Pc extreem traag na herinstallatie van XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik lees je berichten nu pas vandaar mijn late reactie.

De backup is al gemaakt. De pc is ooit gekocht bij de aldi met windows voorgeinstalleerd. Ik heb de pc open gehad en er was inderdaad een behoorlijk pak sneeuw gevallen ;) Na het schoonmaken is er niks veranderd. Ik heb geprobeerd een harde schijf van een andere pc aan te sluiten maar die heeft een andere aansluiting, dus dat is niet gelukt.

Nu zit ik inderdaad te denken aan een nieuwe pc. Is misschien wel de beste optie!


Nogmaals bedankt voor de hulp! Groeten Fred
 
Die fouten van chkdsk duiden meestal op een defecte hardeschijf.
In HD-Tune (hier te downloaden: http://www.hdtune.com/) zit een optie waarmee je de hardeschijf kunt controleren.
Doe eens een check (geen Quick Scan)

Als je rode blokjes ziet (zoals onderstaande afbeelding), is je hardeschijf aan het overlijden ;)

attachment.php
 

Bijlagen

  • HDTune.gif
    HDTune.gif
    20,8 KB · Weergaven: 80
Laatst bewerkt:
Nou ik heb HD-Tune gebruikt en bijna alle blokjes waren rood :)

Ik heb een nieuwe harde schijf gekocht en geprobeerd deze te installeren. Ik heb de nieuwe hd in de pc gebouwd maar bij het opstarten komt de melding: Disk Boot Failure Insert System Disk And Press Enter

Als ik dan de windows cd erin stop dan gebeurt er verder niks. Ik kom dus niet verder. Wat moet ik doen? Ik heb de jumper op twee manieren geprobeerd; op MASTER en op MASTER w/ SLAVE PRESENT
 
Je moet in de BIOS een goede bootvolgorde eerst de CD-ROM en daarna de harddisk.
Vervolgens de Windows-CD erin, en installeren :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie Tim,

Ik heb de bootvolgorde aangepast en de cd er in gedaan. Maar hij komt niet verder, blijft staan in opstartscherm. Als ik de cd eruit haal en opnieuw opstart geeft de pc dezelfde boot failure melding
 
Heb je IDE (dikke kabel, paar cm breed) of een SATA (dun kabeltje, 0,5cm breed) hardeschijf?
 
Ik heb een IDE harde schijf. Ik kan in de bootvolgorde trouwens ook nog kiezen uit HDD-0 en HDD-1 maakt dat nog iets uit?
 
Je hardeschijf waarop je Windows gaat installeren, moet aan het einde van de IDE kabel bevestigd worden :thumb:
 
Even ter verduidelijking, ik heb nu alleen de nieuwe harde schijf in de pc zitten. En die is aangesloten op de IDE kabel waar eerst de oude harde schijf opzat
 
Of hij aan het einde zit weet ik niet, ik ben nog een beginner :) Hoe kan ik dit zien? Dezelfde kabel zit ook in de dvd drive.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan