Pc erg langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bisc0tt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 dec 2009
hallo,
Sinds kort is de computer bij mijn vader, (ouders zijn gescheiden) erg langzaam.
Ik heb eens in het taakbeheer gekeken en zag dat de cpu erg vaak 100% gebruikte, bijvoorbeeld als je alleen internet explorer opstart.
ook is mij opgevallen dat in de proccesen lijst het procces nassvc32.exe erg vaak 100 procent van het cpu gebruikt. het probleem begon een maand of 2 nadat er een nieuwe harde schijf in kwam. de computer is al vrij oud dus dat kan misschien ook wat betekenen,
mocht je screenshots van het taakbeheer ofzo nodig hebben zal ik ze uploaden.
weet iemand hoe ik dit kan herstellen.

alvast bedankt

Michel

P.s First post :D

Hoi !

Als je Norman Internet Security o.i.d. gebruikt is dit normaal.

Mogelijk woprdt je PC automatisch gescand, dat kan het 100 % CPU-gebruik verklaren.

Greetz,

Harry.

Even googlen op nassvc32.exe levert dit op:

"nvsvc32.exe" is part of the NVIDIA graphics card drivers (Detonator). It should be left running on any system using Nvidia graphics hardware to ensure proper function.

Get more detailed information about nvsvc32.exe and all other running background processes with Security Task Manager.

Het doet dus iets voor de videokaart driver, probeer eens de nieuwste Nvidia driver te installeren.

Laatst bewerkt:
ik kan nu niet veel doen agzien de computer bij me vader staat maar ik heb de drivers nog nooit geupdate, er staan gewoon de drivers op van het cd'tje dat erbij zat, dat zou wel wat kunnen zijn.

ik zet de vraag op opgelost omdat me vader me heeft gezegt dat we begin januari een nieuwe halen.

bedankt voor de hulp en een gelukkig nieuw jaar :thumbs:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan