pc en laptop netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

uexpect

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2006
Hallo,

ik zocht naar een vraag die lijkt op de mijne maar kan deze hier nergens vinden, tenzij ik niet goed heb gezocht.

Het zit namelijk zo:

ik heb een pc (uiteraard met internet) en sinds kort ook nog een laptop erbij.
nu zou ik graag dus een netwerk maken tussen die twee die het mogelijk maakt om dus 1. bestanden te delen langs het netwerk en 2. internet te hebben op beide computers.

Een gewoon netwerk dus eigenlijk.

Maar het wil me dus langs geen kant lukken, ik werk met een hub bakje.
- 1 kabel van de modem naar de hub
- 1 kabel van de pc naar de hub
- 1 kabel van de laptop naar de hub

maar dan zit ik vast, mijn internetprovider (telenet) zei dat ik de modem dan best 20 sec. uit trek en dan weer in steek, en dan een uurtje wacht tot alles weer goed verbonden is met elkaar en dan zouden die 2 naar het schijnt elkaar moeten vinden.

Maar hoef ik dan echt niks "meer" te doen? de twee zeggen dat ze geen verbinding krijgen ook al doe ik alles wat ze me verteld hebben. maar als ik rechtstreeks de kabel van de modem (internet) in de pc steek dan heeft hij internet en bij de laptop vind hij ook internet als ik dat doe. maar via de hub vinden de 2 geen verbinding.

ik dacht misschien dat ik via Start - Configuratiescherm - Netwerk en Internet verbindingen - een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk starten eerst een netwerkverbinding moest zoeken ... maar daar vond ie ook geen verbinding.

ik hoop dat iemand me hier kan helpen!
Groeten, Uexpect!

Vervang allereerst de hub door een router. Die is daar veel beter geschikt voor

Vervang allereerst de hub door een router. Die is daar veel beter geschikt voor

Dat heb ik niet, maar waar ik een jaar geleden woonde daar had ik net hetzelfde netwerk maar dan wel tussen twee pc's ipv pc en laptop. Maar daar is het prima gelukt, na ook wat problemen te hebben gehad en hier op het forum geholpen te zijn. Dus moet het nu toch ook wel lukken met die hub.

Niet dat ik geen router wil aan schaffen hoor, maar het is me al 3x gelukt met die hub, dus...

Omdat je een hub gebruik moet je dus je Modem gaan nakijken of deze wel DHCP aan heeft staan. Zo niet deze aanzetten.

Anders eens proberen om elke PC een vast ip-adres te geven. Ben het met m@rio eens dat je beter een router kunt kopen omdat deze veel meer mogelijkheden heeft en ook makkelijk in het gebruik is voor deze opstelling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan