PC down met melding in blauwscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

gcjvanbeek

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Berichten
164
De PC van een van mijn vrienden valt na enige tijd weg. Er komt een blauw scherm (zie bijlage). Wie kan me vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen?

Deze week hebben we wel een Virus gevonden "Downloader.Trojan.OCB"

Zou die het e.e.a. veroorzaakt kunnen hebben?

Wat is jullie advies?

Gerard van Beek
 

Bijlagen

  • Harrys probleem.JPG
    Harrys probleem.JPG
    85,6 KB · Weergaven: 47
Weet niet of het helpt. Maar ik moest pas bij iemand een soortgelijk probleem verhelpen. Blauwe schermen die na verloop van tijd opkwamen. Ik wist in eerste instantie niet zo snel wat het veroorzaakte; toen draaide ik Malware Bytes (downloaden: http://www.malwarebytes.org/) die 22 spyware/virus dingen vond; toen die verwijderd waren, waren de blauwe schermen meteen verleden tijd. Misschien eens proberen?
 
Mijn advies is zogeval altijd. Format C:

Of wel windows en alles opnieuw installeren. Weet je zeker dat het weg is.
 
Of je geheugen is kapot ( kan ook van je videokaart zijn) of je hebt een probleem met de compabiliteit van je software:

0x00000050: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
(Click to consult the online MSDN article.)
Requested data was not in memory. An invalid system memory address was referenced. Defective memory (including main memory, L2 RAM cache, video RAM) or incompatible software (including remote control and antivirus software) might cause this Stop message, as may other hardware problems (e.g., incorrect SCSI termination or a flawed PCI card). Use the General Troubleshooting of STOP Messages checklist above.

Heb je onlangs iets veranderd is je systeem ( software of hardwarematig) of was dit opeens?

Problemen van deze aard zijn zeer lastig op te lossen dat kan ik je wel zeggen.
Als het je geheugen is heeft een format ook geen zin in ieder geval.
 
Mijn advies is zogeval altijd. Format C:

Of wel windows en alles opnieuw installeren. Weet je zeker dat het weg is.


Zou ik niet direct doen:

Meestal duidt bovenstaande STOP foutmelding op slecht geheugen of een fout in de harde schijf. Of het geheugen goed is kan je testen met Memtest


Tests voor de werking van de harde schijf zijn hier op het forum ook nog wel te vinden...
 
memtest werkt alleen vanaf floppy, je raadt het al. Het systeem heeft geen floppy.
 
Nee hoor. Van de site:

"ISO images suitable for creating a bootable Memtest86 CD-ROM"
 
De suggestie van Berjos om bij Malware te kijken heeft geholpen. Ik heb het programmagedraaid en het programma van SuperAntiSpyware en de blauwe schermen komen niet meer terug. Wel werden er nogal wat sporen van Virussen gevonden.
Alles werkt nu weer naar behoren.

Groeten Gerard van Beek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan