pc erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rud06

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2008
Berichten
115
Hallo
mijn pc is maar 4 jaren oud,en ik heb niet veel dingen opgeslagen,dus vol is het hard-disk zeker niet.toch is het erg traag.:(
bij het opstarten duurt het 10a15 minuten voordat het helemaal opgestart is.
ook als ik iets uit mijn documenten wil verwijdert,en ik klik op het rode kruisje (dit bestand verwijderen) duurt bijna 2a3 minuten voordat het schermpje met;verwijderen van bestand bevestigen te voorschijnt komen.
en tijdens surfen is die erg traag,hangt niet aan het verbinding want de buren hebben dit probleem niet. wat kan of moet ik doen om het sneller of normaal te laten draaien?
het is een Hewlett Packard met besturing systeem Windows XP.
alvast bedankt .


Gr.Rud06
 
test je pc is met een dualboot als die dan snel is formatteer dan de 1ste en kopieer 1st je bestanden naar de nieuwen & wat zijn je specififikasies van je pc? miss ligt het daar aan?
en zou je ook nog wat algemene info willen geven (hoelang is hij al zoo traag ,....
 
Als je pc eerst sneller was en je hebt bijna geen programma's of software op je harde schijf staan dan zijn er eerder geinstalleerde programma's nog in je register opgenomen. Oftewel je moet je registery cleanen met een programma. Probeer ccleaner eens hiervoor.

Daarnaast zijn er allemaal pro tweak trucs hiervoor. Het nadeel is dat je wel verstand moet hebben met wat je doet en als je dat niet hebt en je doet wat verkeerds...dan kan het zijn dat je pc niet goed meer werkt of zelfs niet meer je windows laad. Ik wil het best voor je doen, het is geen illegaal iets ofzow. Laat maar horen op onderstaand e-mailadres.
 
Geef idd je specs eens: processor, geheugen.

Ga ook eens naar Start - uitvoeren - typ msconfig - enter - tabblad opstarten. Ga dan naar deze website en zoek alle items op die je in de opstartlijst ziet staan. Over het algemeen kun je 80% uitvinken. Dit bespaart je aardig wat opstarttijd en zal ook invloed hebben op de prestaties tijdens het werken met de pc. Laat wel je virusscanner aangevinkt staan! Sowieso geldt dat alles wat je uitvinkt niet verdwijnt; mochten er ergens problemen ontstaan, dan kun je ze zo weer aanvinken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan