pc draait maar geeft geen beeld of niks

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat zal wel wat moeilijk gaan is een kaart van men buur zijn pc en die is ook dan weer wat duurder dan de mijne ...

begrijp het niet goed , misschien moet ik er gwn maar de videokaart uitlaten en onboard verder gaan ??

mvg

Wat wil je allemaal met de pc kunnen doen? onboard is gewoon slechter :(

Waarom is dat misschien slechter ?
Vertraagd dit soms ook de pc ?

Nee, maar er zit niet voor niks een videokaart in.

Met onboard kun je prima werken, film kijken moet ook nog wel lukken, maar gamen ofzo kun je vergeten!

Jah... fifa 10, ik heb het over "games"... (srry, maar niet beledigend bedoelt.)
Dan heb ik het over zware 3d games (CoD's, GTA's, BF's, AC's, NFS's), dat is gewoon onmogelijk nu.
Dat zal ook blijken als je kijkt op http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx

Maar zolang jij tevreden bent is het goed, en dan is het topic op opgelost! :)

Als je ooit nog dingen tegen komt die je niet meer kan draaien omdat je bijv. directx problemen krijgt, of andere graphic related foutmeldingen (win7 aero enzo, missing features van je kaart zoals alphafilters, texture blending), dan weet je wat het is.
Een simpele videokaart hoeft helemaal niet zo duur te zijn natuurlijk.

Laatst bewerkt:
@ rms
Je schreef dat je dacht dat misschien de videokaart kapot was.
Vandaag deed het scherm van de lap het weer. Maar windows wilde 37 belangrijke updates installeren en halverwege kreeg ik de melding de lap opnieuw op te starten en vanaf dat moment wilde de lap niet meer opstarten. Ik heb geprobeerd windows opnieuw te installeren, maar op een gegeven moment krijg ik de melding dat setup alleen kan worden uitgevoerd als ik de cd eruit haal en de lap opnieuw opstart en dat is juist het probleem.
Bovendien doet het scherm het alleen als ik twee schermen tegelijk aan heb.
Ik snap er niets meer van

Okey. Het wordt er allemaal niet makkelijker op. :p

Het zou kunnen zijn dat een windows update de drivers infecteert.

Ik heb zelf win update voor de snelheid uit staan.
Ik ga nu zoeken of er iets aan de hand is met een van de updates. (Misschien dat het iets is met win. Aero).
Als mijn PC straks ook stuk is hoor je het :) ... de humor erin laten hé ;)_

Maar wat dus soieso kan proberen, windows herstellen naar een punt VOOR het probleem!
Als het aan een win. update ligt moet dat de oplossing zijn.

Toch denk ik wel dat er IETS is met de grafische kaart, al dan niet kapot, maar iig niet volledig werkend.

http://cache.gawkerassets.com/assets/images/17/2011/11/59cf31b310d796e7173bc42f94c1a8e5.bmp
Van screenshot van hierboven, had je pc voor/na de crash een andere aero stijl?

PS: Doe je win. installatie MET of ZONDER automatisch updaten?

Ter aanvulling:
Windows 7 (64 bit) heeft geen recente grafisch gerelateerde updates gehad.
32 bit heb ik op geen enkele pc binnen bereik. Sorry.

Maar probeer iig systeemherstel naar voor het probleem!

Heel erg bedankt voor je hulp.
Ik kan helaas windows niet herstellen naar een punt voor de crash, aangezien ik win opnieuw heb geinstalleerd en hij geen herstelpunten heeft voor 26 juli.
Het is me nu wel weer gelukt win opnieuw te installeren, zij het dat ik niet de upgrade versie kon gebruiken.
Af en toe doet het beeldscherm het wel, ik moet dan wel FnF5 een paar keer intoetsen. Het scherm ziet er niet uit, lelijkke kleuren die ik niet kan wijzigen, ook niet via configuratie.
Nogmaals dank
Ik ga morgen naar pc dokter

Je moet het aantal bit kleuren wijzigen. Op 32 zetten, staat nu wss. op 256 kleuren ;)

Dat bleek niet mogelijk. Ik weet niet meer welke melding ik kreeg.
Vanochtend naar pc dokter geweest. Hij zei gelijk, niet laten repareren.
Hij baseerde zich op de reparatiekosten, rond de € 200/250 en het feit dat de lap 5/6 jaar is.
Toch maar vanmiddag naar een andere op zoek.

Yep, laten repareren is meestal erg duur, dus dan is dat wel de beste oplossing.
+ dat een nieuwe laptop veel en veel sneller is.

Om te vergelijken raad ik je tweakers.net's pricewatch aan!

Dingen waar je op kan letten:
- Als het binnen budget valt, pc's/laptop's met een SSD zijn supersnel!
- Let op de hdd rpm, 5000 is langzaam, 7200 snel.
- Vaak hebben laptops 1 sterk punt, en nadelen.
- USB 3.0 is 5 tot 10 x zo snel als USB 2.0
- Als het om een vaste pc gaat, kijk niet op een 10tje prijsverschil, 100W stroomverbruik minder is veel meer besparing op jaarbasis.
- Als het om een vaste pc gaat, custom build is goedkoper & beter.
- Laptops custom build is in principe niet mogelijk.
- Als je op TV wil aan kunnen sluiten, is een HDMI poort handig.
- De meeste laptops hebben het tegenwoordig al, maar kijk of ze wifi b/g/n hebben, n is de nieuwste en snelste.
- Processor: meer core's is betere multitasking, meer GHZ is minder programma's tegelijk sneller runnen.
- RAM: Hoe meer hoe sneller je pc op kan starten, en hoe meer programma's tegelijk geladen kunnen zijn. Onder de 4gb raad ik absoluut af.

Dat was waar ik zo snel op kon komen. Succes ;)

Laatst bewerkt:
Bedankt.
Ik zag inderdaad door het bos die beroemde bomen niet meer.
"Dat was waar ik zo snel op kon komen". Leuke zin na een tiental tips.

Ik ben op zoek gegaan naar een nieuwe laptop. Toen mij weer werd gevraagd hoe oud mijn toshiba was ben ik dat gaan opzoeken.
Ik vond een (oude) reparatie bon van TOSHIBA januari 2010.
Ik had dezelfde? klacht namelijk:
scherm gaat alleen aan onder een bepaalde hoek. ( ik moest geloof ik de lap schuin houden).
Toshiba heeft een lCD kabel vervangen. Hier waren ze 30 minuten mee bezig. Kosten € 80
Zou het probleem hetzelfde kunnen zijn?
In dat geval koop ik geen nieuwe.

@ TEW,

graag de volgende keer een eigen topic aanmaken voor jou probleem. Het is bij ons niet toegestaan mee te liften in iemand zijn/haar topic. Het is verwarrend voor de topicstarter (TS) en helpers. Gezien men nu al een aantal dagen bezig is, laat ik het nu zo, maar hou er wel rekening mee de volgende keer.

scherm gaat alleen aan onder een bepaalde hoek. ( ik moest geloof ik de lap schuin houden).

Kans dat 't het is is klein.
Er is namelijk geen sprake van dat ie het is een bepaalde hoek wel doet.
Zet de lap eens aan en beweeg het scherm heen en weer.

Als je met een hele felle lamp op het beeldscherm schijnt als ie aan staat heb je dan wel beeld? of doet juist alleen het background light het?

Ik heb laatst een andere laptop voor iemand met dat probleem verholpen.

Dat kun je ook zelf doen namelijk, is niet zo moeilijk als je geen printplaatvrees hebt. :)

Schroef de case en/of het beeldscherm open, en kijk of er ergens beschadigingen zitten op de kabels die naar het beeldscherm lopen.
Zoja, knip de draad door op de plaats waar het kapot is, en soldeer met een paar kleine stukjes draad ertussen het weer in elkaar, en klaar :)

Als dat het is, dan heb je dat in een uurtje verholpen, 80 euro is erg veel lijkt mij voor zo iets simpels.

Ik ga dit zeker niet doen.
Ik ben de meest onhandige man van nederland. In ieder geval bedankt voor je antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan