Pc dvd regiovrij dan maar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker37

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Ik wilde een dvd aanschaffen die alleen in regio 1 te krijgen is volgens mij (ga niet noch langer zoeken). Zat te denken om mijn dvd speler maar regio vrij te maken, lees hier en daar dat dat officieel legaal is, maar echt iets duidelijks daarover kon ik ook niet vinden, dus of iemand hier weet hoe dat zit. Als het wel mag kan ik mijn net aangeschafte hd recorder gaan modificeren maar dan vervalt wel de garantie , dus begin nu te denken aan de dvd stations in mijn pc, of daar wat mee te doen is eventueel met regio vrijmaken. Heb ook nog een gewone dvd speler bedenk ik me dus de nog onder garantie vallende speler kan eerst buiten schot blijven

Is het eventueel mogelijk en legaal een regio 1 speler te kopen ergens over de grenzen anders.

Laatst bewerkt:
En de dvd regio code vrij maken is ook een optie.
Dus rippen en daarna opnieuw branden.
Niet helemaal legaal,maar ik lap dat volledig aan mijn laars.
Ze kunnen mijn rug op.
Zijn hele mooie programma's voor.

Het softwarematig regio-vrij maken van een dvd-speler is zeker legaal. Het betreft namelijk een interne instelling waarvoor je geen dvd-speler hoeft open te maken. Meestal gebeurt dit door het gebruik van de afstandsbediening.
Zoek maar op internet welke toestcombinaties je moet gebruiken.
Ik heb dat jaren geleden voor onze gedaan en het werkt nog steeds vlekkeloos.

PS:
Het maken van een kopie voor thuisgebruik (dus niet uitlenen of een kopie voor een ander maken) is volledig legaal!!!

Laatst bewerkt:
Oh,da's mooi
Al die dvd's die ik gehuurd heb van de videotheek mag ik dus zondermeer kopieeren.
Ik dacht het niet.

Nee, dat ook weer niet. Alleen degene waar jij zelf de eigendomsrechten van de dvd hebt. Dus gekochte. De gehuurde zijn NIET van jou en je mag er dan ook geen legale kopie van maken.

Nee,dan is het goed.
Ik dacht al dat ik iets legaals aan het doen was.

En de dvd regio code vrij maken is ook een optie.
Dus rippen en daarna opnieuw branden.
Niet helemaal legaal,maar ik lap dat volledig aan mijn laars.
Ze kunnen mijn rug op.
Zijn hele mooie programma's voor.

Sorry, maar ik snap heel goed dat er bepaalde restricties nodig zijn om zaken in het leven te krijgen en te houden, daar ga ik echt niet tegenin. Maak er toch vrijwillig gebruik van, niemand die je verplicht dvd's of wat dan ook te kopen.

Ha ha ha, grapje hoor.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan