PC dood ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanzwam

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 dec 2003
Ik heb een PC staan,van mijn buurman, en die doet dus niets meer. De voeding slaat aan, de HD begingt te draaien, maar het beeld blijft zwart. Dus geen bios starscherm. Ik hoor ook geen enkele beep.

Bios defect ????

Iemand misschien een andere mening ?

Is een PII, MOBO Biostar, 128MB ram,

geen idee of je er wat aan hebt,.. maar goed
-----------------------------------------------------------------------
heb je 't bios ook gereset,.. (wellicht jumpertje op het moederbord)

Ik heb de bios reed gereset, maar helpt niets

Is dit zomaar spontaan onstaan of is er misschien een aanwijsbare oorzaak??

Je zou kunnen proberen alle 'overbodige' kaarten er uit te halen en slechts één geheugen stripje te laten zitten en kijken wat de pc dan doet.

Behoudens BioStar, heeft het moederbord ook nog een type aanduiding?

Het MOBO van biostar is de M6TZA.

Even in chronologische volgorde wat er gebeurd is.

PC is tweedehands aangekocht. Hij vroeg mij even de PC te na te kijken. Grafische kaart : PCI S3 TRIO 64+ , Driver versie 765 stond ingesteld op 256 kleuren -> gezet op 16 bit -> monitor uit sync. Monitor is een EIZO F57 17 ". monitor op zich geen prob. Terug gezet op 256 en internet ADSL Ethernet modem (Merk Thompson) aangesloten. Geen prob. Na een paar dagen kreeg hij een foutmelding, welke weet ik niet, heeft het niet opgeschreven. Maar zijn dochter zit nogal vaak op MSM en volgens hem, als hij wou kijken, heeft ze verschillende keren de aan/uit knop ingedrukt (waarschijnlijk om bepaalde zaken te verbergen), maar dat lukte niet. De PC is daarna op juiste manier afgelsoten. Bij terug starten deed de PC NIETS meer.

Dat is het verhaal

Misschien dat dit jullie helpt om eventueel een oplossing te vinden.

Ik heb nu ook een andere voeding, andere grafische kaart, andere geheugenlatten geprobeerd, maar noppes.

Begin er toch sterk aan te denken dat de bios defect is

Kan niet opstarten. Krijg zelfs geen beep tonen te horen en uiteraard ook geen POST te zien.
dus...

Heb een ander mobo gevonden -> ga dit plaatsen-> dus voor mij is nu het probleem opgelost. Moest er nog iets gebeuren dan post ik het wel in een andere topic.

Een bedankje nog aan diegenen die gereageerd hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan