Pc eindigt met zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Megiel

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2009
Berichten
5
Na dat ik gisterochtend nog gewoon heb lopen internetten, start ik 's middags de computer weer op. Dit gaat dus geheel fout.

Op zich lijkt er geen probleem, maar als ik bij het XP inlogscherm voor gebruikers kom blijft het scherm op zwart staan met de muis in het midden. De computer reageert niet op toetsen, maar de muis kun je wel bewegen. Dit haalt echter ook niks uit.

Geprobeerd om de computer op te starten in alle mogelijke modussen die bij F8 beschikbaar zijn, maar telkens dat zelfde zwarte scherm met een muis in het midden.

Geprobeerd de computer te repareren met de windows cd-rom, alleen kom ik daar niet veel verder mee omdat ik er niet zoveel verstand van heb. Op het laatst geprobeerde moment kwam ik, nadat ik op repair had gedrukt, in een opdrachtpromp met C:/Windows.

Wie kan mij helpen om de computer weer normaal te laten werken?

Groeten Megiel

ps. een vriend van mij stelde voor om de 3 volt batterij van het moederbord te vervangen.
 
Als je het batterij moet vervangen dan geeft hij die melding wel. Of je merkt het aan de tijd die elke keer verkeerd staat.

Wat betreft het Windows console, type daar 's in " chckdsk /r " o.i.d.
 
Als je het batterij moet vervangen dan geeft hij die melding wel. Of je merkt het aan de tijd die elke keer verkeerd staat.

Wat betreft het Windows console, type daar 's in " chckdsk /r " o.i.d.

dan is het niet de batterij.

Ik ga chckdsk ff proberen.

zijn er verder nog dingen die ik kan uitproberen? zit nu op school, dus moet nu alles opschrijven wat ik kan doen.
 
ik weet niet waar ik chckdsk moet doen, verder heb ik de batterij vervangen onder het mom van wat je weet kun je uitsluiten.

verder doet ie dus nog steeds niks
 
Zwart scherm met muis in het midden in alle opstart modussen

Hoi,

Ik heb hier een computerbedrijf en ben nog zoekende naar dit probleem. Ik heb vandaag 4 klanten gehad met exact dit zelfde probleem. Allemaal klanten met windows xp home. Alle 4 was de computer eerst traag en na opnieuw opstarten een zwart scherm met een muisaanwijzer in het midden. de helft had AVG als scanner en de andere helft de nieuwste versie van NOD32.

Ik snap er nog even niets van , als iemand kan helpen super. Een chkdsk /r of andere opties draagt niet bij aan een oplossing. Tot nu toe is dit alleen opnieuw instaleren.


Mvg,

Maykel Leijsten
 
ik weet wel dat je je bestanden met een linux livecd er af kunt halen
 
En als je dat zwarte scherm hebt. Kan je dan gewoon Taakbeheer voor krijgen? (Zo ja: Probeer explorer.exe even te starten)
 
Taakbeheer

Ne helaas niets werkt meer. Mensen konden zich nog wel herinneren dan internet explorer met een pop up kwam daarna werd de computer traag. Na opnieuw opstarten deed hij zo. Of die popup ermee te maken heeft weet ik niet.

Als hij eenmaal bij het zwart scherm is doet hij echt helemaal niets meer ctrl + alt + delete reageerd ook niet.
 
Dan denk ik dat er niets anders mogelijk meer is.. Dan een herinstallatie. Nou zou dat ook al niet zo erg zijn, aangezien dan alle rotzooi eraf is.

Gr,

Johan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan