pc enorm vertraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

whisper380

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
hallo mede helpmijers

jammer genoeg heb ik een probleem met m'n pc.

het volgende is hete geval: na installatie van ad-aware free is mijn pc enorm vertraagd.
het opstarte duurde normaal tussen de 1min en 1,5min maar nu is het bijna 3 tot 5 min.
aflsuiten ging bij mij eerst altijd tussen de 1 min en 2min. nu na 5 min staat hij nog steeds op windows word afgesloten. Ad-aware deinstalleren is een mogelijkheid maar moet dan wel een net zo goed en gratis tooltje terug krijgen wat het zelfde doet.

verder had ad-aware 19 virussen op mijn c schijf gevonden en moet mijn d nog gescand worden.

verder gebruik ik als antivirus rising antivirus. windows firewall. en voor de rest word alleen het noodzakelijke opgestart. verder start cclenaer mee op om alles schoon te maken. maar dat vertraagde mijn pc niet echt.

specs pc.
intel celeron 2,66 ghz single core
768 mb ram
videokaart nvidia 64 mb (niet onboard).
voor de verdere gegevens kijk bij mijn pc in mijn profiel.

alvast bedankt en hopelijk hebben jullie allemaal een goed 2010

het helpt inderdaad mogelijk om ad aware eraf te halen.
Ip daarvan kun je heel goed super antispyware gebruiken.
Verder ken ik risisng AV niet.
Antivir is een goed geteste gratis scanner (Rising AV moet er dan wel af).
Deze geeft overigens om de zoveel tijd wel een oproep om de betaalde versie te nemen.
mvg Leo

Laatst bewerkt:
antivir heb ik al een keer gehad en die update niet bij mij.
avg vind ik slecht en avast laat men pc elke keer crashen na verwijderen van een virus.
mbam heb ik ook gehad en had hetzelfde probleem
superantispyware geeft bij mij aan os word niet ondersteund (gebruik xp)

rara wat is het?
btw m'n windows is legaal

ben zelf geen fan van hijackthis dus dat gebruik ik liever niet.
iemand nog een andere idee?

Laatst bewerkt:
Alleen een log plaatsen met Hijackthis kan echt geen kwaad.
Gezien de problemen die je opnoemt denk ik dat het enige alternatief is om windows opnieuw te installeren.
Wel zou je eventueel de Avira bootdisk kunnen proberen, die scant buiten windows om.

Laatst bewerkt:
Ik heb Ad-Aware ook verwijderd omdat die veel te vertragend werkt. Overigens een bekend verschijnsel dat, in een poging de beste te zijn, elk av-product vroeg of laat iets toevoegt waardoor de PC niet meer vooruit te branden is. AVG verie 9 heeft daar nu ook last van.
Ik gebruikt een combinatie van AVG free (voor de permanente bewaking) en Ad-Aware, Spybot en A-squared (allen in de free versie) voor de ad hoc av-check. Je bent bent bijna altijd genoodzaakt meer dan één product te gebruiken daar een honderdprocent check niet bestaat.
Goed, nu dus AD-Aware en AVG vers.9 te traag zijn zijn die eruit bij mij en gebruik ik nu AVAST (free natuurlijk) voor de permanente bewaking en Spybot en A-squared free voor de ad hoc checks. En dat bevalt nu goed. Eens zien wanneer één van de drie weer te traag wordt :)

@srpchulp hoe moet u antwoord mij verder helpen?
dit heb ik eerder gepost
avg vind ik slecht en avast laat men pc elke keer crashen na verwijderen van een virus.
/quote

dus wie heeft er een goude tip?

@srpchulp hoe moet u antwoord mij verder helpen?
dit heb ik eerder gepost
/quote

dus wie heeft er een goude tip?

In zoverre kan het je helpen dat je in ieder geval zeker weet dat Ad-aware en AVG beter niet geïnstalleerd kunnen worden en dat A-squared free en Spybot erg goed zijn in het vinden en verwijderen van malware en andere ongerechtigheden.
Als met die twee, A-squared en Spybot alle virussen verwijderd worden zou het best eens kunnen dat sommige van de genoemde problemen weg zijn.

heb hier nu a-squared in een virtuele omgeving draaien en heeft na scan van c: 3 virussen gevonden en verwijderd. en toen moest ik een reboot doen. dus ik deed dat en nu krijg ik een melding dat er geen geldig boot apparaat is.
dus die ga ik dus echt niet gebruiken.
spybot werkte wel goed maar voor spyware zit al in mijn antivirussoftware dus heb daar geen problemen mee.

heb ad-aware maar gedeinstalleerd en ga mbam installeren. als het dan opgelost is horen jullie het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan