pc draait maar geeft geen beeld of niks

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
hallo

heb een hp pavilion m9000 desktop pc
nu stond mijn pc aan en heb een tijdje wat anders gedaan , deze gaat dan in slaapstand.
als ik dan met men muis beweeg start de pc terug

nu is mijn probleem , ik bewoog met men muis maar pc starte niet meer ,
hem eens volledig uitgezet , voeding ook uit getrokken maar niks ( aantal keer geprobeerd) , als ik pc nu aanzet hoor ik hem
wel draaien maar geeft niets op het scherm en lichtjes zoals bv lichtje in power knop branden ook niet meer
zou hier ergens hardware kapot zijn ? ( moederbord ofzo ?)

kan iemand helpen ? dank u

mvg

Helpt opstarten in de veilige modus?
Dan worden alleen de minimale voorwaardes gebruikt om de PC op te starten.

Dat is geloof ik F8, maar dat kan iets anders zijn.
Dat scheelt per computer.

Als ie wel gaat draaien maar er is geen beeld dan kan
ofwel de videokaart een kink hebben gekregen,
of de slaapstand word door iets anders verhinderd om verder te gaan.

Wat U hoort draaien is waarschijnlijk de ventilator van de voeding.
Geen lichtjes bij de powerknop doen me eerder aan een kapotte voeding denken.
:)

Laatst bewerkt:
Je bent niet de enige die dit overkomt als het weer wat warmer wordt. PC's houden meer van winter. ;)

Als zelfs de power button led niks doet, gaat het om een ernstig probleem lijkt mij.

Dingen die je kan proberen:
1. Ander beeldscherm aankoppelen. (kans van slagen klein)
2. Andere videokaart inpluggen/onboard vga gebruiken
3. Ander PSU proberen
4. Ander mobo proberen

Wat ik zo zou inschatten zou 99% zeker een hardware probleem zijn, wss in het PSU of mobo.
Meer kan ik zeggen na antwoord op punt f. hieronder.

Andere informatie die je miss. nog kan posten:
a. WELKE fans gaan draaien. (de CPU alleen, of nog andere?)
b. Hoor/voel je de hdd's trillen?
c. Kun je componenten ontdekken die geen stroom hebben? (bijv: veel netwerk kaarten hebben een klein led-je enzo.)
d. Heb je een pc waarmee je onderdelen kan uitwisselen?
e. Deed de pc eerder ook raar / zaten er virussen op?
f. Wat gebeurd er met minimale randapparatuur/componenten. (dwz: alleen mobo+psu+cpu+(onboard)vdkaart+keyboard, zonder muis, hdd's, ram, dvd-drives, etc.)

Maar allereerst:
Probeer de belangrijke data van de hdd veilig te stellen. (bijv. via een extern hdd-kastje of bijpluggen in een andere PC)

bedankt voor reactie

heb alles geprobeerd wat u mij voorstelde

fans die draaien : fan op gpu, cpu , fan op case, fan in voeding
hdd's draaien
nergens een led lichtje dat brand enkel het led lichtje van de voeding
heb geen pc om onderdelen mee te wisselen
pc deed ervoor niet raar

en heb punt F ook geprobeerd , pc blijft draaien .. maar geeft niets weer

mvg

Als je nog een oude voeding hebt, moet je dat eerst testen, maar ik ben 99% zeker dat het mobo stuk is.

EDIT:
Hoewel...
Check eerst eens of je gesmolten en/of zwarte onderdelen tegenkomt op het mobo!

Laatst bewerkt:
op het mobo , op het eerste zicht geen zwarte of gesmolten delen gevonden , toch niet dat ik kan zien langs bovenkant , want mobo zit nog in case

heb processor ook eens eruit gehaald , ook niks op aan te merken ...

mvg

jah...

Het is moeilijk te testen wat er kapot is, tenzij je ergens een andere pc vandaan kan halen om onderdelen uit te wisselen, of een diagnostische tool.

Als dat geen optie is, dan zijn er nog 2 opties:

1. Een nieuw mobo kopen, dat zou ik doen in jou situatie, maar dat is puur een gok. Als dat niet werkt probeer je het PSU. De kosten hiervan, afhankelijk van de pc 30 tot 200 euro :s
Post exact de pc die jij hebt, het liefst met een link welke het is, of een scan van een boekje met specs, en we helpen je zoeken.
2. Je portefeuille en pc pakken om naar een pc-winkel te gaan.
Dit zou IK afraden, het kost je tussen de 50 en 100 euro voor ze er überhaupt naar kijken, en dan heb je grote kans dat ze niks vinden, en als ze wel wat vinden, dan heb je dat voor dat geld nog niet voor vervangen.

Maar het wordt wel een duur geintje! ;)

Ik kan nergens specs van de pc vinden. (Google geeft alleen loads met stuff waar je niks aan hebt...) Maar als het een oude pc is, is het miss. niet meer de moeite waard om te repareren.

heb ik ook al zitten op zoeken , maar om alle slots enzo te hebben zoals op deze , vind ik geen mini atx

vind ze enkel maar ik atx
maar dat probleem is nu wel dat in men case geen atx past , enkel mini atx

mvg

Houd wel rekening met het prijskaartje...

Ik heb oude pc's staan waar ik 150 euro aan moet repareren om ze aan de praat te krijgen, voor dat geld koop ik bijna een nieuwe pc...
Je kunt voor 200 euro al een pc bouwen, als je je huidige hdd/kast en wat andere dingen behoud.

Maar post ff alles wat erop moet zitten, hoeveel en eventueel waar, en ik zal eens kijken!

EDIT:
Heb je al nagemeten of alle connectors uit het PSU stroom geven? gewoon met een multimetertje, met Hoogle kun je alle juiste voltages vinden!

EDIT2:
Wat is het eigenlijk voor pc, wat zijn de specs voor zover je ze weet/kan zien?

Laatst bewerkt:
Hallo heb denk ik een probleem gevonde
Als ik videokaart uit moederbord haal en kabel op
De onboard gpu zet heb ik beeld , maar eens ik videokaart erin steek
En op onboard blijf met kabel krijg ik geen beeld meer

Zou het dan misschien de videokaart kunnen zijn dat
Kapot is ofzo ?

Als die zonder videokaart gewoon goed werkt, is het de video kaart!
Daar kun je dan vrij zeker van zijn.

Het is normaal dat ie op "onboard" "meer" doet (ik weet 't, klinkt raar, maar toch is het zo...), maar als die echt gewoon volledig zonder problemen opstart, dan kun je er zeker van zijn.

Als het dat niet is, is het het gedeelte op het mobo waar de videokaart in moet.

EDIT: dit was punt 2 in mijn eerste post hier ;)

Laatst bewerkt:
wel ja had ik gisteren ook gedaan maar ging niet , heb vandaag hier wel een reset van bios gedaan op moederbord
door jumper te verzetten ...

en sindsdien werkt die onboard maar als videokaart erin zit niet , en videokaart zelf ook niet , enkel onboard werkt zonder videokaart in te pluggen

mvg

Het lijkt of veel mensen ineens last hebben van dit probleem. Zeer merkwaardig. OOk op een ander forum ben ik dit tegengekomen. Ik heb precies hetzelfde. Windowsn opnieuw geinstalleerd. Niets helpt

Zou je dat forum ff kunnen linken?

Mocht het zo zijn dat het een virus is, dan zou het kunnen dat een update van bios drivers in combinatie met clean windows install op de hdd helpt.

Anders:
Een nieuwe videokaart zal wellicht de oplossing bieden.

Als je het niet gaat lukken om er zelf een te vinden, moet je alle specs die je over de pc weet die van belang zijn posten, want ik weet zo vrij weinig van de PC.

PS:
Als je er een videokaart instopt wordt de onboard uitgeschakeld.

EDIT: sommige mainboards hebben een "hard-reset" methode. Dat in combinatie met een clean hdd moet een oplossing bieden bij een virus. (Uiteraard zorgen dat ondertussen de volledige power van de PC er geringe tijd af is geweest zodat je er zeker van kan zijn dat echt alle geheugenchips gereset zijn.)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het linken,

Ik denk niet dat het een virus is, ik zou zeggen gewoon de videokaart kapot.

Als je vrienden/buren hebt waar je ff dat onderdeel mee kan uitwisselen, kun je zeker zijn.
Een nieuwe kaart kopen zal in dit geval de oplossing bieden denk ik.
Welke kaart zit er nu in?

heb nu nog wat verder zitten proberen met mijn probleem :

dus als ik videokaart eruit haal , werkt de pc prima via de onboard aansluiting
steek ik videokaart erin dan krijg ik nergens beeld en pc blijft draaien maar dan wel zonder lichtjes

heb er is een andere videokaart ingestoken en dan werkt alles prima

maar nu het toppunt als ik de zogezegde (kapotte) kaart in de andere pc steek werkt die wel

wat is er hier toch aan de hand ?

Tja da's vreemd, miss. is de mobo aansluiting kapot, zodat bepaalde soorten kaarten niet werken.

Miss. is het idee om de kaarten van 2 pc's om te wisselen en dan doen ze het beiden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan