PC Dood (Start helemaal niet)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Josjr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 aug 2013
Mijn computer is aangesloten op een stekkerdoos, de knop op deze stekkerdoos gaat altijd uit savonds.

Nu wil ik smorgens mijn systeem aan zetten, start het systeem niet op (geen lampje, geen geluid, niets..).
Heb ik de kast open gemaakt, allerlei onderdelen eruit gehaald (geluidskaart, videokaart, geheugen, harddisk) maar nog steeds niets.
Ben ik even gaan eten, kom ik terug start het systeem wel in 1 keer op.

Nu staat mijn PC aan probeert mijn netwerk kaart te identificeren maar blijft het daar ook bij, hij krijgt geen netwerk verbinding.
Heb ik mijn systeem herstart, BIOS gereset, netwerkkabel in de 2e netwerk poort op mijn moederbord geprikt, nu krijg ik wel verbinding met internet.

Volgende dag weer hetzelfde probleem, systeem start weer niet op.
Heb ik wat rond gezocht, kan het aan het moederbord liggen of aan de voeding.
Nu ben ik bereid wel wat aan te schaffen om het op te lossen, maar wil ik wel graag weten wat het is.

Als ik namelijk mijn moederbord moet vervangen, dan wordt het een duur geintje omdat mijn processor van het socket 1366 is en deze niet meer echt geleverd wordt.
Wat inhoud dat ik dan ook een nieuwe processor moet kopen, tevens passen hierop vaak minder geheugen modules als de 6 die ik nu op mijn moederbord heb zitten.

Kan iemand mij aangeven wat er met mijn systeem aan de hand is? Voeding, Moederbord, Baterij op moederbord, Alles?

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij.nl

Als je de spanning er gewoon op laat geeft het dan nog steeds zelfde beeld of eenmaal aan is gewoon de hele dag weer gewoon aan en uit kunnen zetten? Doet hij het wel misschien bios batterij leeg of staat de datum nog wel goed?

1) Als ik het systeem op spanning houd
Dat heb ik eigenlijk niet gedaan om te voorkomen dat er brand uit breekt of iets dergelijks aangezien de PC toch al problemen vertoont.
Ik heb wel de keer dat ik de netwerk kabel omgeplugd heb, ook 3 a 4u achter het systeem gewerkt zonder problemen.

2) Staat de datum/tijd in de BIOS nog goed
Ja, die staat nog op vandaag..

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Nu probeer eens overdag de pc aan te houden en zo af en toe eens op te starten wat dan, maar de batterij is het in ieder geval niet;)

Heb hem nu op het scherm van de BIOS staan, is dat ook goed?

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou beginnen met een voeding te lenen o.i.d. en het eerst met die proberen, zal toch een kwestie worden van deduceren.

Hoi,

Ik bedoel eigenlijk pc uit zetten spanning er op laten en dan over een half uur weer aan te zetten. en wat keren zo proberen anders misschien even ander voeding proberen als dat binnen je mogelijkheden zit.

En even als Mod je hoeft niet te quoten hoor dat is af en toe makkelijk om iets specifiek te melden maar is nu niet echt van toepassing

Heb gisteren de PC een keer uit gehad.. Op stroom laten staan, hij ging direct weer aan. Tevens heb ik mijn systeem gisteren gebruikt om alle bestanden even een backup te maken van alle bestanden. Hij heeft daarbij van 2 tot savonds half 10 aangestaan.. Wel dat mijn netwerk kaart nog steeds niet functioneerd maja..

Probleem is dus nog niet opgelost. Ik heb zelf geen ATX voeding meer liggen, maar een vriend van me is bereid dit binnenkort even uit te sluiten met zijn voeding.

Maar is het niet zo dat als het moederbord door bliksem inslag gesneuveld is, de voeding altijd een probleem is of anders om als de voeding gesneuveld is het moederbord hieronder ook leid?

Weet iemand dat?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan