Pc extreem traag na herinstallatie van XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

freddo

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
27
Hallo mensen,

Ik ben niet zo heel goed met pc's dus daarom heb ik wat hulp nodig. Ik zal proberen mijn probleem te leggen.

Mijn pc werd ontzettend traag en na meerdere pogingen dit te verhelpen heb ik besloten mijn pc opnieuw te formatteren en windows opnieuw erop te zetten. Na de installatie heb ik alle drivers van de bijgeleverde cd geïnstalleerd maar mijn pc is zo ongelooflijk traag dat ik er niks mee kan.

Ik heb geen idee of en wat ik fout gedaan heb. Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Groeten Fred
 
Bedankt voor je snelle reactie! :thumb:

Het is een Medion pc
Processor: AMD Athlon 64 3000+ @ 2000 Mhz
Moederboard: MSI MS-7010 Chipset: VIA K8T800
Videokaart:NVIDIA GeForce FX 5500
Netwerkkaar: VT82C570 MV IDE Controller VT6102 RHine II Fast Ethernet Adapter

Als je nog meer info wilt dan hoor ik het!

Misschien handig om er nog even bij te vermelden dat de pc er ontzettend lang over doet om op te starten (5min). En is hij eenmaal opgestart dan duurt het heel lang voor hij reageert als ik ergens op geklikt heb (2 min).
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien al 'n oud beestje,heb je ook een typenummer of zoiets?
 
Inderdaad al een oude :)

Deze code vond ik achter op de pc: VVWCT-XFRMW-79HKT-4P8KW-3KT7W
 
Nee dat is je Windows Sleutel,wat ik bedoelde is het type Medion.
Maar enfin,hoe oud is je pc ongeveer?Ik schat 2004-2005?
 
Oww oke, hoe kan ik zien wel type Medion het is? Hij is inderdaad zo'n 5 jaar oud
 
Het kan 'n probleem met je schijf zijn,heb je al 's chkdsk /r geprobeerd?
 
Voor het opnieuw installeren van windows begon elke keer bij het opstarten de chkdsk. Na de herinstallatie heb ik dit niet meer gehad. Hoe kan ik chkdsk /r doen?
 
De makkelijkste manier:
Ga in de verkenner naar de C-schijf>klik rechts>eigenschappen>extra>foutcontrole>nu controleren,er springt een nieuw venster open,beide opties die hier staan aanvinken en op starten klikken;Windows komt nu met de mededeling dat dit volume nu niet gecontroleerd kan worden omdat 't in gebruik is o.i.d. en biedt tevens aan om bij de volgende herstart dit wel te doen,klik op ok en herstart de pc en 't volume wordt gecontroleerd/hersteld voordat windows wordt geladen met een blauwe achtergrond.Als de controle klaar is wordt automatisch doorgestart.
Succes!
 
Dit gebeurt er tijdens chkdsk:

(stap 1 van 5): bestandsrecordsegment 11532 t/m 11535 zijn onleesbaar
(stap 2 van 5): bezig met herstellen van fout in index $130 voor bestand 6350
Er is een onbekende fout opgetreden.
Windows heeft de schijfcontrole voltooid.

De schijfruimte van een of meer stations moet op consistentie worden gecontroleerd.

Windows zal nu de schijf controleren.

CHKDSK is bezig met controleren van bestanden (stap 1 van 3)
bestandsrecordsegment 11532 t/m 11535 zijn onleesbaar
De bestandscontrole is voltooid.
CHKDSK is bezig met het controleren van indexen (stap 2 van 3)
Bezig met het herstellen van fout in index $130 voor bestand 6350
Bezig met het sorteren van index $130 in bestand 6350
Bezig met het herstellen van fout in index $130 voor bestand 9670
Bezig met het sorteren van index $130 in bestand 9670
Bezig met het herstellen van fout in index $130 voor bestand 11650
Bezig met het sorteren van index $130 in bestand 11650
Bezig met het herstellen van fout in index $130 voor bestand 12180
Bezig met het sorteren van index $130 in bestand 12180
Bezig met het herstellen van fout in index $130 voor bestand 18891
Bezig met het sorteren van index $130 in bestand 18891
Bezig met het herstellen van fout in index $130 voor bestand 19062
Bezig met het sorteren van index $130 in bestand 19062

De indexcontrole is voltooid.

Bezig met herstellen van zwevende bestanden (meerdere maar dit gaat te snel om te noteren)
CHDSK is bezig met het controleren van security descriptors (stap 3 van 3)
...
Bezig met het repareren van de onleesbare gegevensstroom voor security descriptors

Bezig met herstellen van zwevende bestanden (meerdere maar dit gaat te snel om te noteren)
Bezig met verwijderen van 9 niet gebruikte indexvermeldingen uit index $ SII van bestand 9
Bezig met verwijderen van 9 niet gebruikte indexvermeldingen uit index $ SDH van bestand 9
Bezig met opruimen van 9 ongebruitek security descriptors
Bezig met repareren van mirrorkopie van gegevensstoom van security descriptors
De controle van security descriptors is voltooid
CHKDSK is bezig met het controleren van het USN-logboek...
Bezig met het herstellen van segment van USN logboekbestandsrecord.
Controle van usn-logboek is voltooid.
Bezig met het vervangen van beschadigde clusters in het logboekbestand.

Hierna gebeurde er nog een aantal dingen die ik niet meer kon noteren en starte de pc op
 
Hij probeerde tijdens het opstarten nogmaals de chkdsk te doen en die heb ik maar geannuleerd. Hij is nu opgestart maar geeft het beeld in een soort van sepia en blokkerig weer. Dat kan niet goed zijn volgens mij :)
 
Ik heb em maar opnieuw opgestart en dat ging nu wel goed. Hij blijft ontzettend traag!! Wat zou ik hier aan kunnen doen?
 
Vreemd,dat beeld heeft niets met je schijf te maken wat wél kan is dat je voeding de geest aan 't geven is waardoor alle onderdelen te weinig stroom krijgen waardoor je deze vreemde dingen krijgt,maar dat kan ik van hieruit niet beoordelen.Voor mij is 't makkelijk,ik heb hier verschillende voedingen/harde schijven en testapparatuur liggen dus kan verschillende dingen uitproberen.
Maar 't zou zo maar kunnen,je moet toch ong. rekenen op 'n gemiddelde levensduur van 5 jaar voor harde schijven/voeding enz.
 
Ik ga maar is proberen wat hardware te vervangen om te kijken of dat iets uithaalt. In ieder heel erg bedankt voor je hulp! Mocht ik er achter zijn wat het probleem was dan hoor je het van me!

Goede jaarwisseling! Groeten Fred
 
Ik heb em maar opnieuw opgestart en dat ging nu wel goed. Hij blijft ontzettend traag!! Wat zou ik hier aan kunnen doen?

Ok,onze posts hebben zich gekruist dan denk ik toch aan de harde schijf gezien het aantal fouten die geconstateerd zijn.Als ik jou was zou ik alvast beginnen met alle belangrijke data te back-uppen.
Heb je er toen een Windows-cd bijgekregen of is het OS voorgeïnstalleerd op de schijf?
P.S.
Heb je de kast al 's open gehad en 's gekeken of alles niet door stof is ondergesneeuwd?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga maar is proberen wat hardware te vervangen om te kijken of dat iets uithaalt. In ieder heel erg bedankt voor je hulp! Mocht ik er achter zijn wat het probleem was dan hoor je het van me!

Goede jaarwisseling! Groeten Fred

Als je begint met "hardware" te vervangen moet je wel bedenken dat hoe meer hardware je vervangt de vraag zich opdringt,kan ik niet beter 'n nieuwe/snellere/betere pc kopen?
Ook prettige/gezellige jaarwisseling nog!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan