger of vandaag is, is mij ook niet bekend, maar als ik zo naar de informatie kijk die Arctic Silver bij zijn product levert zou ik toch wel even uitkijken met dit goedje.
Persoonlijk was ik altijd wel mijn handen na gebruik van dit middel, en probeer ik zoveel mogelijk huidcontact te vermijden.
Het grootste orgaan wat je hebt is de huid, en vergif kan razend snel binnenkomen via de poriën.

Heb hier diverse koelpasta's, maar deze staan er niet op.

gevaarssymbolen.jpg

Wordt toch vrij veel gebruikt en er nooit iets over gelezen.
Gebruik het zelf ook al jaren, alleen niet op brood.

Overigens smeer je het iets uit met je pink, weet niet hoe je het dan op je verdere huid kunt krijgen.

Ik vindt het dan ook onzin, hoe kan een dokter aan de buitenkant zien wat de oorzaak is, daar is toch echt een ziekenhuis en een onderzoek in een laboratorium voor nodig.

Ik vindt het dan ook onzin, hoe kan een dokter aan de buitenkant zien wat de oorzaak is, daar is toch echt een ziekenhuis en een onderzoek in een laboratorium voor nodig.

als je naar een goede dokter gaat, dan vraagt hij wat je denkt dat de oorzaak kan zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan