pc formateren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Tanja?? Uh vanacht is het me uiteindelijk wel gelukt nog om de madboot op diskette te zetten :)

Maar omdat ik er al weken mee bezig ben zou ik toch wel graag voor alle zekerheid die andere waar je het over heb in mijn email ontvangen.
Dan heb ik er twee en dan kan ik het gaan proberen :D

Elisa, krijg net pas de melding dus helaas heb ik je geen bericht meer kunnen geven maar het is me tot nu toe nog niet gelukt!!!!

:confused:
 
Hoi linny, ik krijg de mail retour, emailadres zal niet helemaal juist zijn.
 
Ik zag het, maar is hetzelfde adres.

Merk dat ik nu niet kan mailen om een of andere reden. Ik kan het ook nu niet nakijken want ik zit met een huis vol verjaarsvisite (voor mij :D )

Wie heeft er nog meer een opstartdiskette en wil linny de bestanden los versturen???

Zo , even een oproep gedaan:D
 
Oeps sorry nou van harte (begrijp dus dat je jarig bent!!) Ik ga je vandaag niet meer lastig vallen geniet maar lekker van je visite en bedankt voor de hulp en oproep!!! :D

Ik ben pas weer vanaf woensdag terug dus heb er dan ook pas weer tijd voor... in elk geval iedereen die mij graag zou willen of kunnen helpen blijf het sturen wat ik kan doen zodat het mij woensdag gaat lukken! :confused:

Tanja fijne dag verder ;)
 
Visite is weer weg. Pc opnieuw opgestart en ik kon weer mailen naar mezelf, maar weer niet naar jou:confused:
 
Gefeliciteerd Tanja!
attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Opstart flop

Tanya, ik twijfelde ook niet aan de flops die je aanbood maar omdat het maar niet wou lukken om die flops te maken bood ik een andere flop aan, een die zelf in mekaar gezet is en niet door een besturings systeem die vaak toch soms nog wel eens moeilijk wil doen als je hem in ander besturings systeem doet.

Affijn.

We proberen allemaal te helpen.

grtjs jjw
 
Maar waarom nou toch met een opstart diskette?
Het kan je best een keer niet gelukt zijn maar normaal gesproken zet je je bios op opstarten van de cd (als eerste) en zet je op de 2e plaats even hdd.
Je veranderingen safen en vervolgens ga je weer opnieuw opstarten. Nu start de pc niet op van de harddisk maar van de cd.
Vervolgens doe je wat Windows zegt.
Je zegt dat je Windows op c:\ wilt zetten en dan brult Windows: dat kan niet, daar staan al gegevens op. Weet u dat zeker? Dan zult u alle gegevens verliezen.
En omdat jij dat maar al te graag wilt zeg je dus ja.

En mocht je misschien niet weten hoe je in het bios komt:
Met opstarten goed opletten. Vrijwel in het begin zie je iets van druk op del of druk op zus of zo om in Setup te komen.
 
Bedankt Elisa voor de mooie ballonnen:thumb:

Ik vind het heel vreemd dat ik niet naar linny kan mailen. Het is een hotmail adres maar dat zou toch niet mogen uitmaken. Het zijn ook een heleboel losse bestanden, zou dat een oorzaak kunnen zijn?

ik krijg hem gewoon teruggestuurd.
 
Het zou kunnen dat haar postvak vol is. Dat is bij Hotmail niet zo groot of hetgeen jij stuurt is te veel aan kb/mb. Het postvak is in ieder geval zo vol. 2 mooie foto's niet te erg verkleind en Hotmail begint al te piepen.

Zuke opstartdiskettes zijn trouwens ook bij Microsoft te downloaden. Maar...zoiets gebruik je eigenlijk alleen als je cd-rom het niet meer doet. Het meest handige lijkt me toch echt van de cd.
 
Met de cd kan ook goed maar ikzelf heb er ook altijd problemen mee (documenten bv blijven gewoon bestaan. Is bij mij 2x gebeurd.) Dus ik roep dan de hulp van jullie in als Linny er niet uitkomt met de cd :D

De bestanden van de opstartdiskette waren samen 1.29 MB dus zal wel te groot zijn voor hotmail denk ik.:confused:

@jjw, ik zal jouw opstartdiskette ook eens proberen. Ze zijn allemaal anders en hebben allemaal wel iets waarom iemand juist voor DIE opstartdiskette kiest. Wie weet bevalt hij mij ook wel beter:D
 
Laatst bewerkt:
Tanja, je zou het eens kunnen uitproberen met een simpel mailtje. Gaat het dan ook niet goed dan zit in ieder geval Linny's mailbox vol.
Zoniet dan is het te veel mb. Ik heb het pas 1 keer meegemaakt met die 2 foto's en zo achterlijk groot zijn die nou ook weer niet zou je zeggen.

Formatteren:
Het is binnen Windows toch een kwestie van goed lezen. Je krijgt n.l. wel de keuze om te formatteren of over het oude systeem heen zetten. Wel wordt je dan gewaarschuwd dat je eventueel wat kwijt kunt raken. In jullie geval blijkbaar niet.
Je kiest voor de partitie waar Windows op staat en dan piept Windows dat alles verloren gaat. Die moet je hebben.

Het meest handige is eigenlijk om een kleine partitie op je schijf te maken. Daar zet je al je belangrijke gegevens op zoals wab, mailtjes en wat dan ook.
Een partitie maken in WindowsXP is het een eitje. Je gaat via start naar systeembeheer/computerbeheer/ schijfbeheer. Kun je het zo niet vinden dan is je computer anders ingedeeld maar dan helpt 'Help en ondersteuning' je wel op weg.
Daarna ga je offline, start weer op en je doet wat ik hierboven al hebt gezegd en je formatteert.
Zowiezo is het handig om belangrijke dingen naar een ander deel van de schijf te zetten.
 
Ik heb linny net een eenvoudig tekst mailtje gestuurd en die is (tot nu toe) niet teruggekomen.

Dan zal 1.2MB wel teveel zijn voor hotmail:confused: Weet ik dat ook weer.

Ik lees nu pas dat het Linny toch gelukt is om een madboot diskette te maken. Dus nu kan ze kiezen wat ze wil:D
 
Laatst bewerkt:
:) hallo allemaal ik ben er weer en heb net even alles door zitten lezen.
Ik wil jullie in elk geval al vast bedanken voor alle hulp... :thumb:

Elisa misschien heb je wel gelijk vaak ben ik wel iets te ongeduldig en wil dus ook snel resultaat dus wie weet heb ik het dan ook echt daar door over het hoofd gezien ... of juist ook weer niet want hij geeft dus inderdaad al aan dat er al een op staat en als ik op ja zou drukken dat er bestanden verloren gaan:rolleyes: bij mij dus na drie keer proberen absoluut niet gebeurdt????

Tanja ik hoop dat het een leuke verjaardag was :D heb je mailtje wel ontvangen uiteindelijk maar kan de bijlage niet openen want er zit een virus in geeft HOTMAIL dan aan he. :confused:
Ik heb de madboot in elk geval als het goed is nu op een diskette staan ... ga nu ook voor alle zekerheid het bestand van jjw ook op diskette proberen te zetten en dan ga ik voor als nog gewoon eerst nog 1x de cd goed doorlopen lukt dat niet dan probeer ik het met de progamma's die ik van jullie heb mogen ontvangen.
Ik laat het zeker nog even weten of het uiteindelijk is gelukt of niet ;)

Groetjes linny
 
en dan ga ik voor als nog gewoon eerst nog 1x de cd goed doorlopen

Heel rustig en goed lezen. Je bespaart jezelf een hoop moeite voor de volgende keren.

Wat jij omschrijft betekend toch dat je de ene windows over de andere heengooit. Hij moet eerst gaan formatteren. "weet u het zeker? hiermee raakt u al uw gegevens kwijt"
Als je er overheen schrijft kermt Windows over dingen die niet goed kunnen gaan en gegevens verliezen. 2 besturingsprogramma's lopen niet goed enz. enz.

Succes! Ben benieuwd hoe het afloopt.
 
Allemaal bedankt!!!

:thumb:

Het is eindelijk gelukt ... ik ben weer helemaal blij:D!!!
Alleen geen idee hoe ik het nou precies gedaan heb het ging allemaal zo snel!!!!
Maakt natuurlijk ook niet uit het belangrijkste is dat hij het weer doet en ben dankbaar voor al jullie hulp!


:) Groetjes Linda (Linny) :)
 
Hoeeeeee? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Hopelijk heb je nu de cd een beetje onder de knie.
 
Hahahaha Ja das inderdaad de vraag he??!!
Nou ik had de cd gebruikt maar kreeg het dus echt niet voor elkaar goed opgelet maar niets over formateren te vinden.
Ik heb de madboot diskette gepakt die ik van Tanja had mogen ontvangen die heb ik gebruik toen heb ik twee dingen toen ingeklikt een maal formateren en toen nog iets uit de derde kolom die heb ik alleen niet onthouden maar als ik het zie weet ik het vast weer... :) volgens mij had het te maken met de bios... mijn computer ging uit en ik kon dus niet meer naar xp die had ik er dus uit gehaald hahha toen heb ik de cd van xp gebruikt en uiteindelijk vroeg hij toen inderdaad wel of ik wilde formateren!!!!

Zo is het me dus uiteindelijk toch gelukt om hem te formateren maar zonder jullie hulp was dat zeker niet gelukt :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan