pc formateren

• Onderwerp starter Onderwerp starter bic
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bic

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2002
ik zou graag mij pc formateren maar ik heb geen
cd van windows XP , dus zit ik met een probleempje.
is er een mogelijkheid om alles te formateren behalve die windows XP ?

mvg,

Leuk dat je die vraag stelt, vraag ik mij ook al een jaar af. Ook pc gekocht met XP reeds op, maar zonder cd?

Groeten, James:)

heb je wel een cd gehad of is het een voorgeinstaleerde versie?

hij was voorgeprogrameerd , dus heb ik ook geen CD !

heb je niet de mogelijkheid om een cd te lenen?

ja , dat moet wel lukken maar me die xp die moet je toch registeren dacht ik ??

Geplaatst door Franz
heb je niet de mogelijkheid om een cd te lenen?

dat zal niet gaan.
die versie is dan al geregistreert en zal dus niet geaccepteerd worden door microsoft

En als je nu je registratiesleutel eerst backupt en die daarna terug inplant als je hem geherinstalleerd hebt?

waar kan ik die sleutel vinden ? configuratiescherm ??

je moet de wpa.dbl kopieren op een diskette.
na instalatie dat bestandje weer terug plaatsen waar hij stond en overschrijven.
dan hoef je xp niet weer te activeren

Neen, met het bestand noemt WPA en is een DBL-bestand in de map system32, daarin staat een soort van produktcode. Maar ik ga er ook niet meer over vertellen, want ik ga dat eerst is voor je uitzoeken.

nee , ik heb geen CD gekregen . ik kan er wel 1 vastkrijgen maar dat zal dan niet lukke ivm die registratie .....

Geplaatst door James007
Neen, met het bestand noemt WPA en is een DBL-bestand in de map system32, daarin staat een soort van produktcode. Maar ik ga er ook niet meer over vertellen, want ik ga dat eerst is voor je uitzoeken.

ik heb dat eens gelezen.
ben ook opzoek naar dat artikel.
maar ik heb dit nog nooit geprobeert dus of het werkt weet ik niet

Ok, je was me voor, echter maar enkele seconden.

WPA is maar 14 kb groot, past makkelijk op een disketje.

Als ik mij niet vergis gaat microsoft van de licensiesleutel en hardwareinformatie van je pc een soort van unieke code samenstellen om je pc te activeren, die staat in die WPA. (is niet gemaakt om open te doen, by the way)

Geplaatst door bic
nee , ik heb geen CD gekregen . ik kan er wel 1 vastkrijgen maar dat zal dan niet lukke ivm die registratie .....

staat je code niet toevallif op de zijkant van je pc.
bij mij zit daar zo'n sticker met allerlei gegevens en de sleutel van xp?
misschien heb je mazzel

Wil je meer weten over hoe die wpa wordt samengesteld, dan kan je via verkenner naar de map windows gaan, dan bovenaan op zoeken klikken en dan wpa ingeven, onder de gevonden items staat ook een helpbestand, dat legt het samenstellen van de wpa goed uit. Niet dat het echt van belang is, maar moest je het willen weten...

Geplaatst door James007
Wil je meer weten over hoe die wpa wordt samengesteld, dan kan je via verkenner naar de map windows gaan, dan bovenaan op zoeken klikken en dan wpa ingeven, onder de gevonden items staat ook een helpbestand, dat legt het samenstellen van de wpa goed uit. Niet dat het echt van belang is, maar moest je het willen weten...

ik weet nog wel dat het terug plaatsen in veilige modus moet.
anders schijnt het niet te werken

De licensiesleutel van je eigen XP vastkrijgen is niet moeilijk, google is naar rock XP, in dat programma vind je ook die licensiesleutel terug. Niets illegaals aan trouwens, voor wie dat mocht vrezen, als je die sleutel probeert op een andere xp, dan zal hij NIET activeren. Ik raad trouwens ook niet aan om via de wizard productactivatie die je zal krijgen als je geherformatteerd hebt, je licensiesleutel opnieuw in te vullen, want dan denkt microsoft misschien dat je hem op een andere pc probeert te installeren, laten we het toch maar op die WPA houden.

hier is een artikel.
alleen staat er niks over veilige modus.
ik zal dat wel doen

Windows XP probleemloos opnieuw installeren
Wanneer u Windows XP om de een of andere reden opnieuw moet installeren zult u na die installatie uw exemplaar opnieuw moeten activeren bij Microsoft. Ziet u hier tegenop, dan is er een manier om die activering te omzeilen,

Daardoor moet u de volgende handelingen uitvoeren:

• Kopieer voordat u begint met de nieuwe installatie het bestand WPA.DBL van de map \WINDOWS\SYSTEM32 naar een veilige plek op uw systeem. Het beste dus naar een andere partitie, een andere harde schijf of even naar een diskette

• Installeer vervolgens Windows XP opnieuw

• Wanneer u na de nieuwe installatie uw computer herstart, zult u de vraag krijgen om Windows XP te activeren. Sla deze activering over.

• Kopieer het bestand WPA.DBL van de 'veilige plek' naar de map \WINDOWS\SYSTEM32

• Herstart nu uw computer

Na deze herstart zult u zien dat uw exemplaar van Windows XP weer geactiveerd is.

Het spreekt vanzelf dat dit alleen maar werkt wanneer er op uw computer geen veranderingen met betrekking tot de gebruikte hardware hebben plaatsgevonden. Eveneens logisch is dat dit niet werkt wanneer u Windows XP op een andere computer wilt installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan